Spel för en oinvigd tjej

Permalänk
VR-fantast

Spel för en oinvigd tjej

Jag funderade på om man skulle introducera flickvännen för lite datorspel, frågan är då vad man skulle börja med med tanke på att hon inte spelat spel sedan NES, ungefär.

Förslag?

Permalänk

counter-strike/world of warcraft/warcraft3 kan du ju alltid testa med

Permalänk
Medlem

Nää tjejer är mer för pyssel o sånt.
Fixa tetris åt henne.. eller liknande.

Visa signatur

[ Asus P4S8X | P4 2.4ghz | XFX 6800GT 256 AGP | 1024 Corsair 3200 | 370Gig WD | Audigy Gamer ]

Permalänk

Lär henne att kordinera först genom att spela doom 1 eller 2 med tangentbordet och sedan får hon spela ett spel med mus och tangentbord så hon lär sig med musen.

Sen ska hon spela quake 3 arena på "easy" så hon lär sig att kordinera och när hon har klarat spelet låter du henne spela på lite svårare och svårere tills hon klarar det på "nightmare" då har hon grunderna för alla fps.
Annars kan hon väll spela Sims 2 eller något annat bögigt spel

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natas_akryd
Lär henne att kordinera först genom att spela doom 1 eller 2 med tangentbordet och sedan får hon spela ett spel med mus och tangentbord så hon lär sig med musen.

Sen ska hon spela quake 3 arena på "easy" så hon lär sig att kordinera och när hon har klarat spelet låter du henne spela på lite svårare och svårere tills hon klarar det på "nightmare" då har hon grunderna för alla fps.
Annars kan hon väll spela Sims 2 eller något annat bögigt spel

Sims över huvud taget brukar ju vara poppis dock så kan natas_akryd lägga av med att vara nervärderande mot homosexuella, antar att jag är homosexuell då jag provat på att spela just Sims, man måste inte spela spel hela tiden som går ut på att döda, döda, döda och döda.

Spel hon kan prova på är väl:

Sims (vilket som)
Grim Fandango (om du har det i din ägo )
Monkey Island
Shrek ?

Finns väll pyssel och humor så det räcker och blir över i de spelen

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Darwinia.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

beror på vilken genre du hade tänkt introducera henne till.
men vill du lära henne FPS spel så skulle jag rekomendera dig o börja lära henne q3 på "i can win" så hon lär sig d här me mouselook och WASD.

ska du lära henne RTS så kan du väl börja lära henne med WC2 eller nåt som inte har så mycket avancerat.

finns massor med genrer.. så jag orkar inte skriva alla. men det finns nästan alltid ett lättare spel i varje genre så att man lär sig grunden.

och vad du än gör så introducera henne INTE!! obs INTE!! till MMORPG. för då kan du glömma henne när hon blivit beroende.

Permalänk
Medlem

Känner många tjejer som spelar wow.. Dom tycker de e skit kul..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
beror på vilken genre du hade tänkt introducera henne till.
men vill du lära henne FPS spel så skulle jag rekomendera dig o börja lära henne q3 på "i can win" så hon lär sig d här me mouselook och WASD.

ska du lära henne RTS så kan du väl börja lära henne med WC2 eller nåt som inte har så mycket avancerat.

finns massor med genrer.. så jag orkar inte skriva alla. men det finns nästan alltid ett lättare spel i varje genre så att man lär sig grunden.

och vad du än gör så introducera henne INTE!! obs INTE!! till MMORPG. för då kan du glömma henne när hon blivit beroende.

Vadå , blir man beroende av MMORPG spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Sims 2

Permalänk
Medlem

äventyrsspel t.ex Grim Fandango eller Broken Sword 3

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

bättre att vara beroende av MMO än CS iaf ^^ *tar skydd mot arga finniga fjortisar*

Sims spelen tycker jag att hon kan börja med som en del andra föreslagit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa "bygga-spel" dvs Settlers eller Empire Earth ingen av dom har speciellt hög inlärningskurva. Eller kanske ngt turn-based RPG så som Warlods IV.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Medlem

HL2 är nog rätt bra att börja med för att lära kontroll i fps, där är ganska lugnt tempo och mycket att titta på. annars som sagt q3, ut, cs(s) på snällaste inställningen

bli inte stött om hon piskar dig i fps sen.. ;D
har en polare vars fru är brinnjävlig på ut

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Ett spel jag gillade mycket var No one lives forever 2. Lite skjuta och lite lösa mysterier. Det skulle jag nog prova med.

Själv blev jag väl introducerad med HL. Sen blev det UT... och nu är det WoW som gäller. Och nej man blir inte beroende! (bara lite då)

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem

Min flickvänn älskar iaf att spela dessa:

Age of Mythology (strategi spel)
Ragnarok (gratis i början men sedan kostar det per månad)
ZUMA (gratis pussel)
Hentai spel på newgrounds.com (de olika dating-spelen de har där)

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

mitt ex var inte mycket för dataspel men jag lyckades få henne att prova Diablo II som hon faktiskt varvade. annars gillade hon Ceasar III, åtminstone så länge hon slapp slåss, hon ville bara bygga fina städer=)

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Korsordsguru

Säger också Sims 2. Det brukar vara rätt så populärt. Annars kanske hon diggar något plattformsspel, om hon är van med NES, kan dock inte tipsa om något till PC. Rayman kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag trode min tjej skulle gilla Sims 2 men hon avskydde det, förutom de spel ja skrev innan så kan ja säga att hon tycker om bilspel också. och självklart Mario, de en klassiker.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

Många tjejer gillar skräck, så jag rekomenderar F.E.A.R.

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights kanske.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

hmm många bra tjej spel tipps här, ska testa några med tjejjen o se vad hon tycker, än så länge gillar hon bara mario1 till NES

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Re: Spel för en oinvigd tjej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Jag funderade på om man skulle introducera flickvännen för lite datorspel, frågan är då vad man skulle börja med med tanke på att hon inte spelat spel sedan NES, ungefär.

Förslag?

civilization

Visa signatur

...

Permalänk

Klassiska äventyr som jag märkt brukar gå hem hos tjejer:

Monkey Island-serien
Grim Fandango
Broken Sword-serien
Myst-serien

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic III brukar tillhöra det klassiska tipsen när man ska lära flickor att datorspel är kul...

Sjukt bra spel även för oss pojkar, lättare att slappa till det än exempelvis BF2...

Har ni två burkar kan det vara värt att Proga Age of Wonders 2 (eller Shadow Magic, som typ är 2:an fast med lite andra lag). Kan ni spela två stycken samtidigt, så slipper ni väntar när den andra gör sitt drag. Väldigt likt Heroes, och ungefär lika bra.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Kom precis på ett till! Worms!

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem

Försök inte få din tjej att spela. Hon kommer inte gilla det i längden ändå. Det finns en anledning till att 99,5% av alla spelare är killar. Undantag: The Sims... relationsspel Passar tjejer. Förutom det, håll henne borta från spel

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Försök inte få din tjej att spela. Hon kommer inte gilla det i längden ändå. Det finns en anledning till att 99,5% av alla spelare är killar. Undantag: The Sims... relationsspel Passar tjejer. Förutom det, håll henne borta från spel

väldigt generaliserande. tror snarare att orsaken till att det är färre tjejer än killar som spelar är att dom aldrig gett det en chans eftersom dom tänker som dig. alla tjejer som jag fått att prova spel har tyckt att det varit kul. kanske inte så att dom sträckspelar BG2 eller sitter uppe 6 nätter i veckan och spelar cs men verkligen itne så att dom bara gillar relationsspel. det är dessutom rätt bra för en relation om tjejen provar på så att hon vet vad det är som tar upp så mycket av ens tid.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

spyro the dragon... lär ju vara grymt bra för tjejer

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk

Synd att inte Super Monkey Balls finns till PC för det vet jag med egen erfarenhet att det går hem har någon som knappt kan slita sig från Gamecuben när man plockar fram det

Visa signatur