BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uffe SWE
Ni som har GF 6600 Gt, vad kör ni på för inställningar? Såg ett test där ett antal 6600 Gt´s var testade i bf2 och det slöaste hade 47 fps på högsta med max AA och AF. Kan det verklingen stämma? I så fall känns det som jag har en liten flaskhals då jag kör på lägsta med kanske 30 fps med mitt men med p4 1,8 ghz och 512 RAM.

Skulle burken må bra av mer RAM? Eller blir processorn en flaskhals fortfarande? Avlastar det processorn om man har mer RAM, det borde det ju göra tycker jag men jag är inte så haj på datorer

Upptäckte just att det var en spricka i bf2 skivan.. då det går att spela är det ju inget akut men hur blir det om jag vill ominstallera det? sprickan börjar i mitten och går pricis in på data området. Läses den utifrån och in eller tvärt om?
Jag antar att man inte kan byta så man får väl låna en skivan från någon polare.

har också råkar ha sönder min skiva, men ingen fara har laddat hem spelet och en sån där mini image av skivan så nu kan jag köra utan skiva, skitbra!

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Satt och nötte lite nu på eftermiddagen, ville ha min 4:e unlock, men jag passaerad 5000 utan att något hände....?

Är det inte 150, 500, 800, 2500, 5000?
Är nästa 10000 så vet jag inte vad jag gör.......

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Satt och nötte lite nu på eftermiddagen, ville ha min 4:e unlock, men jag passaerad 5000 utan att något hände....?

Är det inte 150, 500, 800, 2500, 5000?
Är nästa 10000 så vet jag inte vad jag gör.......

Har du loggat ut från ditt konto och loggat in igen? Ibland kan det ta lite tid innan deras servrar befordrar dig. Sen så ligger nästa rank på 8k och inte 10k.

Permalänk
Medlem

http://ubar.bf2s.com/ranks.php

5000, 8000, 20000, 50000, 250000......

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

För er som inte sett...

Nya kartor till BF2:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51572...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Har missat det senaste inom BF2 världen på senaste så jag kan behöva en liten uppdatering:
1. Har patchen åtgärdat de större problemen t.ex serverbrowsern?
2. Är det fortfarande kul och populärt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Har missat det senaste inom BF2 världen på senaste så jag kan behöva en liten uppdatering:

1. Serverbrowsern fungerar lite sämre än den gjorde innan, iaf enligt mitt tycke, men däremot har de gjort så att man kan lägga till servrar i en favoriter-lista. Plus minus noll på den punkten från min sida.

2. Jag tycker det blev roligare när de sänkte kraven på rankerna då man inte behöver spela spelet i hundrafemtioelva timmar för att låsa upp ytterligare ett vapen eller få en medalj/badge. Servrarna är fortfarande lika fulla som innan så någon minskning i popularitet är det nog inte att tala om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo

1. Nej tyvärr. De har favoritsystemet nu men problemen med t.ex. filtrering kvarstår.
2. Ja

Visa signatur

Permalänk

nån som har en aning om vad "corrupted file/memory [81104]" som många drabbades av igår beror på?

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | MSI MAG B550 Tomahawk | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem

Nä, vissa snackade om virus osv... Jag har iaf inte märkt nått.

Danneman/ Illuminator.ICE

Hittade lite mer här : http://bfgeeks.dk/?page=forum&s=read&threadid=5413

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
2. Jag tycker det blev roligare när de sänkte kraven på rankerna då man inte behöver spela spelet i hundrafemtioelva timmar för att låsa upp ytterligare ett vapen eller få en medalj/badge. Servrarna är fortfarande lika fulla som innan så någon minskning i popularitet är det nog inte att tala om.

Det är för svårt att skilja på vem som är erfaren eller oerfaren nu, när jag går in i en squad vill jag för det goda samarbetets skull att somliga är högre rankade. Tidigare var det lätt att se skillnad. Då var folk <, <X, <<X, <<<X etc. Nu är alla typ <<<X>>, <<<X>>>, <<<X>>>> <<<¤>>>>. Det är som att urskilja mängden medaljer som pryder Sovjetiska generaler.

http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_5.gif
http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_6.gif
http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_7.gif
http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_8.gif

Permalänk
Medlem

Ok, tack Ballistic, matte010 och Entrecote för analysen Ska försöka få patchen att fungera nu bara.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Det är för svårt att skilja på vem som är erfaren eller oerfaren nu, när jag går in i en squad vill jag för det goda samarbetets skull att somliga är högre rankade. Tidigare var det lätt att se skillnad. Då var folk <, <X, <<X, <<<X etc. Nu är alla typ <<<X>>, <<<X>>>, <<<X>>>> <<<¤>>>>. Det är som att urskilja mängden medaljer som pryder Sovjetiska generaler.

http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_5.gif
http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_6.gif
http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_7.gif
http://bf2tracker.com/Images/bfrankimages/rank_8.gif

Äh, man ser ju skillnad om man bara tittar lite extra. Nu har jag spelat på rankade servrar i ungefär 85 timmar och ligger på drygt 7000 poäng. Hade man haft det gamla rankingsystemet så hade jag fortfarande bara haft ett vapen upplåst, men nu har jag fyra och ska få mitt femte upplåst vid 8000 poäng. Hade det gamla systemet varit kvar så hade jag varit tvungen att ha över 50k poäng för att ha låst upp lika många vapen som jag har gjort nu, för att inte nämna alla utmärkelser som krävde löjligt mycket speltid.

Visst, de som sitter och nöter BF2 5 timmar varje dag kanske tycker att rankingsystemet skulle vara som det var då de kan skryta med sina fina ranker på 30k+ poäng, men vi som spelar en timme här och ett par timmar där kommer inte komma upp i de poängen på ett bra tag och vad är då bättre än att sänka kraven? Dels blir man mer motiverad att spela vidare om man ligger 3000 poäng ifrån en rank än 7000, och dels blir det mer uppdelat för de absoluta nybörjarna, då både en som låg på 1200 poäng och en som låg på 10200 hade samma rank.

Permalänk
Medlem

Undrar bara, har precis formaterat om datorn och undrar, behövs 1.02 patchen innan 1.03 eller går det med 1.03 direkt?

Permalänk

de är bara att köra på 1.03 direkt

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Är det några rankade servrar som kör med diverse moddar etc?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Äh, man ser ju skillnad om man bara tittar lite extra. Nu har jag spelat på rankade servrar i ungefär 85 timmar och ligger på drygt 7000 poäng. Hade man haft det gamla rankingsystemet så hade jag fortfarande bara haft ett vapen upplåst, men nu har jag fyra och ska få mitt femte upplåst vid 8000 poäng. Hade det gamla systemet varit kvar så hade jag varit tvungen att ha över 50k poäng för att ha låst upp lika många vapen som jag har gjort nu, för att inte nämna alla utmärkelser som krävde löjligt mycket speltid.

Visst, de som sitter och nöter BF2 5 timmar varje dag kanske tycker att rankingsystemet skulle vara som det var då de kan skryta med sina fina ranker på 30k+ poäng, men vi som spelar en timme här och ett par timmar där kommer inte komma upp i de poängen på ett bra tag och vad är då bättre än att sänka kraven? Dels blir man mer motiverad att spela vidare om man ligger 3000 poäng ifrån en rank än 7000, och dels blir det mer uppdelat för de absoluta nybörjarna, då både en som låg på 1200 poäng och en som låg på 10200 hade samma rank.

Håller med dig att det är kul att man få låsa upp vapen men det känns rätt skumt att ALLA har värsta ranken. Jag är inte så insatt i USAs miltärranker (som jag misstänker att detta bygger på) men att 25 olika seargents känns lite udda.

"-Hörrö lyssna på mig jag är faktiskt Staff Sergeant"
"-Nej lyssna på mig jag är Gunnery Sergeant det är ju bättre vet du väl"
"-Jaså"

"-Hur många streck har du på armen?"
"-35"
"-Jaha så du är typ Corporal?"

Osv,

Finns det inga meninga i armén längre? Måste alla vara sergeant över nåt?
Pax för att vara Flyga Helikopter Sergeant!

Permalänk
Medlem

Vill ha tillbaka gamla ranken, eller iaf kan de höja kraven litegranna.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet om accountservern krashat eller dylikt?
Spelade några rundor på Spemperfi.se och helt plötsligt försvinner alla utom jag och en till spelare vid ett map-byte. BF2 hänger sig därefter totalt och jag tvingas start om datorn. När jag sedan loggat in (efter otroligt lång tid) så är alla mina stats borta :mad:!!!!

Någon som drabbats av samma sak?

EDIT: nevermind, det verkar fungera nu, stabilt spel inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Håller med dig att det är kul att man få låsa upp vapen men det känns rätt skumt att ALLA har värsta ranken. Jag är inte så insatt i USAs miltärranker (som jag misstänker att detta bygger på) men att 25 olika seargents känns lite udda.

Rankerna är identiska med USA's marinkår. I alla fall innan patchen men jag vet inte om de ändrat någonting. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Marine_Corps

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Rankerna är identiska med USA's marinkår. I alla fall innan patchen men jag vet inte om de ändrat någonting. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Marine_Corps

Det stämmer fortfarande överrens (efter patchen). Intressant sida, tack för länken

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Någon som vet om accountservern krashat eller dylikt?
Spelade några rundor på Spemperfi.se och helt plötsligt försvinner alla utom jag och en till spelare vid ett map-byte. BF2 hänger sig därefter totalt och jag tvingas start om datorn. När jag sedan loggat in (efter otroligt lång tid) så är alla mina stats borta :mad:!!!!

Någon som drabbats av samma sak?

EDIT: nevermind, det verkar fungera nu, stabilt spel inte...

Ja! Kom inte in på förmiddagen, men bra om det är löst nu. Kliar i fingrarna... (Förutsatt att det var ett centralt fel och inte mitt värmeverk under skrivbordet som krånglade.)

Permalänk
Medlem

Dom där banorna, är dom officiella?

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

Ni som har Nvidia grafikkort. Vilka drivrutiner kör ni med? Jag testade de senaste från nvidias hemsida, men de gör så att datorn startas om random när jag kör bf2 Tror det är de som orsakar felet, då jag inte hade samma problem innan jag installerade de. Det kan också vara drivrutinerna till nya skärmen...

Permalänk
Medlem

Phalle: jag kör med MSI's rekommenderade. Äldre än senaste nVidia, ja, men det funkar felfritt. "Don't fix it if it ain't broke"

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

När jag får 20.000p så kommer jag att gå upp två ranker samtidigt. Stämmer det?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ne, om du har tagit alla basic badges blir du First Sergeant annars så blir du Master Sergeant.

Permalänk
Medlem

Jag som aldrig orkar köra med pistolen, måste fan ta å fixa den badgen!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Ni som har Nvidia grafikkort. Vilka drivrutiner kör ni med? Jag testade de senaste från nvidias hemsida, men de gör så att datorn startas om random när jag kör bf2 Tror det är de som orsakar felet, då jag inte hade samma problem innan jag installerade de. Det kan också vara drivrutinerna till nya skärmen...

Tjabba [SRS]´re. Kör med senaste drv från Nvidia 81.85. Inga problem i någon dator.
Madmax

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Kör också med senaste drivarna utan någa problem.

Visa signatur

:)