Är mitt liv över...Alla filer borta, kan de räddas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Läs lite ovanför?

Han skrev att han TROR att han fått tillbaka alla filer.
Och jag menar med det jag sa att jag försöker visa att jag tycker synd om grabben.
Nåt som stör dig eller?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Asså alla som nu tror att man inte kan spara information på en hårddisk pga av att den krashar tror ju fel.

som all lagrings media så kräver den vissa saker för att fungera en hårddisk tål inte värme den blir alltid varm men den fläkt som kyler den så förlänger man livslängden riktigt mycket.

jag har bara för skojs skull haft en disk som krashade mycket min har alltid varit på kylning det är en 4.3gb disk kör den som virtuel minnes disk bara för att den skall användas o inte bara snurra runt.
denna disken kom i en dator 1998 många år sen nu den snurrar fortfarande.
räknar med att den ligger på runt 50000 timmars runtime då min burk står på helatiden

Kylning det är viktigt för hårddiskar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wavedude
fick GetDataBack och funka nu
och jag har nog fått tillbaka filerna tror jag... fast nackdelen är då att dom är utsprida över 500 mappar ^^
kommer ta ett tag o sortera dom

Tack för all hjälp !
*bows down*
//Richard.

Skönt att det löste sig! Kör backup till en annan fysisk disk, troligen pajar inte båda samtidigt. Nästa gång kanske du inte får tillbaks filerna.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag sitter här med exakt samma problem "Cpoying is only available in the purchased version"
Någon som vill hjälpa mig?

Visa signatur

When in doubt run in circles, scream and shout.

Permalänk

Re: Mitt liv är över...

Hoppas du får tillbaka allt

Permalänk
Medlem

Haha detta hände mig med. Jag sprang uppför en trappa med skoldatorn i handen för att lämna in den till teknikern för att byta grafikkort och ramlade. Datorn bröts på mitten och hårddisken pajade, alla minnen var borta. Vad har jag lärt mig av detta? Att ta backup. Gör jag det? Nej :S

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

Här är en länk till ett gratis-program som hjälpt mig några gånger.

PCI Filerecovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomster67
Jag vet också,:- Fast det var visserligen med en kamera SD-ram ( var på en utlandsresa och tog ca 250 kort och näst sista dagen hade vi en liten fest där det dracks en del och kameran gick runt till några för att de ville kolla min lilla kamera som kunde lagra så många bilder, hehe , tog några bilder till och såg då att det stod 12 bilder tagna ..... oopps jag hade råkat trycka på rensa bort alla bilder, och där satt jag med lång näsa, hade nu bara 12 st nytagna bilder men jag sa till mej själv att jag gör vad som helst för att få dem tillbaka, ,,, grrrr.. när jag kom hem så satt jag 3 nätter och körde minst 8 olika recovery program så till slut hittade jag ett där det stod "har du prövat allt annat så kör detta ... " och den hittade det ena efter det andra fick tillbaka 80% av bilderna. Skall leta hemma efter programmet återkommer imorgon ....

Ja, återkom gärna. Hade kanske haft användning av det programmet för nån vecka sedan. Då dog mitt MS i telefonen. Hade en del jag inte hade fört över till datorn, kändes lite surt. Lite sent nu kanske men till en annan gång.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

gjorde samma misstag då jag är artist fast då var jag ingen "känd" artist så alla mina ca 50-60 låtar bara försvann, låtarba fick jag tag i senare men inte mina beats "instrumentaler" som jag hade gjort.. :/

man lär sig som sagt.

hoppas det fixade sig för dig..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fyfan kan tänka mig hur det känns, skulle känt mig likadan om all min olicensierat hentai gick bort i en hårddisk-krash, *brrrrr*, vågar inte tänka tanken äns

Permalänk
Medlem

Easyrecovery har jag hört ska vara bra. Du kan ju kanske testa den nästa gång datorn kraschar? =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
gjorde samma misstag då jag är artist fast då var jag ingen "känd" artist så alla mina ca 50-60 låtar bara försvann, låtarba fick jag tag i senare men inte mina beats "instrumentaler" som jag hade gjort.. :/

man lär sig som sagt.

hoppas det fixade sig för dig..

Är du kändis ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Ja, återkom gärna. Hade kanske haft användning av det programmet för nån vecka sedan. Då dog mitt MS i telefonen. Hade en del jag inte hade fört över till datorn, kändes lite surt. Lite sent nu kanske men till en annan gång.

ja jag skulle gärna också veta vilket program det var.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av wavedude:

och jag har nog fått tillbaka filerna tror jag... fast nackdelen är då att dom är utsprida över 500 mappar ^^

Tack för all hjälp !
*bows down*
//Richard.

Btw hur fick du det att funka ? fick du betala eller vad gjorde du? nyfiken, sitter i samma sits ^^
Min externa HDD WD mybook 1tb pajjade med film, bilder, viktiga konton och grejjer u name it
hade precis organiserat och rarat ner filer för att jag just skulle kopiera dem till mitt nyinköpta flashminne
Men så GICK DEN SÖNDER *Panik* fan vad arg jag blev. Gjorde sönder skalet och körde in den internt i datorn. Hittas i Hanteraren men visas ej på den här datorn..

Permalänk
Medlem

kan även tipsa om recuva. använde det till min telefon när några foton försvann

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xpected:

Btw hur fick du det att funka ? fick du betala eller vad gjorde du? nyfiken, sitter i samma sits ^^
Min externa HDD WD mybook 1tb pajjade med film, bilder, viktiga konton och grejjer u name it
hade precis organiserat och rarat ner filer för att jag just skulle kopiera dem till mitt nyinköpta flashminne
Men så GICK DEN SÖNDER *Panik* fan vad arg jag blev. Gjorde sönder skalet och körde in den internt i datorn. Hittas i Hanteraren men visas ej på den här datorn..

GG o dra liv i en 7år gammal tråd ;P

Permalänk
Medlem

2005-12-16, 02:48 -> 2012-06-16, 02:26.

Good game and well played, sir. Värsta necron jag sett på år och dagar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

uugh been there done that.. Ja du får helt enkelt lära dig att göra lite backups och bestämma lite själv hur mycket du kan lita på EN hårddisk.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

IT'S ALIVE!!

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

GG o dra liv i en 7år gammal tråd ;P

Skrivet av gizze:

2005-12-16, 02:48 -> 2012-06-16, 02:26.

Good game and well played, sir. Värsta necron jag sett på år och dagar!

hmm, hatar sånt här -.-

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av wavedude:

Vet inte längre vad jag ska göra med mitt liv... jag vet, det låter patetiskt, men håller man på för mycket med datorer, så kan de hända...

För några dagar sen började jag få problem med med min primära hårddisk. och igår slutade den funka.

Jag kopplade in den till min andra dator, o se om jag kunde få kontakt med den, (genom att sätta den på slave). de funkade inte.

CHDISK tror jag programmet hette, startade upp innan man kom in i windows, de stod att programmet skulle fixa dom "försörda" filerna.
Så visst tänkte jag, lät datorn vara på, och sen gick o la mig.

Nu när jag vakna, så gick jag fram till datorn, gick in på min hårddisk och märkte att program var borta.... och att "mina dokument" var borta...

Och de innebär?

ALLT de jag har gjort i mitt liv är borta.... 3000 bilder tagna från när man vart på semester, ute med polare, osv.
Alla mina viktiga dokument...
Alla mina videofilmer jag har klippt ihop.
ALLTING!?!?!

Jag känns som en helt annan person nu

Finns de nåt sätt och få tillbaka filerna ?
i need help...

Måste säga att jag känner medlidande...Hoppas du får tillbaks dina filer! :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mylifestyle95:

Måste säga att jag känner medlidande...Hoppas du får tillbaks dina filer! :/

Skrivet av wavedude:

Tack för all hjälp !
*bows down*
//Richard.

(:
Fick necro förövrigt, men ibland är det bättre att dra liv i en gammal tråd, än att skapa femton nya.

Ontopic; Recuva fungerar finfint, även i freeware.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

IT'S ALIVE!!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Det är jävligt jobbigt när man förlorar sina viktiga filer eller andra saker man jobbat hårt för/samlat på. Men ditt LIV är inte över. Du måste lägga mer vikt på de viktiga sakerna i livet och inte så mycket vid det materiella. Tänk i ett större perspektiv så ska du se att det egentligen inte spelar någon roll.
Dit liv definieras inte av bilder, dokument och andra materiella saker. Allt viktigt har du uppe i ditt huvud.
Se det som en chans att börja om på en ny och fräsch kula, prioritera bättre och börja med backup!

Permalänk

Lånar tråden snabbt eftersom att min trådMjukvaru raid - [Failed] inte fick en uns uppmärksamhet.
Min ena hårddisk utav 4 verkar trasig, vet dock inte om man kan få liv i den då jag inte vågat göra något, men om jag tar ut den och stoppar i den kommer då raiden försvinna? kommer jag ha chans att få gång den igen? kommer jag kunna göra dem i raid0 igen och sen försöka få tillbacks info?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO