Är GTA:San Andreas bra?

Permalänk
Avstängd

Då har man köpt spelet. Hittade Mafia också och var tvungen att köpa det också eftersom jag hört så mkt bra om spelet.

Vad gäller GTA Andreas är jag är lite besviken faktiskt. Känner precis som 'Hamman' att storyn och karaktärerna inte alls känns lika intressanta som i VC. Jag spelade i en halvtimme. Kände mig ganska likgiltig och slutade. Men ska ge det mer tid senare.

Hur som helst. Startade Mafia istället. Vilken ruggigt go atmosfär. Jag föll för det med en gång. Har bara spelat det i 40 minuter än så länge men det verkar hur grymt som helst. Inte lika fritt som i San andreas men mycket bättre spelkänsla. Åtminstone till en början. Bara att hoppas att spelet fortsätter att vara så här bra......

tack för alla tips. Har inte spelat så mycket spel på senare tid så ska bli riktigt kul!

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

blev också lite besviken på SA men det blir lite bättre när man kommer ur slummen, pratstilen slipper man ju inte tyvärr...

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte heller YOOOO!!!! nOgga mottAhfoKkA-stilen något vidare, men det blev faktist lite bättre en bit in i spelet när man slapp "hodden" och blev en mer "normal" svenssongangster, och sedan går det ju att klä sin gubbe i andra än hiphop kläder. DJ-loco eller vad han hette var kul, de drev lite med rap-kulturen också, rätt så kul i mellanåt.

Mafia är klart det bättre spelet, trots att man inte har lika stor frihet i det. Vi får hoppas på en efterföljare, kanske i 70-80-talet den här gången. Det finns en hel del fina amerikanska bilar från den tiden, och 80-talet är alltid intreasant i gangstersammanhang tack vare miami vice.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Jag gillade inte heller YOOOO!!!! nOgga mottAhfoKkA-stilen något vidare, men det blev faktist lite bättre en bit in i spelet när man slapp "hodden" och blev en mer "normal" svenssongangster, och sedan går det ju att klä sin gubbe i andra än hiphop kläder. DJ-loco eller vad han hette var kul, de drev lite med rap-kulturen också, rätt så kul i mellanåt.

Mafia är klart det bättre spelet, trots att man inte har lika stor frihet i det. Vi får hoppas på en efterföljare, kanske i 70-80-talet den här gången. Fet finns en hel del fina amerikanska bilar från den tiden, och 80-talet är alltid intreasant i gangstersammanhang tack vare miami vice.

Deras jävla stil irriterade mig som fan! Stängde av ljudet så fort de skulle prata för att slippa skiten.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Avstängd

SA är klart bätre än VC (WC)... för mycket Miami Bajs

Men i början sög ju SA då man måste träna, äta, runka och annat skit... men nu ser snubben ut som liten arnold svarteneger

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ja tyckte absolut inte san andreas var nåt att ha. Tråkigt vad det, gta vc va mycket roligare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Pope & Hamilton83: Skärpning genast! Tycker ni själva att stämmningen på forumet blir bra när ni håller på sådär?

Njae, fast det bror ju på. Jag har en vettig punkt, det har inte han. Men för säkerhetsskull hållar jag mig till PM i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

San Andreas är kul och gangstastilen äger. Borde spela det lite igen faktiskt.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
San Andreas är kul och gangstastilen äger. Borde spela det lite igen faktiskt.

ska bli kul att utforska men nu är jag fast i Mafia.

Alltså. Hur kan Mafia ha fått så lite uppmärksamhet. Är det bara för att temat är lite smalare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
Då har man köpt spelet. Hittade Mafia också och var tvungen att köpa det också eftersom jag hört så mkt bra om spelet.

Vad gäller GTA Andreas är jag är lite besviken faktiskt. Känner precis som 'Hamman' att storyn och karaktärerna inte alls känns lika intressanta som i VC. Jag spelade i en halvtimme. Kände mig ganska likgiltig och slutade. Men ska ge det mer tid senare.

Hur som helst. Startade Mafia istället. Vilken ruggigt go atmosfär. Jag föll för det med en gång. Har bara spelat det i 40 minuter än så länge men det verkar hur grymt som helst. Inte lika fritt som i San andreas men mycket bättre spelkänsla. Åtminstone till en början. Bara att hoppas att spelet fortsätter att vara så här bra......

tack för alla tips. Har inte spelat så mycket spel på senare tid så ska bli riktigt kul!

Jag ger rådet att ge inte upp, GTASA är annorlunda känns annorlunda och har en helt annan stämning än GTAVC, kände likadant när man kommer från GTAVC som var ett underbart spel.

GTASA är lite mörkare lite råare osv än GTAVC som kändes ljust och välkomnande på nå sätt.
Men GTASA växer, det växer otroligt när man kommer in i karaktären och spelar vidare.
Visst gubben man är är svart, det är mycket ghetto osv men vad ska man haka upp sig på ett spel för det? känns som det är lite moraltanter eller nån som blivigt retat av invadrarna på skolan här, själv har jag inge problem med den här stilen, jag gillar gansterfilmer och GTASA.
Nej jag är inte invadrare, jag lyssnar inte på hiphop lyssnar mest på metal, så det är inte därför.

Det är iaf vad jag tycker, jag har spelat alla GTA spel och Mafia och jag gillar alla

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

ska bli kul att utforska men nu är jag fast i Mafia.

Alltså. Hur kan Mafia ha fått så lite uppmärksamhet. Är det bara för att temat är lite smalare?

Framför allt är det ju mindre actionfyllt, det är ett coolt spel men jag pallar inte bilar som gör 10 km/h i uppförsbackar hehe.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Jag ger rådet att ge inte upp, GTASA är annorlunda känns annorlunda och har en helt annan stämning än GTAVC, kände likadant när man kommer från GTAVC som var ett underbart spel.

GTASA är lite mörkare lite råare osv än GTAVC som kändes ljust och välkomnande på nå sätt.
Men GTASA växer, det växer otroligt när man kommer in i karaktären och spelar vidare.
Visst gubben man är är svart, det är mycket ghetto osv men vad ska man haka upp sig på ett spel för det? känns som det är lite moraltanter eller nån som blivigt retat av invadrarna på skolan här, själv har jag inge problem med den här stilen, jag gillar gansterfilmer och GTASA.
Nej jag är inte invadrare, jag lyssnar inte på hiphop lyssnar mest på metal, så det är inte därför.

Det är iaf vad jag tycker, jag har spelat alla GTA spel och Mafia och jag gillar alla

Ja, stämningen i SA är annorlunda än i VC, men som du säger, spelet växer när man kommer in i det.
Dessutom tycker jag att handlingen blir bättre efter "inledningen"...

Men det är klart, smaken är som bekant som den s.k. baken.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Du kan väl inte veta mina motiv.

investera 'pengar'.... Något sånt skulle aldrig komma från mig.

väx upp!!

Öhhh....
Vad pratar du om???
"investera 'pengar'.... Något sånt skulle aldrig komma från mig." menar du att du inte sagt det eller vad fan pratar du om???
Motiv??? vilka motiv, menar du motivet att köpa SA???
Du får göra dig mer förståd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
Öhhh....
Vad pratar du om???
"investera 'pengar'.... Något sånt skulle aldrig komma från mig." menar du att du inte sagt det eller vad fan pratar du om???
Motiv??? vilka motiv, menar du motivet att köpa SA???
Du får göra dig mer förståd.

he he he... var nog på dåligt humör när jag skrev det så överreagerade lite... ursäkta...

Jag sa "investera i" inte "investera 'pengar' i" därav min dryga kommmentar men var mest irriterad över att du märkte ord. Särskillt då jag tyckte du hade fel.

Visa signatur

Permalänk

OK...
Ursäkten godtas:)
Men fattar inte vad det är förskilnad mellan "investera i" och
"investera pengar i"
Men skit samma orkar inte börja dra igång någon diskution.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
OK...
Ursäkten godtas:)
Men fattar inte vad det är förskilnad mellan "investera i" och
"investera pengar i"
Men skit samma orkar inte börja dra igång någon diskution.

he he... Det är inte så stor skillnad.

men var ju tvungen att komma med något!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej. Vice city är bäst!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Avstängd

Har testat lite till.

Riktigt imponerande spel. Hur mycket som helst att göra verkar det som. Kan nog få mycket kul med det här. Inte så många sportbilar dock. Kommer det fler senare i spelet?

Visa signatur

Permalänk

finns gott om det, dessutom har man ju möjligheten att lägga in moddar för att få det mycket roligare, rätta fordons namn/utseende gör mycket för känslan enligt mig och så finns det ju moddar som bättrar på grafiken betydligt, ja det finns ju i stort sett moddar för vad man vill ute, även en skin som gör CJ ljus hudad för den som ville det

http://www.theborggaming.planet-multiplayer.de/sanandreas.php

här finns massor av mods

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk

Det går att göra sjukt mkt kul i spelet. Synd bara att grafiken ser ut som PS1.
Skulle dom fixat det till grym graffe så vore det kalas

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Patetiskt att många hakar upp sig på karaktären, snacket osv... det är en del av spelet ffs sluta spela om ni inte gillar det, istället för att gnälla i ett forum
back to topic, som många nadra säger så känns det annorlunda i början lite tråkigt faktis, men ju mer du spelar ju roligare blir det.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är riktigt jobbigt att man måste rikta vapnet. Finns det någon mod så att det göärs automatiskt som i alla andra FPS spel?

Blir riktigt jobbigt att hålla inne RMB hela tiden..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser inte vad som är så svårt med att tycka om deras "lingo" Själv anser jag att stilen i SA är klart mycket skönare än VC, I jämförelse känns VC väldigt B pågrund av den gamla stilen. Känns helt enkelt inte modernt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu