Permalänk
Medlem

film i w800i

hej. nu har jag sökt i forumet hära men jag har inte hittat nå vättig förklaring så då gör jag en egen tråd. tyck vad ni vill

jag har en sony ericsson w800i. å jag skulla villja veta vilket format man ska använda för att se småklipperna i mobilen. jag vet att "3GP" eller vad det heter, de formatet fungerar iallafall. men det blir dålig bild. så. är det nån hära som vet vilket format som är bäst? eller kan man göra så att "3GP" blir bättre kvalité?

+ en sak till. när man kollar på en film med bra kvalité. då laggar det varje sec. nån som vet hur man kan få bort de??

//stefan

Visa signatur

Don´t Say It . Spray It

Permalänk
Medlem

mp4 fungerar bätre iaf..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

bär jag ska försöka spela upp en mp4 fil. så kommer bara ljudet. inte filmen :S

Visa signatur

Don´t Say It . Spray It

Permalänk
Medlem

Får samma problem men jag tror inte jag kodade filmen korrekt, det måste väl vara rätt upplösning på filmen eller hur?

Permalänk
Medlem

ja men jag kan inte hittat nån inställning eller nå :S fan skulla villja att det var bättre kvalité. :/

Visa signatur

Don´t Say It . Spray It

Permalänk
Medlem

Jag använder xilisoft video converter för 3gp. Funkar fint då man kan ändra bitraten (kvalitén). Dock blir de lite större utrymmesmässigt... Kan inte fylla hela displayen med bild på telefonen för då får jag "failed" vid konverteringen (om jag skriver i telefonens upplösning alltså).

Permalänk
Medlem

okey. fick de pogramet av en kompis å. men. vart kan man hitta "bitraten" eller hur kan man ända den ? :S har inte hittat den e.

Visa signatur

Don´t Say It . Spray It

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av ImTOO MPEG Encoder, det funkar kanonbra!
Jag kör med dom här inställningarna:

Video:
Videosize: 176x144
Bitrate: 200
Framerate 18

Audio:
Channels: 1(Mono)

Permalänk

Jonas L - eh... Xilisoft 3GP Encoer ser ut precis likadant. Funkar hur som helst jävligt bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Prova Nero Recode (gratis) tillsammans med följande guide

Visa signatur

Missa inte www.outletshopping.se
Acer Nitro i7, 16 GB, 1 TB SSD, GeForce 1060

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpmasta
Prova Nero Recode (gratis) tillsammans med följande guide

Wow! Tack för den! Funkar ju klockrent!