Permalänk
Medlem

Vilket minne ska jag köpa till min W800?

Måste bara säga att jag är fruktansvärt nöjd med min W800! Men jag är sugen på att köpa mer minne till den. Så frågan är vilket minne tycker ni man ska slå till på? Ska man satsa på ett 2GB minneskort och hur mycket kostar ett sådant? Eller ska man bara köpa ett på 1GB och hur mycket kostar det? Jag vill inte ha något dåligt minneskort heller, men jag har inte någon koll alls vilket man ska köpa.. Så vad säger ni har ni några tipps på bra minneskort?

MVH / Jonas

Permalänk

För att få ett hum om priserna kollar du lämpligtvis här. Huruvida det är värt att skaffa ett större minneskort är det ju en smaksak, frågan är ju om det är värt ~1400:- för ett 2GB-kort för att få plats med lite mer musik, någon iPod blir det ju inte för det. Mitt tips skulle nog vara att nöja sig med de 512MB man får med och sen skaffa en dedikerad mp3-spelare (hdd eller med stort flash-minne), om man inte redan har någon dvs, för de tillfällen man vill ha med sig mer musik alt. ta med sig film eller flytta större filer. Surt att behöva ha med sig två prylar om man inte måste men det jag gillar med mp3-spelare är just att man kan ha med sig hela musiksamlingen och det kan man knappast med ett 2GB-kort iaf.

Kul att du är nöjd iaf, det skulle jag nog också vara om jag inte stod på plats 44 i väntan på min...=/

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag sandisk 1 gb till min de fungerar bra 1gb fick räcka var tillräckligt dyrt. http://www.tbh.se/index.asp?id=7&kat_id=925&prod_id=7925

Permalänk
Medlem

Stämmer det att det bara finns plats för ett extra minneskort, och där sitter redan ett 512mb?
Så om man köper ett på 1gig så får man plocka ut det andra och försöka sälja typ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1ber
Stämmer det att det bara finns plats för ett extra minneskort, och där sitter redan ett 512mb?
Så om man köper ett på 1gig så får man plocka ut det andra och försöka sälja typ?

Eller så kan du ha 1gig för music och 512 för foto eller tvärtom.

Permalänk
Medlem

Jag var inne på att köpa ett 2Gb minne men fick reda på att det dräller av plagiatminnen på ebay, tradera, blocket osv. så köp ett hos en seriös handlare om du ska ha ett. Plagiaten brukar tydligen gå sönder och det finns ingen garanti på dom oavsett vad många säljare säger. Går knappt att se skillnad på dom!
Finns en lång tråd här om minnena!

http://www.redflagdeals.com/forums/showthread.php?t=224382&pa...

Permalänk
Medlem

Jag röstar dedikerad mp3spelare. Har själv en k750i jag tänkte dra till med mer minne men jag avstår nog. Ont om batteritid när man kör mp3spelaren på mobilen.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Okey tack för svaren! Jag ska nog ta mig till någon seriös butik och höra mig för vad dom vill ha för ett 1GB minne.

Permalänk

Eller så går du bara in på www.dustinhome.se (gratis frakt för ordrar över 500:-) och köper valfritt 1GB Memory Stick Duo Pro-minne. Alla funkar garanterat superbra. Kostar runt 900:-

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!