Permalänk

Installera nätagg?

Eftersom jag inte är allt för high på att fysiskt ändra i datorer, så tänkte jag det var lika bra att fråga er här. Jag ska byta nättagg pga. ljudnivån. Det jag undrar är om det är något man ska tänka på när man bytar det? Mer än att sätta i kablarna på samma sätta som det tidigare satt på? Det krävs inga installationer på datorn?

Eftersom jag har garanti kvar hos komplett.se så ska jag köpa det där, funderar på detta: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311056&cks=PLC

kommentar?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

du behöver nog inte tänkta på något speciellt. det där nätagget är bra och kmr nog räcka (inte för att jag vet va du har för dator med det där agget räcker nog till de flesta). Egentligen e det väldigt enkelt att byta nätagg, bara att dra ut alla molex etc ur dina hdds, mobo, graffe, cd, floppy och trycka dit dom nya
gl!

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk

Fast du kan få ett ungefär likvärdet från Antec för 469:- på db. !

För övrgit är PSU byte ett av de enklaste saker som finns att göra på en dator, 4 skruvar och slita ur alla sladdar osv.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

ledsen men jag lånar tråden en liten aning, jag vet att storlekarna mäts i ATX osv. men hur vet man om just DET nätagget passar just min ATX? (en aning lustig fråga men iaf)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
ledsen men jag lånar tråden en liten aning, jag vet att storlekarna mäts i ATX osv. men hur vet man om just DET nätagget passar just min ATX? (en aning lustig fråga men iaf)

Är det atx så är det atx

Visa signatur

We are the police you moron, we got helicoptors.