Permalänk
Medlem

Chassi "pluggar"?

God afton damer och herrar. Sitter och monterar ihop min nya burk men undrar en sak. Man fick med två plastpluggar som ser ut som två ganska små typ 2-3 cm golfpeggar med "hullingar"på... va ska man ha dem till. Är ganska ny på detta med att bygga själv... Kanske märks:)

Tacksam för snabb hjälp.

Mvh Nio

Permalänk
Medlem

Det är nog reservdistanser till moderkortet om det är gängat i ena änden och en pigg i andra änden.

EDIT: Lägg upp en bild på dom så lär du få svar snabbare

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Trodde det med

Men dom har inga gängor. Ser ut som en pil som är stor o platt upptill. Inga gängor

Permalänk

asså en plats distans?.. används ibland istället för en skruv eller så klipper man av toppen och sätter den i ett ledigt hål under modekortet för extra stöd om man trycker dit pci kort ide kablar eller något.. eller är det 2 långa svarta saker? isf så kan du hänga upp 1 fläkt me de..

bild för bättre svar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det är distanser ser jag nu.. men var ska dom vara

Och förresten, (känner mig dum), hur lägger jag upp en bild

Permalänk

http://upl.silentwhisper.net/ regga ett konto där o se te att bilden är rätt format och under 1 mb.. sen ger du os bara en länk..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

[IMG.]länk till bilden[/IMG.]

förutom punkterna då "."

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

Det låter ungefär som om det vore pluggar man sätter fast chassits fötter med, men eftersom det är två stycken så betvivlar jag detta ganska starkt :\

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
[IMG.]länk till bilden[/IMG.]

förutom punkterna då "."

varför gör alla sådär? går lika bra skriva

utan jävlas med punkter o mellanrum o skit

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk

tror det är plats distanser till modekortet... finns mkt i äldra datorer och bakom modekort där man trycker mkt på sj kortet så att de inte ska knäckas...det är inte obligatorist att de behöver sitta någonstanns...

men ja hoppas att du satt dit de riktiga distanserna till modekortet?.. en felaktig ihop monterad dator kan funka i veckor utan problem för de finns ett skyddade lager på kretskorten och då bränns de sönder och bli kortis o genast ett mammabräda fattigare...eller ännu vare cpu minnen etc

edit: det är plastdistanser..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
varför gör alla sådär? går lika bra skriva länk utan jävlas med punkter o mellanrum o skit

Okej, då vet jag. Försökte ju bara hjälpa

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Ahaaaa

Jag har satt dit alla de andra distanserna som finns hål för. då räcker det va? fäster man direkt i lådan, skruv i chassi så att säga eller måste man ha nåt emellan?

Permalänk
Medlem

kan det inte vara plastpluppar som man fäster fläktar med istället för vanliga skruv?

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Haha, trodde tråden handlade om chassin som studerar...

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A