Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
En liten grej. Jag bor inte så spec långt från staffanstorp, där datorbutiken enligt retursedlarna säger, och undrar därför, kan man inte bara åka dit och hämta paket etc istället? Eller iaf lämna RMA? På så sätt löser man det snabbast, säkrast osv.

(Iofs, kanske onödigt att fråga.. dbmannen verkar ha dött :/ )

ja har kört dit o lämnat o hämtat mina rmas nån gång! funkade utmärkt ring först dock o säg att du komemr dit så finns grejejrna vid deras kundtjänst/lobby!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michelangelo
ja har kört dit o lämnat o hämtat mina rmas nån gång! funkade utmärkt ring först dock o säg att du komemr dit så finns grejejrna vid deras kundtjänst/lobby!

Nu kommer de få långa köer där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michelangelo

Woohoo!

Edit: Ok, dbmannen verkar död. Vem fixar dödsanonsen?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

När jag nu läst igenom allt kan man ju lika bra skriva lite, till dom som gnäller kan jag ju alltid säga att sådant händer med alla företag!, finns andra sidor ni kan köpa ifrån om det ej passar.

Samt flera stora + till db.se har köpt i princip allt i datorväg till mig och mina vänner via db.se och har bara haft 1 problem och då kunde jag skicka iväg varan och fick tillbaka en ny 2 dagar senare. TACK!

Visa signatur

Game: Ryzen 9 9900X, 32Gb DDR5, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 464TiB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 381TiB

Permalänk
Medlem

tja de var ju rappa att ta in min rma samt behandla fraktlapp osv men fasen va tid det tog att få nya minnen... när corsair sälva har 72h rma garanti funderar man faktiskt lite varför min rma tog över 3 veckor men men

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan jag handlade datorprylar förräns idag så...

Bra med fri frakt igen! Hoppas det består. Då blir utbudet inte lika viktigt! Och man tvekar mycket mindre på att trycka på "beställ-knappen".

Kul att beställa från db igen.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag handlar på datorbutiken.com bara för att man får godis med i kartongen.

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Hur skaffar man ett RMA nr för att skicka tillbaka en trasig vara på garanti? =/

Har mailat för flera dagar sedan utan något svar.

Permalänk
Avstängd

Jag har fått nog av datorbutiken.com nu iaf.
Dom har väll varit medelklass på support innan, fick vänta 4 månader på ett GFX RMA för något år sedan osv. Men det var länge sedan.

Nu satte min mor och jag ihop en dator till henne på DB.Com.
Hon ville ha den på räntefri avbetalning så DB.Com verkade bra.
Vi satte ihop datorn och enligt datorbutiken skulle man få all information om Räntefri avbetalning vid kassan. Enda vi såg var att man kunde välja det, inget om hur många månader eller något. (Inte DB.coms fel kanske, dock dåligt sammarbete).

Vi beställer. Ett papper ska skickas hem till oss som vi ska skriva under och skickas upp igen. En vecka går, inget brev. Vi Ringer resurs och DB.Com. Dom sa att dom skickat det dagen efter vi beställde(skitsnack). Dom sa dom skulle skicka ett till. 6 Dagar går till, vi får hem TVÅ brev, exakt likadana, exakt samma datum. Nu är detta inte direkt DB.COMs fel utan mer resurs.

Under tiden vi väntade på detta jävla brevet mailade vi DB.Com(ringa går inte, 40+ min i kö varje gång, värdelös telefonsupport) Hon sa att orden INTE kommer försvinna och allt är reserverat och allt fanns i lager och var redo att skickas.

Idag kollade vi ordern på DB.COM. "ORDER MAKULERAD". Va i HELVETE sysslar dom nu med? Vi mailade (igen ringa gick inte), hon sa att "någon varit inne på hennes domän och tagit bort ordern" "OK?!". Hon återaktiverar ordern men nu finns inte 2 saker i lager. Så nu får vi vänta ännu längre.

Fruktansvärt dåligt av dom, blir komplett enbart hädanefter för min del nu. Trött på DB.COM.
Räntefritt på DB.COM? Undvik.
Önskar vi hade valt Dustin.COM, men db hade sakerna i lager när vi beställde för 2-3 veckor sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuracellKaninen
Hur skaffar man ett RMA nr för att skicka tillbaka en trasig vara på garanti? =/

Har mailat för flera dagar sedan utan något svar.

Logga in på ditt konto. Där kan du göra en retur direkt på varje produkt

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Tack, det var lite klurigt att hitta dit, borde kanske stå lite mer info under kontot

Permalänk
Medlem

Hur har DB tänkt sig att vi som har de tyngre antiproggen/brandväggar skall komma in på deras sida ?

Det är så mycket reklam och banners osv, så att webbläsaren fastnar innan första sidan laddat färdigt.

Visst kan jag ställa ner skydden, men då går jag hellre till tex Komplett och gör min beställning.

DB förlorar kunder med deras "antireklam".

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hej om man beställer från sidan kan man hämta det direkt i Staffanstorp eller det måste skickas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicla7
Hej om man beställer från sidan kan man hämta det direkt i Staffanstorp eller det måste skickas?

RING DOM??

definition: dustin.COM är ingen näthandelsbutik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicla7

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk
Medlem

Hejsan jag skall köpa ny dator snart på datorbutiken & jag undrar då om chassit Lian-Li PC7 SE. När jag väljer den svarta så följer det inte med någon fläkt till taket på chassit men på den silvriga så står det att det gör det. Går det här att lita på så man inte blir missnöjd utan att uppgifterna stämmer så som det står på sidan? Eftersom det inte går att skicka ett privat mess så har jag skrivit här vet inte om jag har gjort rätt eller fel?

Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ berätta vart det är tänkt att skriva in koden för gratis frakt på DB? jag har tagit mig ända fram till "bekräfta ordern" men jag har inte fått tillfälle någonstans på vägen att skriva in en kod :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burglar
Kan någon vänlig själ berätta vart det är tänkt att skriva in koden för gratis frakt på DB? jag har tagit mig ända fram till "bekräfta ordern" men jag har inte fått tillfälle någonstans på vägen att skriva in en kod :/

Tror inte de har gratis frakt.

Permalänk
Medlem

Men det har ju varit en massa prat i denna tråden om att dom har koder för fri frakt?

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk handlar på datorbutiken. Vänta tills du får strul med något. Ska du se att dina 200 kr i frakt inte betyder så mycket. handla på komplett eller dustin.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Det kan ju bero på att jag aldrig haft problem med DB förut och jag har handlat där sedan jag byggde min första dator för många år sedan. Jag gillar även Komplett men när samma vara är 100kr billigaren på DB så är det kanske inte så svårt val?
Dock har jag fortfarande inte listat ut vart jag ska skriva in koden som alla pratar om

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gillar även Komplett men när samma vara är 100kr billigaren på DB så är det kanske inte så svårt val?

Nej Komplett är det enda valet, så det har du rätt i att det inte är ett svårt val.
Aldrig mer DB säger jag!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Hmm, det känns som du misstolkade mitt uttalande med mening
Jeje, jag får inget ordentligt "icke-Komplett-fanboy" svar Tack iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

när samma vara är 100kr billigaren på DB så är det kanske inte så svårt val?

100kr på 10 000 eller 200kr?

Att vänta en vecka på RMA eller en månad?

Allt är relativt.

datorbutiken har inte fri frakt längre!

Permalänk
Medlem

Jag handlar rätt mycket dator komponenter och har RMA erfarenhet av Dustin, komplett och Datorbutiken. Dustin tar emot RMA per telefon och skickar ny vara snabbt, deras rekord i mitt fall är 3 dagar. Komplett tar emot RMA via kontot och brukar vara snabba ,inom 5 till 7 dagar. Sen har vi Datorbutiken, dem svarar inte i telefon och väntar förtfarande på mejl svar, tror var ca för 3 månader sen jag skickade 2 mejl angående en trasig moderkort. Datorbutiken är kanske lite billigare, men kommer personligen alldrig att beställa nåt from dem eftersom deras service är riktig uselt, utom när dem ska sälja nåt.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbrolle
Datorbutiken är kanske lite billigare, men kommer personligen alldrig att beställa nåt from dem eftersom deras service är riktig uselt, utom när dem ska sälja nåt.

Det är den här tråden ett levande bevis på.
db bokstavligt talat skiter i den, men till
Dreamhack passade forumet bra när det
gällde vad de skulle sälja på DH.

Kundservice är inte deras starka sida, minst sagt.

Tur att det finns företag som Dustin och komplett.