[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att du kan stänga av party buffs i CT-Mod, såg att du hade det så. De vanliga buffarna på spelarna försvinner inte när man bytar unitframe så du får ta bort dom så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Såg bara onödigt ut, för mycket bling bling som inte gör att du spelar bättre.
Cleant och snabb info är det som gäller.

Och vad skulle det kunna vara? Jag har CT mod atm men det är bara för att det är praktiskt, lämna tips istället!

Edit: Tycker det är riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

Jag och några andra i guilden hade tråkigt inatt
Inget specellt med interfacet kanske men funkar kanon då jag vet precis var jag har allting!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/MittUi.JPG

Perl Classic
Discord Actionbars
TotemTimers
TrinketMenu
DamageMeters
TitanPanel

+ Ett antal andra som ligger och jobbar i bakgrunden

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Och vad skulle det kunna vara? Jag har CT mod atm men det är bara för att det är praktiskt, lämna tips istället!

Edit: Tycker det är riktigt snyggt

Visst snyggt men t.ex 3D karraktärer tillför inget praktiskt när man spela förutom att det ser coolt ut.
Jag som spelar på en PvP server skulle bli galen att jag dog bara för att mitt UI hade för mycket crap på skärmen som irriterar.

Perl Classic Frames eller Discord Unit Frames som lifebars och Discord Action Bars som knappar (+moveanything) är den ultimata grunden på ett UI tycker jag.

Sedan kan man lägga in Hitsmode för en bättre combatlog.

Visst såndär jätte UIs med massa "bling bling" funkar säkert bra för några men för mig så är det för mycket "crap" ivägen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Nytt ui igen blir aldrig nöjd
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/WoWScrnShot_050206...

Riktigt snyggt, vad heter interfacet?
Kör orginall och har nyss börjat spela wow, men är redan less på det nuvarande UI:t.
Och tänkte testa nåt nytt.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Riktigt snyggt, vad heter interfacet?
Kör orginall och har nyss börjat spela wow, men är redan less på det nuvarande UI:t.
Och tänkte testa nåt nytt.

Jag använder Discord unit frames, och discord action bars bland annat. Och titan förstås.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag använder Discord unit frames, och discord action bars bland annat. Och titan förstås.

Snygga unitframes ^^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har för mig att du kan stänga av party buffs i CT-Mod, såg att du hade det så. De vanliga buffarna på spelarna försvinner inte när man bytar unitframe så du får ta bort dom så

jaaa! tack!

much <3 to you! ;D

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

http://ne.keryx.se/~redflip/bilder/lockui.jpg

Mitt nuvarande ui på warlocken

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike

Vad är det för unitframes?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Vad är det för unitframes?

ser ut som Nessaj's Discord Unit Frames setup

Permalänk
Medlem

Japp det är Nessaj's Discord Unit Frames Custom Layout.
http://www.discordmods.com/DiscordUnitFrames/CustomLayouts/Ni...

Jag testade den, la in alla filer på rätt plats och när jag laddade Custom filen så försvann alla Unit Frames. Även om jag går in i /duf och tar unlock på dom och drar upp dom så finns dom inte där när jag stänger /duf.

Nån som vet hur man fixar detta?

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Om du menar grupp framsen så finns det ett option på "MISC" som säger: "Don't show party group if in raid" eller nåt sånt, pröva unchecka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike

vad är det för addon som visar dina partymembers uppe i det vänstra hörnet på det sättet ? dessutom vilken är det för att ha alla spells där nere ? discord unitbars eller vad den nu hette.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Om du menar grupp framsen så finns det ett option på "MISC" som säger: "Don't show party group if in raid" eller nåt sånt, pröva unchecka.

Jag kan inte ens se min egen frame, dvs den på min char.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Jag kan inte ens se min egen frame, dvs den på min char.

Var ett tag sedan jag använde DUF, men vilken upplösning använder du? Det kan inte vara så att han använder högre upplösning så att frames hamnar utanför skärmen iof hans saved templates?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Var ett tag sedan jag använde DUF, men vilken upplösning använder du? Det kan inte vara så att han använder högre upplösning så att frames hamnar utanför skärmen iof hans saved templates?

Jo det är möjligt, jag ska testa lite och se om jag kan fixa det. Upplösningen som jag har just nu är 1024x768.

EDIT: Jo det var så. Det vart inge bra så jag fortsätter att köra med Perl Classic Unit Frames.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en addon som visar "flight path" tiden! Dvs en bar som räknar ner så långt man har kvar till sitt mål... såg en kille som hade den men har inte kunnat hitta =/

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Jag letar efter en addon som visar "flight path" tiden! Dvs en bar som räknar ner så långt man har kvar till sitt mål... såg en kille som hade den men har inte kunnat hitta =/

FlightMap

den har jag fast den buggar lite nu när dom ändrade så man kunde flyga till ettställe direkt :/ Kanske finns en uppdatering för det addonet, har nite orkat kolla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
FlightMap

den har jag fast den buggar lite nu när dom ändrade så man kunde flyga till ettställe direkt :/ Kanske finns en uppdatering för det addonet, har nite orkat kolla.

FlightPath funkar annars, visar en timer som räknar ner, du måste ha flugit dit du flyger en gång förut för att den ska visa rätt tid däremot.

Permalänk
Medlem

Någon som kör Dab med druid ? Har otroliga problem med att få till shapeshftningen nu, barsen hur dom ska ändras osv. Vore tacksamt om nån som hade kunde skicka sin profil på nått sätt.

Permalänk

Hur kan man som warrior fixa problemet att du inte får upp någon bar när du byter stance.. blir lite svårt att göra det man ska när man inte ser sina skills

Just nu har jag Cosmos Alpha och Titan.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk

Finns det någon mod som visar hur mycket honor man får när man dödar någon. Jag menar, om man dödar någon i battlegrounds så ska det typ stå +8 honor när man har dödat dom. Det ska visas på samma sätt som när man crittar, alltså att det försvinner efter någon sekund.

Jag beundrar er om ni förstår vad jag menar, men det är lite svårt att förklara:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isola_747
Finns det någon mod som visar hur mycket honor man får när man dödar någon. Jag menar, om man dödar någon i battlegrounds så ska det typ stå +8 honor när man har dödat dom. Det ska visas på samma sätt som när man crittar, alltså att det försvinner efter någon sekund.

Jag beundrar er om ni förstår vad jag menar, men det är lite svårt att förklara:)

Scrolling Combat text

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Scrolling Combat text

Ska testa det. tack så mycket:)

Permalänk
Medlem

JAg är då en paladin.... springer runt omkring i världen och kommer in i Alterac Valley efter att ha stått i kö i 214893+298159471809574´58 timmar.... Där ser jag en fet klump med alliance killar framför mig... jag tänker "hmm.... hur ska jag kunna ge blessing till heal klumpen?!"

Så, finns det någon modd som "Auto blessar" vid någon speciell macro? Att warriors får blessing of might, mages o präster får wisdom...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Percaso - Haomarush!

Permalänk
Medlem

Vilken guild spelar du i Hinula?

<-- Naeru of Noctum :>

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat: