Samsung LCD skärmar ? bra lr

Permalänk
Medlem

Samsung LCD skärmar ? bra lr

Ska köpa ny LCD skärm men behöver hjälp att hitta den rätta så att säga :/
Tycker Samsungs skärmar verkar vara bra och fina. Letar efter en 17tums skärm och tycker Samsung SyncMaster 740BF verkar vara bra men funderar även på en Samsung 730BF. 730BF ska tydligen ha ghoslting problem så är det värt att kasta ut extra pengar på 740BF?
Finns det någon bättre i samma prisklass?

PS. (moderatorer) Ursäktar att jag skapat en liknande tråd tidigare men jag fick inga svar så nu har har jag gjort om den en del för att få fram åtminstone några svar!
Tackasam för hjälp även utav en moderator om så behövs

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara någon skillnad i responstid, mer än på pappret, mellan 730BF och 740BF tycker jag verkar osannolikt. Men vill du vara på den säkra sidan så köp en 740BF, skiljer ju bara runt en 100-lapp ändå så.

Fick hem min 173P+ i veckan och hittills har jag inget att klaga på, trots att det är en 8 ms-panel och att jag lirar en del fps-spel.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Hur är det med pixelgaranti för samsungs skärmar? Lr beror det på vilket företag man köper ifrån?

Permalänk
Medlem

Vissa butiker har egna pixelgarantier, men vanligtvis är det tillverkarens egna man får gå efter. Samsung har olika pixelgarantier beroende på vilken skärm det är, generellt sett kan man säga att ju dyrare skärm desto bättre pixelgaranti. Min skärm omfattas av "zero bright pixel defect warranty", alltså får det inte finnas en enda lysande pixel, men däremot krävs 5 stycken heldöda (svarta) för att få returnera skärmen.

Här hittar du information från de flesta tillverkare:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/system/pages/other/wf_di...

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Man får öppna paketet och kolla.
Ser du det minsta fel - returnera enligt distansköplagen.
Godtag aldrig en felaktig produkt.
Senare kan du beställa en ny, i kompisens namn och göra om det samma tills du får en perfekt skärm.

Bry dig inte om pixelpolicyn - kör distansköplagen ångerköp hela tiden tills du får en perfekt. Skickar du den på garanti kan du få en felaktig skärm som inte godtas av policyn. Kör ångerköp hela tiden bara och låt olika vänner ställa upp.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Avstängd

Kan bli dyrt att skicka tillbaka saker hela tiden dock

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Kan bli dyrt att skicka tillbaka saker hela tiden dock

Men det är lätt värt en perfekt skärm man gett mycket pengar för, tack Pappy

Permalänk
Medlem

Dustin har fri frakt.

För order lagda via webbsidan med ordersumma överstigande 500 kr utgår ingen fraktavgift.

Gäller även ångerköpets retur, det har man använt. Ofta.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Dustin har fri frakt.

För order lagda via webbsidan med ordersumma överstigande 500 kr utgår ingen fraktavgift.

Gäller även ångerköpets retur, det har man använt. Ofta.

Fan va nice

Permalänk
Medlem

Det är tillverkarens pixelpolicyn som gäller, om en affär försöker med en egen som är sämre så är det inget man skall tillåta. Men sen får man ju kolla upp varje enskild modell. T.ex. samsung har inte 0-pixelgaranti på alla deras skärmar utan bara de som är lite dyrare. T.ex. Samsung 940B som många har ingår inte i denna.

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoff
Det är tillverkarens pixelpolicyn som gäller, om en affär försöker med en egen som är sämre så är det inget man skall tillåta.

Vem har sagt att man inte kan använda ångerrätten istället för pixelgarantin?