Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Akta så du inte slår dig när du välter.

Det såg helt OK ut under E3 så jag tror inte att det kommer bli sämre när det väl anländer.

Mac är inte MS, Vista och 360 är.

Vi har alla sett väldigt fantastiska saker på E3. Jag kommer att fortsätta vara skeptisk. Mac är inte MS, men AoE är ms.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd

Jo det är klart du får vara det, men eftersom det fungerar redan nu så har jag svårt att tro att det inte kommer fungera sedan

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det är klart du får vara det, men eftersom det fungerar redan nu så har jag svårt att tro att det inte kommer fungera sedan

Och hur vet du att det fungerar och framförallt vad som fungerar?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Och hur vet du att det fungerar och framförallt vad som fungerar?

Efter vad jag har sett och läst, så vet jag att det fungerar.
"vad som fungerar?" vad menar du med det? vilka spel eller?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem
Citat:

Efter vad jag har sett och läst, så vet jag att det fungerar.
"vad som fungerar?" vad menar du med det? vilka spel eller?

Nej, jag undrar hur mycket som faktiskt finns och hur mycket som är MS marknadsföringsavdelning som pratar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Nej, jag undrar hur mycket som faktiskt finns och hur mycket som är MS marknadsföringsavdelning som pratar.

Hur mycket som finns vet jag inte men dom spelade ju lite 360 + Vista på E3 då spelade dom Shadowrun mot varandra. Sedan att man kan prata sammtidigt som man spelar bidrar ju också till massa skoj

Så visst kommer det fungera även att det också är rmarknadsföring som vilket annat storföretag som helst.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

PS3, inget snack. HD-TV samtidigt

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Sony gör bra grejer, som tex, Tvn, Men om jag ska välja console blir det 360n lätt

Permalänk
Medlem

Wii
Kommer aldrig svika nintendo, Samt kommer detta bli mina träningspass

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Wii känns mest rättfärdig pengarna.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Wii viinner

Permalänk
Medlem

360 äger jag redan och är väldigt nöjd. Wii har gett mig ett bra intryck så om den är den lika bra som på alla filmer jag sett så kanske jag köper den också om jag har råd.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

har ett 360, blir nog Wii när det kommer också.

Permalänk
Medlem

Tror ni PS3 kommer sänka priset ett tag efter den släppts?

Permalänk
Medlem

Varför skulle dom inte göra det? Dom kommer få billigare delar till PS3:t och därför kunna sänka priset, så självklart kommer det det.

Visa signatur

mjau

Permalänk

Precis när denna tråden var alldeles ny så röstade jag på Nintendo Wii men nu har jag faktiskt ändrat uppfattning... efter att ha vandrat fram och tillbaka mellan olika funderingar kring konsoler så köpte jag en Sony PSP och efter att ha sett vad Sony kan göra med hårdvara och spel (för att inte tala om PS2 som höll väldigt länge) så ska jag nu ha en PS3! Delvis för att den ersätter en dyr speldator + att det finns blu-ray spelare...
Det hade självklart varit skönt med en 360 eftersom den finns tillgänglig just nu men den känns inte tillräckligt framtidssäker för att den ska vara värd pengarna...

Permalänk

Helt klart en PS3, hur ska man annars kunna spela Metal Gear Solid IV? Sen hävdar Gameractor.se att möjligheten att spela på nätet skall i stort sett vara gratis, det lockar i allafall mig. Och dessutom saknar bägge varianterna av 360:n funktioner såsom kortläsare, HDMI-kontakt och Blu Ray/HD DVD-spelare vilket känns konstigt då den nya generationens skivor och läsare börjar komma allt närmare.

Jag håller med om att Wii ser intressant ut med sin banbrytande handkontroll, Nintendo vågar ta ut svängarna och jag hoppas att dom säljer bra så att de slipper slå sig samman med någon större aktör vid nästa generation.

Jag köper PS3 för spelen, Blu-Ray formatet och mitt icke-behov av att kunna spela nedladdade "backuper".

Jag köper Wii för den innovativa handkontrollen, Zelda-spelen och det billiga priset.

Jag köper inte Xbox 360, trots sin kraftfulla innehåll, på grund av att konsollen känns som att den stannar kvar i denna generation. Jag har aldrig haft något behov av att spela "backuper", jag har alltid köpt mina spel och kommer att fortsätta med det.

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenclick
Jag köper inte Xbox 360, trots sin kraftfulla innehåll, på grund av att konsollen känns som att den stannar kvar i denna generation. Jag har aldrig haft något behov av att spela "backuper", jag har alltid köpt mina spel och kommer att fortsätta med det.

haha konstigt statement när du tidigare skrivit

"Helt klart en PS3, hur ska man annars kunna spela Metal Gear Solid IV?"

inget illa menat ;p

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Vad menar du nu? Jag har skrivit att jag inte tänker köpa en Xbox 360?

För att spela Metal Gear Solid IV så krävs det väl en PS3? Eller?

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Medlem

kanske tolkade "backuper" fel :b tänkte att du menade att du inte ville spela en konsoll med bara uppföljare men tolkade nog fel xD

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Backup har väl aldrig betytt uppföljare, det heter follow-up eller sequel

backup (eng. back up 'ersättning', 'reserv-'), säkerhetskopia, till exempel en reservkopia av ett program eller av en datafil som kan användas om originalversionen blivit förstörd p.g.a. ett tekniskt fel eller ett mänskligt misstag. I administrativa datorsystem tas en reservkopia regelbundet, t.ex. varje dag efter arbetstidens slut.

Källa: NE.se

Visa signatur

Permalänk

Har XbOx 360

är sugen som fan på PS3 FF XIII, Assasins Creed, Motor nånting F1 mm mm

men vete fan om det är så poppis här hemma med de två andra sony MS

konsollerna hehehe

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

vf vill alla ha Wii? :S:S:S:S, för att d e billigt o att man inte behöver en dyr HDTV till?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
vf vill alla ha Wii? :S:S:S:S, för att d e billigt o att man inte behöver en dyr HDTV till?

Bland annat men kanske, bara kanske, så tycker folk att Nintendo faktiskt HAR utvecklat Tv-spels konceptet vidare och försökt komma med något som åtminstone känns nextgen. Det ända M$ och Sony har kommit fram med är siffror, skärmdumpar och HDTV:ns förlovade land. Kan slå vad om att HDTV:n inte kommer vara årets julklapp, dock kan en Wii mycket väl bli det.

Tummen upp till Nintendo som vågar ta risker och förändra konceptet och utveckla Tv-spelandet. Nintendo försökte friskt en gång men la ner det och då uppkom Playstation men nu har dem chansen igen att ställa allt till rätta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

PS3, för Sony har lång livstid på sina konsoller, de bästa titlarna, den skönaste kontrollern(som är tryckkänslig på alla knappar) och erbjuder nextgen på riktigt, out of the box, med gratis online.

Sen tillkommer ljudnivån(ska låta som en PS2, vilket är helt ok), och det faktum att tillverkarna av spelen kan räkna med en HD, vilket öppnar många spännande möjligheter. Vidare så är nätagget inbyggt och blu-ray ger speltillverkarna goda möjligheter att slänga in lite extra godis. Att PS3 visar äkta HDTV via blu-ray utan tillsats är även det en klart bidragande orsak. Sen den mycket smarta användningen av tillbehör, som eyetoy och PSP gör valet enkelt. Innovativt så det räcker och blir över...

(Då har jag inte ens nämt de så kallade tilt och accelerationsmöjligheterna som den förbättrade kontrollen har, då det sticker lite i ögonen på fansen till Nintendo, då det var deras trumfkort och 360 som sitter i vattnet helt utan. Så det är enbart en bonus, tillsammans med det jag inte nämt, som wifi, minnesportarna, större HD osv. För jag tänker då inte köpa retardvarianten...)

Detta är vad jag tycker, sen är det kul att se att wii blir en stark konsoll till SD/ED-TV, så de som inte har råd med PS3/HDTV får ett prisvärt/kul alternativ. Dock får man inte glömma PS2 i den kategorin, som förmodligen kommer vara ännu billigare, och fortfarande har många AAA-titlar framför sig och det absolut största spelutbudet. Rent grafiskt ligger PS2 före, men den lever ju på sin absoluta peak, så det är inte så konstigt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag köper nog Wii vid releasen och PS3 när MGS4 släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan

Eller så är det också en möjlighet att folk lärt sig att stora siffror på papper sällan betyder lika stora resultat i praktiken. Sony och MS stoltserar så gärna så med sina siffror om hur mycket och hur underbara deras prylar ska vara/bli, men när det kommer till kritan så har iallafall jag aldrig någonsin varit med om att det hållt de mått som de själva satt upp (inte sagt att de faktiska resultaten varit dåliga för det).

Nintendo har spel som de flesta känner igen, även de äldre som var med innan bratsgenerationen och Playstation kom. Så nu när Sony och MS kämpat för att framstå som "vuxna" så tror jag Nintendo kommer få skörda mycket av det, då de äldre generationerna som känner igen nintendo sedan "förr" kanske känner att nu när Wii ska bli så billig så kan de gå och köpa en sådan utan att riskera så mycket för att se om det fortfarande är lika kul. Sen är ju nintendo de enda som faktiskt vågat göra någonting nytt, eller iallalfall nyare. PS3/360 är ju egentligen inte mer än uppgraderingar, om än väldigt stora sådana.

Jag personligen tar hellre en Wii än PS3/360 av ett mycket enkelt skäl...
Mer spelande, mindre grafisk penismätartävling. Och då jag (varning: hädelse på G) faktiskt hellre spelar spel än tittar på interaktiv film a lá FF>8, så blir Wii det givna förstahandsvalet. Att den sen är tänkt att kosta mindre är ju ingen nackdel, men inte heller en anledning.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Microsoft säger: Köp Xbox 360 och Wii.
Sony säger: Köp PS3, den har Blue-Ray och "avancerad grafik".
Nintendo säger: Köp Wii med massa spel.

Bästa kombot?

Permalänk
Medlem

Lite konstiga alternativ för att rösta.. men men.

Jag har ett x360 nu, kommer nog att köpa både ps3 och wii

Permalänk
Medlem

man kan visst koppla in en skärm till dom nya konsollerna,ska tydligen funka aldeles utmärkt,ska tom bli bättre bild,jag som är okunig på detta vet ej om detta är sant,men om det är det så är det ju hur bra som helst,begagnad skärm kan man ju få tag i för en billig slant.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer