Bluescreen med 9800 Pro
Jag har problem med mitt Powercolor ATI Radeon 9800 Pro All in Wonder. Förut så startade datorn om sig helt slumpmässigt. Kunde vara mitt i natten när man sov eller när man kollade på film eller spelade. Nu har jag stängt av att datorn ska starta om sig ev. fel så får blåskärm istället. Felen jag lyckats skriva upp hittils är:
PFN_LIST_CORRUPT (dykt upp flera gånger)
BAD_POOL_HEADER
Jag hade ett geforce 3 innan på samma dator utan dessa problem. Testat och öka AGP spänningen utan framgång. Testat massvis med olika drivrutiner. Guru3ds modifierade, ati original osv. Konstiga är att den ger blåskärm på vissa flashsidor. Alltid samma procedur som utlöser felen. Men eftersom det kan hända närsom så tror jag inte det har något med det att göra. Jag har även gjort standard felsökningen (installera om windows). Jag kan inte se om kortet är varmt för det finns ingen temp diod på detta kortet (tror jag?). Men kan känna på flänsarna och dom är knapppt jumna. Det är extra zalman kylning på detta kortet så det ska inte vara några värmeproblem. Jag har inte klockat kortet heller. Killens om hade kortet innan hade aldrig några såna här problem. Kollat om kortet delar IRQ men icke. Vad kan det vara?
Datorspecifikation:
PSU: Tagan 480W
MB: Asus a7n8x deluxe
RAM: Corsair 2x1024MB DDR 3200 Dualchannel
CPU: Amd XP barton 2500 @ 3200
Annat: [b]Promise sataII150tx4[/b
EDIT:
Fick den här idag också:
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
Kör för övrigt Windows XP SP 2 Engelsk utan några automatiska uppdateringar...
EDIT:
installerade xp sp2 swe och hann inte ens installera ati drivrutinerna innan den strulade. känns som det är något hårdvarufel eller konflikt med kortet. ev någon inställning i bios? testade att ställa ner klockfrekvensen till 50MHz utan framgång.
EDIT:
Har kört med original catalyst ifrån ATI cd'n länge nu. Har fungerat klockrent. Dock lär jag förlora massa prestanda eftersom det är gamla drivrutiner. Men tar gärna stabilitet före ostabilitet.
EDIT:
I förhoppning att någon läser den här gamla tråden uppdaterar jag lite till. Har kört ett tag med en ny catalyst (6.5). Har fungerat bra rätt länge. Men nu börjar bluescreens dyka upp igen. Framför allt när jag surfar runt på olika sidor men även helt slumpmässigt när jag inte ens använder datorn. Har en kamera nu så jag ska ta bilder på alla bluescreens och lägga in i den här tråden. Förhoppningsvis kan någon hjälpa mig
EDIT:
Detta hände när jag skulle se en Flash film på google. OBS! Detta har inte bara med surfandet att göra. Får det även vid massa andra tillfällen. Men oftast när jag surfar Flashsidor osv. Har testat olika browsers också.