Oblivion mods - kort beskrivning på rekommenderade mods

Permalänk

Spelet blev fruktansvärt svårt för mig helt plötsligt. Jag moddade med Oscuros Oblivion Overhaul mitt inne i ett spel (kanske på lev 17 eller 18... nu är jag lev 19) och de enda fienderna jag klarar av utan att behöva få panik är de allra enklaste.
Ska man inte kunna modda det på det sättet? Man kanske måste börja om från början för att det ska bli rätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrilleBull
Spelet blev fruktansvärt svårt för mig helt plötsligt. Jag moddade med Oscuros Oblivion Overhaul mitt inne i ett spel (kanske på lev 17 eller 18... nu är jag lev 19) och de enda fienderna jag klarar av utan att behöva få panik är de allra enklaste.
Ska man inte kunna modda det på det sättet? Man kanske måste börja om från början för att det ska bli rätt?

Är det inte meningen att den modden ska göra spelet mer realistiskt och utmanande? Lusläste infon om den och fick den uppfattningen iaf. Tidigare versioner har inte haft några problem med att installeras och användas till en använd karaktär vet jag iaf. Dock rekomenderas det tydligen att starta en ny. Kolla lite noggrannare i readme filen till modden så får du nog reda på mer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

tjohoj! nu kommer bethesda släppa en till mod och denna ser lovande ut för alla er elaka personener. Tänker inte länka för lite google kunskaper borde ni ha (speciellt när det är på deras officiella tanka hem mods sida...)

Permalänk
Medlem

jag installerade lite moddar jusst...(installerade just spelet igen efter ett tag på hyllan) men i början när man är i cellen så kommer dom aldrig...jag kan stå där hur länge som hälst utan att något händer :(... jag antar att detta blivit på grund av moddarna...:( tips?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
tjohoj! nu kommer bethesda släppa en till mod och denna ser lovande ut för alla er elaka personener. Tänker inte länka för lite google kunskaper borde ni ha (speciellt när det är på deras officiella tanka hem mods sida...)

Såg det:) Där kommer tydligen bla vara en Shrine för vår fader Sithis. Och den ser riktigt nice ut!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
jag installerade lite moddar jusst...(installerade just spelet igen efter ett tag på hyllan) men i början när man är i cellen så kommer dom aldrig...jag kan stå där hur länge som hälst utan att något händer :(... jag antar att detta blivit på grund av moddarna...:( tips?

Vilka moddar har du installerat? Du kan använda detta lilla programmet som kollar om några moddar krockar med varann;

http://www.tessource.net/files/cache/2579.html

Hittar den inget fel så är det lugnt. Då kan du använda ett console-kommando för att spola fram uppdraget lite. Har dock fortförande inte lagt det på minnet, men jag antar att vår farbror christian är lika pigg som vanligt på att hjälpa till med det;)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

denna var knepig! prövat att gå fram till gallret så den där alven har börjat prata?

tror det kan vara den här koden om det har kackat sig player.setstage mq01 10

Permalänk
Medlem

jag använder mig av "Ren's beauty pack" och är en "mystic elf" eller vad dom heter... snubben i cellen mittemot går fram men han börjar aldrig snacka... :(... är jag en "vanlig" typ imperial så funkar det som det ska

tips?

jag vill väldigt gärna vara denna "mystic elf" så snälla hjälp
//Stefan

Permalänk
Citat:

jag använder mig av "Ren's beauty pack" och är en "mystic elf" eller vad dom heter... snubben i cellen mittemot går fram men han börjar aldrig snacka... :(... är jag en "vanlig" typ imperial så funkar det som det ska

tips?

jag vill väldigt gärna vara denna "mystic elf" så snälla hjälp
//Stefan

klara av tutorial och i slutet av tutorial välj till mystic elf. Problem solved and once again the world of tamriel is saved by the mighty bastard farbrorchristian.

Permalänk

Om några dagar kommer ju Oscuro's Oblivion Overhaul v1.3, kommer lätt bli den bästa oblivion-modden hittills.

[edit] Måste ju göra reklam för min egen modd lite ^^. Är du trött på att inlevelsen förstörs av att du trycker på F9 och plötsligt är tillbaka med full HP när du dör? Tanka då Oblivion Revival! En mod som låter dig bli återupplivad av gudarna till ett tempel du valt. Ett nytt nära-döden läge inför en helt ny dimension i stridssystemet. När du får låg hp slår nära-döden läget på vilket indikeras av ljudet av dina hjärtslag och din tunga andning, samtidigt som du ser själarna hos dina fiender. Tar du skada under läget dör du och blir återupplivad i ett tempel, men besegrar du din motståndare eller helar dig själv går du ur läget. Ifall du dör och blir återupplivad kommer du vara försvagad av döden, och alla dina attribut är sänkta med 10 i 10 minuter för att balancera ut det hela.[/edit]

Filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=TGx2aJEf55A
http://www.youtube.com/watch?v=wN6Bc-NhFt4

Nerladdning: http://www.tessource.net/files/file.php?id=5465

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Om några dagar kommer ju Oscuro's Oblivion Overhaul v1.3, kommer lätt bli den bästa oblivion-modden hittills.

[edit] Måste ju göra reklam för min egen modd lite ^^. Är du trött på att inlevelsen förstörs av att du trycker på F9 och plötsligt är tillbaka med full HP när du dör? Tanka då Oblivion Revival! En mod som låter dig bli återupplivad av gudarna till ett tempel du valt. Ett nytt nära-döden läge inför en helt ny dimension i stridssystemet. När du får låg hp slår nära-döden läget på vilket indikeras av ljudet av dina hjärtslag och din tunga andning, samtidigt som du ser själarna hos dina fiender. Tar du skada under läget dör du och blir återupplivad i ett tempel, men besegrar du din motståndare eller helar dig själv går du ur läget. Ifall du dör och blir återupplivad kommer du vara försvagad av döden, och alla dina attribut är sänkta med 10 i 10 minuter för att balancera ut det hela.[/edit]

Filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=TGx2aJEf55A
http://www.youtube.com/watch?v=wN6Bc-NhFt4

Nerladdning: http://www.tessource.net/files/file.php?id=5465

Ofan, så det var ditt verk:D Jag har faktiskt laddat ner den men har inte installerat än. Just nu har jag en annan mod som gör att bilden blir suddig och man ser dubbelt/trippelt när livet går under 25%. Jag tänkte att dom moddarna lär krocka med varann, så jag väntade lite.

Du har inte lust att göra en version där bilden blir försämrad såhär, istället för nattsyn och grejer? Om det inte är för mycket jobb då. Så får man panik istället och försöker fly för att undvika döden:p

Idèn med att bli återupplivad i ett tempel och grejer är ju hur skön som helst annars:D

Modden jag använder finns att tanka här:

http://www.tessource.net/files/cache/3910.html

Visa signatur

Permalänk

Mr. Bravo:

Tackar Moddarna funkar antagligen med varandra, fast du lär få alla effekterna samtidigt, alltså night-eye, detect life, hjärtslag/andningsljud och trippel syn samtidigt :D. Prova gärna och posta en screen

[edit] Om du vill kan jag göra så att modden som gör att man ser dubbelt/trippelt kickar in på samma nivå som min mod, och att man även kan ändra det med samma dialog-ruta.[/edit]

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Mr. Bravo:

Tackar Moddarna funkar antagligen med varandra, fast du lär få alla effekterna samtidigt, alltså night-eye, detect life, hjärtslag/andningsljud och trippel syn samtidigt :D. Prova gärna och posta en screen

[edit] Om du vill kan jag göra så att modden som gör att man ser dubbelt/trippelt kickar in på samma nivå som min mod, och att man även kan ändra det med samma dialog-ruta.[/edit]

Det skulle vara riktigt nice med en version där man kan välja vilken effekt man vill ha:)

Jag testade den iaf och det funkade utan konflikter:) Tog även en bild. Skön blandning av effekter:D

Visa signatur

Permalänk

Haha, det där blev nog lite för mycket Här är en version av ESPn utan night-eye/detect life. http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/mn_Revival.rar

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian

Drygare än Yes!

http://obliviondownloads.com/Coming_Soon_DLC5.aspx

Permalänk

En ny mod som fixar ett snyggt och unikt utseende på alla böcker i spelet!

http://www.tessource.net/files/cache/5570.html

Visa signatur

Permalänk

Hur gör man så att textstorleken i sin "inventory" blir mindre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Hur gör man så att textstorleken i sin "inventory" blir mindre?

Installera BTmod

http://btmod.beider.org/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Installera BTmod

http://btmod.beider.org/

Fattar ingenting av hur man ska göra. Ska man ändra i de där filerna och lägga i spelets mapp?

Hmmm... Om jag vill att det ska visas fler spells i min lista, ska jag då i magic_config.xml ändra <_magiclistnum> 15 </_magiclistnum>? Vad är "15" för något? Det syns ju ändå inte 15 stycken nu...

Permalänk
Citat:

Fattar ingenting av hur man ska göra. Ska man ändra i de där filerna och lägga i spelets mapp?

Hmmm... Om jag vill att det ska visas fler spells i min lista, ska jag då i magic_config.xml ändra <_magiclistnum> 15 </_magiclistnum>? Vad är "15" för något? Det syns ju ändå inte 15 stycken nu...

Nej för tusan:p Det är bara att kopiera allt till din "Oblivion/data"-mapp. Har du en "Menus"-mapp där redan så får du kopiera in filerna manuellt. Hjälp-filerna behöver du däremot inte kopiera. ESP filerna använder du bara om du vill bli av med mapmarkers.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nej för tusan:p Det är bara att kopiera allt till din "Oblivion/data"-mapp. Har du en "Menus"-mapp där redan så får du kopiera in filerna manuellt. Hjälp-filerna behöver du däremot inte kopiera. ESP filerna använder du bara om du vill bli av med mapmarkers.

Haha, jasså var det så enkelt? Men kan man inte ändra själv också? Varför hände det inget när jag mixtrade själv med inställningarna? Nåväl, det verkar fungera bra nu i alla fall.

Redigering: Vad gör den där lilla röda mätaren som har dykt upp under min vapenikon på skärmen?

Permalänk
Citat:

Haha, jasså var det så enkelt? Men kan man inte ändra själv också? Varför hände det inget när jag mixtrade själv med inställningarna? Nåväl, det verkar fungera bra nu i alla fall.

Redigering: Vad gör den där lilla röda mätaren som har dykt upp under min vapenikon på skärmen?

hållbarheten på ditt vapen kanske?

Permalänk
Citat:

Jag vet inte riktigt hur dom där filerna funkar, så jag kan inte säga hur man gör. Men jag har för mig att detta ska vara förklarat i alla hjälp-filer som tillkommer.

Mätaren under vapnet är som sagt till för att visa hur skadat ditt vapen är. Lite annat smått och gott tillkommer också som tex procent-mätare för spells och dylikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att ändra på texturerna?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Hur gör man för att ändra på texturerna?

Allt du behöver veta om modding står i denna tråden;

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

Permalänk

Någon som kan berätta hur jag ska klura ut det här:
Jag har lagt in av misstag nya texturer till omgivningen så den ska passa till väldigt hög upplösning, men jag har bara 1024*768 när jag spelar.
Det ser fult ut som fan (en del texturer).
Det var några filer jag ersatte har jag för mig, men vilka? Hilfe!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

spunk92: Kanske är helt ute och seglar här men kan du inte bara radera de textur-filer du lade in? Exakt vilka filer det var kan ingen annan än du själv svara på är jag rädd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Self Destruct
spunk92: Kanske är helt ute och seglar här men kan du inte bara radera de textur-filer du lade in? Exakt vilka filer det var kan ingen annan än du själv svara på är jag rädd.

Befarade också det, nåja.
Tack ändå.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
Befarade också det, nåja.
Tack ändå.

Spunk, jag svarade på ditt inlägg om ämnet i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Hmm hittar inte modden med en vendor i Anvil man kunde sälja alla sina dyra artifakter till, någon som har en länk?

Permalänk

Har börjat spela oblivion igen och undrar om det finns några nya rekommenderade mods som ingen skrivit om förut !

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...