Permalänk
Medlem

Vcore spärr på moderkort

Hej, jag har en opteron 165 med ZALMAN CNPS9500LED kylaren. 650w nätagg, och ett asus a8v-xe moderkort.

Problemet är det att jag inte kommer längre med min överklockning (2300mhz) då det inte går att höja vcoren till cpun, (kör på orginal) så det jag undrar är om någon vet hur man kan låsa upp biosen, så det går att öka? eller få tag i en äldre version som är mer "överklockningsbar" ..

(jag har satt dividers på minnena, och låst pci/pci-e)

all hjälp uppskattas högt!

Visa signatur

"Remember kids, the faster you download, tye bigger penis you have"

Permalänk
Medlem

har du sänkt ht?

Visa signatur

Workstation: Fractal Design Define R4, Core i5-3550, 16GB ram, ASUS P8Z77-V, GTX570, Corsair CX500M, 74GB WD Raptor+4,1TB HDD, 3x Dell P2314H.
Notebook: HP EliteBook 840, i7-4600U, FHD 14", 8GB ram, Samsung 840 PRO 256GB, Intel AC WLan, 4G-LTE.
Htpc: Raspberry pi med rasplex

Permalänk
Medlem

ht?

Visa signatur

Permalänk

det kan finnas byglingar på vissa modekort.. inte helt ovanligt på asus modekort gärna på de äldre..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ja hypertransport busen får typ inte komma över 1000mhz på 939 mobo och den är htt(fsb)*5 orginal så prova att sänka den till *3 så kan du nog komma en bit till:D

Visa signatur

Workstation: Fractal Design Define R4, Core i5-3550, 16GB ram, ASUS P8Z77-V, GTX570, Corsair CX500M, 74GB WD Raptor+4,1TB HDD, 3x Dell P2314H.
Notebook: HP EliteBook 840, i7-4600U, FHD 14", 8GB ram, Samsung 840 PRO 256GB, Intel AC WLan, 4G-LTE.
Htpc: Raspberry pi med rasplex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kade89
ja hypertransport busen får typ inte komma över 1000mhz på 939 mobo och den är htt(fsb)*5 orginal så prova att sänka den till *3 så kan du nog komma en bit till:D

Men nu var det så att det inte gick att höja vcore. Det finns alltså inga mera alternativ.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Jag är tacksam för all hjäp:D varesig den hjälper ellr inte:D folk engagerar sig iallafall.

Men fortfarande, problemet med vcoren är jobbig, är det ingen annan som upplevt nåt liknande?

Visa signatur

Permalänk

Flasha om bioset?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Nu så...efter lite googlande ;). Nu vet jag inte om du har detta BIOS. Men gå in på BIOS -> Advanced --> Hammer Vid control. Det borde la vara vcore?

yep, det verkar vara vcore, men men. ää Läs mer här http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t9440.html

Uppdatera BIOS genom ASUSUpdate. Är du osäker? läs då här
Scrolla ner till chapter 2:9.
Hoppas det hjälpte nånting

//Paradis

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Tackar:D nu börjar man fatta lite. tyvärr så verkar det som om a8v-x deluxe (jag har a8v-xe) inte klarar fsb högre än 266mhz, ísånnafall är det här problemet ligger och inte i volten. Jag har uppdaterat till senaste BIOSen, så jag ska göra ett nytt försök med dom här nya kunskaperna!! tack så hemskt mycket för hjälpen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga problem. Bara kul att kunna hjälpa till

Visa signatur