Permalänk
Medlem

PCI kort, böjt?

Var inte riktigt säker på om detta är rätt forumsdel, om inte så kanske någon moderator kan vara snäll o flytta tråden till sin rätta plats.

I alla fall, jag har precis fått hem alla delarna till min nya datorn o satte glad i hågen igång att bygga, och allt gick felfritt ända till jag skulle sätta in tv-kortet (som sitter på vanlig PCI port). Den var nån millimeter fel från porten, men efter några lugna försök fick jag i den och jag trodde att allt var frid o fröjd. Dock upptäckte jag precis att hela kort är lite böjt, mycket lite allt dock fullt synbart. Det kanske rör sig om 2-3 grader... Det jag undrar är om det är någon fara att köra med kortet lite böjt? Finns det någon risk att det går sönder/har gått sönder eller att det funkar sämre? Den sitter alltså helt nere i PCI kontakten så på det sättet är det inget fel...

Permalänk
Medlem

Grafikkorten brukar bli lite böjda med tiden tycker jag (kanske är för att jag ofta byter mot tyngre kylningslösningar).

Men det är lite flex i kretskort. Inget man ska göra i onödan men fungerar det så är det bara köra på.

Permalänk
Medlem

Bra! TAck för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Mitt motto när det gäller datorer är "kör tills det ryker".

bara att köra så märker du om det går sönder

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Inte så kul att märka att något är sönder precis..

Mitt är ganska böjt.. Funkar inte prima ;P

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk

böjt hur menar du då? neråt eller åt sidan? för ner o upp kan man ju ändra med skruven eller snabbfästet där i pci plåten ju

Visa signatur

I am Extrazz.