Scarface - The world is Yours Tåden

Permalänk
Medlem

Scarface - The world is Yours Tåden

"The World is Yours! Scarface, the epic film that transcends generations and appeals into contemporary and urban audiences alike is now coming for the first time to game consoles worldwide."

Release date i Sverige: ~13 oct

Officiel hemsida: http://www.scarfacegame.com/us/

Platforms: PC, PS2, Xbox, Xbox360

Nu är spelet precis bakom hörnet! spela som Al Pacino aka Tony Montana "the Cuban drug lord" och lev den Amerikanska drömmen.
Själv kan jag knappt vänta!, tycker spelet liknar lite som GTA. Jag tror dock att det kommer bli en mycket bättre variant, eftersom jag är ett stort fan utav "Scarface" och Al pacinos temperament.
Är lite fundersam kring grafiken på spelet dock... finns mycket vackra bilder och tyvärr några otroligt fula bilder med dålig grafik (Kan bero på att bilderna är tagna ingame från konsolerna xbox och ps2?). Man skall dock inte gråta över grafiken, tror det kommer bli ett toppspel hur som helst!

Bilder från spelet:

http://www.webhallen.com/pic_popup.php?id=46441&pic=34904

Bara skriva och prata på fritt om spelet!

Permalänk
Medlem

Tror att superplay hade recenserat det i nyaste nummret de gav det en 5 så ett köp tror jag inte det blir för mig men nog kommer jag att testa det för det

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kul att man känner igen miljöerna från filmen Av bilderna att dömma ser det ju ut som gta 3 grafik. Därremot tycker jag om sista och näst sista bilden, som ser i mitt tycke, bra ut. Därremot tycker jag det är ett självklart val att testa då man sett och gillar filmen.

Kommer det släppas något demo montro?

"I tell the truth, even when I lie"

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Hehe mjo, t.ex så känner man igen Babylon (3e bilden från höger), där Frank (Tonys föredetta boss) åt ofta :D. Sen känner man igen det lilla huset som Tony ägde!

Om det kommer något demo vet jag inte, men det skulle jag tro... Släpps ju oftast demost till alla spel! Så det är väl bara att hoppas.

Permalänk
Medlem

Lär testa det om det kommer något demo. De flesta recensenterna verkar dock ge spelet 5-6/10, så mina förhoppningar på att spelet ska vara bra är nästan obefintliga.

Permalänk

Tåden? Mellanslag? Kan nån översätta till svenska?
Tack.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Tåden? Mellanslag? Kan nån översätta till svenska?
Tack.

Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Tåden? Mellanslag? Kan nån översätta till svenska?
Tack.

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Tåden? Mellanslag? Kan nån översätta till svenska?
Tack.

En besservisser som antyder att trådnamnet är inkorrekt. Det står "Scarface - The world is Yours Tåden" istället för tråden.

Därremot finns det redan en scarface tråd:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=61895...

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Avstängd

haha, en sunkig gta-kopia som lever på en bra film, exakt som gudfaderspelet, ja tror detta blir pissdåligt...

Permalänk
Medlem

Har spelat tutorialen nu och när man rymmer, och jag tycker det är okej..Bättre spel än Gudfadern iaf. Grafiken är sämmre än vicecity. Men annars är allt okej, dom kunde dock ha lånat GTAs styrning och sikte osv

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Har spelat tutorialen nu och när man rymmer, och jag tycker det är okej..Bättre spel än Gudfadern iaf. Grafiken är sämmre än vicecity. Men annars är allt okej, dom kunde dock ha lånat GTAs styrning och sikte osv

var får man tag på den?

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
var får man tag på den?

Staterna

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Någon som klarat Bolivia uppdraget?
Efter att ha fått 100% på alla fyra områdena.
Man flyger iväg i sitt flygplan och hamnar mitt i en jätte fight med bara en pistol med några ynka skott i.

Jag har nog försökt 20 gånger nu man klara inte det. Där måste vara obegränsat med fiender! Jag har lyckats ta mig upp för trappen och jagat Soze eller vad han nu heter. Skjutigt honom med 20 skott och jagat ner honom igen. Men sen kommer jag inte längre, så jäkla många fiender!

Någon som har något tips?

Permalänk

lol om man sparar på v-rage(balls) tillräckligt länge så förvandlas den till sperma som du kan sälja på en klinik Hahahahaha

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Shit vad störigt det är! Värre än sista banan på Farcry ju!

Hjälper liksom inte med ragen... Han springer bara iväg så jag får bara in några skott på honom. 20 skott var kanske lite överdrivet...

Springer man då efter honom och ragen tar slut så är man mitt inne bland alla fienderna. Också dör man å får göra om samma sega skit igen. Hade ju inte varit fel med en checkpoint där när man kommit in i huset.

Åhhh, blir galen!

Permalänk
Medlem

Nån som spelat detta på en sunkPC?

Systemkraven* verkade inte alltför kritiska för att jag ska våga prova. Tror ni det funkar hyffsat med en AMD Sempron 2800+, ett R9600XT och 1 Gb ram?

*)
Pentium 4 1,8 Ghz
256 MB RAM
2,9 GB HD

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

har en p4 2.8, 1gb ram och ett 6200 (460/600) o det går segt kör typ på lägsta men min cpu funkar dåligt nu

Permalänk
Medlem

Walk along a razors edge but dont look down just keep your head or, you will get finished.

Permalänk
Medlem

Har ett irriterande problem. När jag rör musen händer ingenting. Siktet står och skakar lite men det rör sig inte. Måste använda piltangenterna för att kunna se mig omkring och det är störande.

För det ska väl gå att se sig runt med musen??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Har ett irriterande problem. När jag rör musen händer ingenting. Siktet står och skakar lite men det rör sig inte. Måste använda piltangenterna för att kunna se mig omkring och det är störande.

För det ska väl gå att se sig runt med musen??

Ja, det går. Du har mus-problem!

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Ja, det går. Du har mus-problem!

Okej. Nån som vet hur man kan fixa det?

Har en razor copperhead med nyaste drivarna och firmwaren.

Har testat ändra HZ:en och DPI:n men inget fungerar.

Har tyvärr ingen annan mus tillgänglig just nu.

Så om nån vet hur man kan få det att fungera så skulle det vara jättebra.

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle vara mer liv i denna tråd. Ingen som spelar detta spel som har några intryck?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

jag har provat det litegrann på xbox, helt okej spel! tycker körkänslan är sämre än tex. GTA men duger helt klart!

har inte kört så mycket så vet inte vad som kommer att ske men verkar ändå lovande! Verkar som man kommer kunna göra väldigt mycket mer än i GTA

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Spelat lite men jag börjar bli less på att antingen skjuta ner gängmedlemmer eller sälja knark... när får man lite mer varierande uppdrag? :/

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Spelat lite men jag börjar bli less på att antingen skjuta ner gängmedlemmer eller sälja knark... när får man lite mer varierande uppdrag? :/

Uppdragen är lika sega hela tiden, det som är trist är att man måste gå upp en level hela tiden för att få nya uppdrag, och att göra detta krävs att man köper massa dyra saker, för att kunna köpa dessa saker så måste man sälja yeyo, vilket är ork det också. Spelet blir segt i längden.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Är det lika stort som GTA?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

efter en stunds spelande (det kan vara 2 timmar eller 30 minuter) så har spelet en tendens att hänga sig själv och hela datorn vilket endast går att lösa genom att reboota dator. har ingen aning om varför spelet beter sig såhär då det endast är i scarface. någon som har någon aning vad som är fel och hur man löser det?

Permalänk

Jaha då kan man inte spela spelet längre.

"Sorry, but license date has expired.
Please contact the software provider to update the software or extend the license."

Dyker upp varje gång jag försöker köra igång det.
Har kollat runt lite på Vivendi Games forum, är visst inte ensam om att ha det här problemet. och dom har inte hittat en vettig lösning ännu, så jäkla kasst =/

Permalänk
Medlem

har ett problem, har spelat scarface många gånger på min dator o det ahr flytit på hyffsat bra, men när jag skulle köra idag fuckade sig styrningen, blir som ett delay när man använder tgb:et o tryckar man tex framåt så tror spelet att jag åller in knappen o kör framått jättelänge.. alalt anant funkar bra på datorn förutom just spelet, startat om massa ggr. vad kan vara fel??
o trycker jag tex alt+tab i spelet så dröjer det inann det funkar oxå

har bytt tangentbord, inte det som e felet

Visa signatur

P4 Prescott S478 3.2 @3.84MHz | Asus P4P800-E DLX | 2X512MB Infineon pc3200 | Maxtor 120GB | Radeon9200SE | Radeon7000 | 2X fujitsu-siemens MCM21T2