Permalänk
Medlem

finns via detta forum , scrolla upp.
eller via Joowoods Forum (som verkar vara Überbelastad ... )
el via Tweakguides.com forum

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Någon som har fixat att "mina" ore? Jag har grejat prospecting, men sedan är det stopp

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Jag saknar den speciella styrningen från de tidigare Gothic spelen. Musklickandet är inte någon hit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoadKillZ
Någon som har fixat att "mina" ore? Jag har grejat prospecting, men sedan är det stopp

Jupp, du måste ha en pick axe (har jag för mig att dom heter, finns hos nästan varje smed) i inventariet. Sen är det bara att använda ore,iron,sulphur deposits, dvs action knappen med depositen markerad.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

******ev. spoiler******

Någon som vet var man hittar artefakten i Trelis? Jag har befriat staden och questen ligger kvar i main-listan men vet inte var den befinner sig. Är det något som man ska göra på slutet kanske eller finns det någon som lyckats?

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maingate
******ev. spoiler******

Någon som vet var man hittar artefakten i Trelis? Jag har befriat staden och questen ligger kvar i main-listan men vet inte var den befinner sig. Är det något som man ska göra på slutet kanske eller finns det någon som lyckats?

******SPOILER******
jag fick artefakten genom att betala 50k till orc-ledaren (vak?) så att han kunde betala
araben. kan vara så att han har den på sig om du dödar honom.

******SPOILER******

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu så hände det något otrevligt.

Till min fasa hängde sig spelet medans jag snabbsparade, och jag blev tvungen att starta om datorn.

När jag sedan skulle ladda min sparfil så ville det sig inte. Det jobbiga var ju då att jag endast hade sparat med quicksave, så nu sitter jag här med en sparfil 11 levels bakåt.

Så, ett tips är ju att inte bara använda sig utav quicksave.

Visa signatur

"men när man e stamkund har finaste hytten, frukost på en michelineresturang, sen ingår d fika å allt, disco 00-05 party party å sen köpa kröki å dricka å sen röj röj hitta tjejer å ta me dom te hytten" -Niclas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Serchul
Nu så hände det något otrevligt.

Till min fasa hängde sig spelet medans jag snabbsparade, och jag blev tvungen att starta om datorn.

När jag sedan skulle ladda min sparfil så ville det sig inte. Det jobbiga var ju då att jag endast hade sparat med quicksave, så nu sitter jag här med en sparfil 11 levels bakåt.

Så, ett tips är ju att inte bara använda sig utav quicksave.

kommer ihåg att det hände när jag spelade gothic 2 första gången. Fast då blev alla sparningarna korrupta. Det svider som fan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
******SPOILER******
jag fick artefakten genom att betala 50k till orc-ledaren (vak?) så att han kunde betala
araben. kan vara så att han har den på sig om du dödar honom.

******SPOILER******

******spoiler*******

Men om man befriat staden och den bosätts nu enbart av rebeller?
Den borde ju gå att få iaf, eftersom den ligger kvar i quest-listan.

Jag har en känsla att den kan vara skoj att ha.

edit: unfortunatly Vek spawns the artifact out of his ass, so if you kill him you wont get it, the ONLY way to get it is through dialog. So if orcs are insta hostile to you, your screwed. I know, i hit this bug and it ruined my level 64 char. Hopefully in a patch they will put the artifact in his inventory so killing him or knocking him out yields it too. buäh.....

******spoiler********

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem

Nån som fixat att vattnet blir "genomskinligt"/försvinner/clipping när man ökar view distance via ge3.ini filen??

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Spoil frågor :

Vart tog dina bekanta vägen i början av spelet från 1a byn ?? de bara drog efter ja skulle snacka med Lester ? kanske missa jag å läsa ngt.

har nån gjort lilla questen med jägaren vid alla Orcher, som bara ville ha Shy Dear meat? Har dödat alla hjortar, men det funkar Inte att ge jägaren Köttet ! så han kan inte lära mig HUNTING.
BUG eller?

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
Spoil frågor :

Vart tog dina bekanta vägen i början av spelet från 1a byn ?? de bara drog efter ja skulle snacka med Lester ? kanske missa jag å läsa ngt.

har nån gjort lilla questen med jägaren vid alla Orcher, som bara ville ha Shy Dear meat? Har dödat alla hjortar, men det funkar Inte att ge jägaren Köttet ! så han kan inte lära mig HUNTING.
BUG eller?

Det fungerade för mig... vart köttet man ger honom kommer ifrån gör gör detsamma. Man måste dock ha dödat 6 st "shy deers", och alltså ha 6 st raw meat att ge honom.

Polarna från starten av spelet dyker upp allt efter som. T ex Gorn finns vid en viss borg full av odöda.

Permalänk
Medlem

ok. tackar..

Fast Jag dödade 5 Shy deer innan Jag pratade med honom , sen den sista . men han säger inget när man går fram till honom.. hade för övrigt över 80 bitar kött innan..

kanske ja råka steka dem 5 ja dödade? om det är Raw meat han måste ha...

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Just vilka raw meat man ger honom spelar väl ingen roll, bara de inte är tillagade.

Sen så gör det väl detsamma om just han kan träna dig? Det dräller ju av skogsmurvlar för sånt i spelet. Tyvärr är spelet litet väl packat med dylika logikbuggar, så man gör med fördel quests under litet mer ordnade former för att slippa besvär.

Permalänk
Medlem

prova skriva marvin i spelet = gav inget alls, bara tabbad ut i win. !

vad ska det betyda då?
- müsst ihr marvin in der blanken Spieloberfläche eintippen.

EDIT: Kom in i Marvin mode. men sen händer inget. vara sig med give el. de andra efter koderna. .
Finns ingen kommando meny direkt så man vet att någe funkar juh =/

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Har något problem spelet. När jag ska starta det så får jag upp ett felmeddelande: "Det begärda avsnittet fanns inte i aktiveringskontexten".
När jag installerade spelet så fick jag upp ett felmeddelande om att en DLL fil fattas och att det var något fel med windowspaketet :S

Permalänk
Avstängd

Besviken blev man, trodde spelet skulle vara snyggt. Långt ifrån snyggt. Hade ändå allt på max i 1024*768 och hackar men fult var det.

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Besviken blev man, trodde spelet skulle vara snyggt. Långt ifrån snyggt. Hade ändå allt på max i 1024*768 och hackar men fult var det.

Så tråkigt för dig då. Nej men smaken är som baken, och ett spel behöver inte vara snyggt för att vara älskvärt.

Visa signatur

..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Så tråkigt för dig då. Nej men smaken är som baken, och ett spel behöver inte vara snyggt för att vara älskvärt.

Ne men det var ju fruktansvärd illa till grafik. Har aldrig följt G spelen utan har bara hört en massa och grafiken skulle vara nice hit och dit. Riktigt fult, vi är i 2006.

Misslyckad grafik och buggigt var det också. Min gubbe sprang i 204kmph

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

Mjo samma fel som i oblivion, spelar ingen roll om man kör låg upplösning + low eller hög upplösning och max ligger ungefär på samma 25-30fps :/

men jag tycker skogen är ruskigt mysig i 1680x1050 max utan skuggor sitter endå på ett gammalt agp system

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jo skummt är det att det ger samma FPS samt ryck med 1280 eller 1024 !

oavsätt resten av inst. Dålig kod tro? bara köra 1280 1024 7hz som vanligt dvs,,,

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Varför gör ni inte bara speedtree/memory fixet? Ger lätt 10-20 fps mer konstant..
ge3.ini
Cache.SizeImage=256000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=1000000
Varsågod

Och gubben springer realistiskt fort. I alla andra spel springer gubbarna alltid som om de sprang i sirap, löjligt

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Varför gör ni inte bara speedtree/memory fixet? Ger lätt 10-20 fps mer konstant..
ge3.ini
Cache.SizeImage=256000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=1000000
Varsågod

Har gjort de 2, hjälper Föga för mig. har bara 1024 RAM om de spelar roll. blev bara ynkligt mindre ladd ryck. annars same...

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Provat det lite... aldrig igen!

"Folk" klagade på att Oblivions fighting system var tråkigt, snacka om att de lär somna när de ser Gothic. Storyn i spelet kanske är fantastisk men jag klarar verkligen inte mer med det här spelet, det känns verkligen inte klart. Mycket buggar som inte borde vara där. Saker utvecklarna borde ha sett om de ens startade spelet. Känns mer som det här är en halv-taskig beta som de släppt för att pengarna tagit slut.

Permalänk
Medlem

Tyckte precis likadant, rent av avskydde stridssystemet, avkydde allt i början. Precis som med Space Empires 5.

Men jag gav mig sjutton på att jag skulle ge det en ärlig chans. Likaså Space Empires 5.
Vad hände? Jag förälskade mig i både Gothic 3 och SE5 Underbara spel!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Körde det nu 1-2 timmar innan jag ska gå och lägga mig och tror säkerligen att det blir många fler:D. Men tråkigt att jag måste köra med allt på lägsta och 1024*768 med datorn i sign.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Körde det nu 1-2 timmar innan jag ska gå och lägga mig och tror säkerligen att det blir många fler:D. Men tråkigt att jag måste köra med allt på lägsta och 1024*768 med datorn i sign.

Du borde kunna höja inställningarna. Första striden i spelet är extremt krävande, men sedan så flyter det på bra. Jag har ett liknande system, och kör på medium / high inställningar på 1024*768.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa hela tråden.. Men jag började spela spelet och det var skit tråkigt! Sen testade jag lite till och försökte lära mig det och nu gillar jag det riktigt mycket. Men jag kör med medium på 800x600 och det flyter inte äns bra Sen är det fullt med buggar.. att solen lyser igen träd, stenar och att man kan se solen även när man är i en grotta, det käns inte bra! Och det är ju totalt omöjligt att inte dö av ett djur, man har ingen chans när de bara attackerar en hela tiden tills man dör och man hinner inte röra sig Några tips?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

läs de ja skrivit innan..

som du själv sade. = Orkar inte läsa hela tråden.. --> gå bak nån sida bara

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Nu är jag på level 40 ungefär och har tagit över 3 st städer, nu när jag är i min fjärde stad och försöker komma in till orch ledaren så säger han att han inte litar på några människor längre.. är det nödvändigt för spelet att ledaren ska tycka om en eller är det lugnt så länge man kan göra alla små uppdrag i städerna?

Ang. djuren så är det inte längre några problem på lev 40 tycker jag, enda jag har problem med är svinen.. fy fan.

SKulle gärna vilja börja använda 2 svärd men vet ni nån gubbe som lär ut det?

Visa signatur

It can only be [color="red"]Heineken[/color]