Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Berror på hur man ser det, köpte min Xbox 360 för 2600 kr (Premium inklusive charger kit, samt extra handkontroll) sen köpte jag 2 spel för 550 kr totalt. Sedan RGB kabel för ca 200 kr, så got som ett måste för bättre bild.

Wii kommer INTE bli billig den heller Som sagt va, Wii 2500 sek, pris på ett spel 550 sek eller så, RGB kabel 380 sek ( seriöst så dyr är den ) samt extra handkontroll (700 sek enligt posterna ovan) så blir priset 4130 sek. Ungefär lika mycket som jag köpte min gamecube när den släpptes ( 2 st spel, 1 konsoll, 1 extra handkontroll + minneskort)

Kommer ändå importera min Wii så priset lär bli betydligt lägre men aja

Var kan man köpa en ny 360 Premium + charger kit för 2600 kr?
Antar att det är begagnat och då går det ju inte att jämföra. Wii är inte så billig som vissa verkar tro, men inte för att Nintendo har vilselett någon. Det är ju så här alla företag tjänar pengar i branschen, locka kunder med billig hårdvara och sälj sen tillbehör/mjukvara med bra vinst.

Även MS och Sony säljer konsollerna så billigt de bara kan (billigare än Nintendo med tanke på hårdvaran), men att du får betala 600 kr för ett spel och 500 kr för en handkontroll ingår inte i marknadsföringen.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Den var helt ny, aldrig öppnad från förpackningen så tja skulle inte kalla det begagnad.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Bombur: iaf vad de försöker få det att låta som...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Den var helt ny, aldrig öppnad från förpackningen så tja skulle inte kalla det begagnad.

hmm, vad han menar är att du antagligen inte är första ägaren av varan sedan köpet i butik... right..? Skulle du gå till butik så får du den inte så billigt...(bortser från reklamerade varor eller liknande)...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
sen måste man ha minneskort också ~300... (eller hur har de löst det?)

Ähh! Ett SDkort minne har alla! Jag har fan 7 st minst.

Permalänk
Medlem

Förbokade min Wii direkt när jag såg att lokala game skulle plocka in. *längtar*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Berror på hur man ser det, köpte min Xbox 360 för 2600 kr (Premium inklusive charger kit, samt extra handkontroll) sen köpte jag 2 spel för 550 kr totalt. Sedan RGB kabel för ca 200 kr, så got som ett måste för bättre bild.

Wii kommer INTE bli billig den heller Som sagt va, Wii 2500 sek, pris på ett spel 550 sek eller så, RGB kabel 380 sek ( seriöst så dyr är den ) samt extra handkontroll (700 sek enligt posterna ovan) så blir priset 4130 sek. Ungefär lika mycket som jag köpte min gamecube när den släpptes ( 2 st spel, 1 konsoll, 1 extra handkontroll + minneskort)

Kommer ändå importera min Wii så priset lär bli betydligt lägre men aja

I vilken affär då? Det undrar vi nog alla.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

http://www.watchwii.com/Wii_Play_Video_1.html
http://www.watchwii.com/Wii_Play_Video_2.html

Men detta är Wiisports tror inte det blir samma i Zelda, Metroid etc.

Hoppas Resident Evil kommer såhär ^^

Permalänk
Medlem

Jag ska antagligen importera en Wii, men är lite osäker på vissa saker eftersom jag inte är så insatt i elektronik överhuvudtaget.

Vad kostar en strömomvandlare? Läste att man måste ha det, länka gärna någon som funkar till Wii...
Kan man köpa en svensk RGB kabel eller måste man ha en från USA?
Något mer man ska tänka på vid import för att allt ska funka som det ska?

Tack!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad snåla vill se mera

Permalänk
Medlem

riktigt korta, men nästa vecka kommer IGN har mycket Zelda videos.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Vart är bästa stället att beställa

Wii Component Cable

Webhallen,
EB Games
eller annat?

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Jo såg dom för några dagar sen, Ganska imponerande draw distance och dynamiskt ljus. Gillar hur molnen skapar skuggor över allt dom åker över

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Wii för 2749 kr.

Rent spontant känns det lite surt om det stämmer. Jag har stenhårt trott på runt 2500 kr för Wii. Visserligen har det preliminära priset varit kring 2750 hos vissa återförsäljare men jag trodde att det skulle sjunka när de fick mer information. Tyvärr är det väl den svenska momsen som gör att priset blir högre än väntat.

Permalänk
Medlem

Så med andra ord, importera Wii från USA, 250$ + ca 30$ frakt. ifall du får betala tull så 65$ mer... och tja du känar hela 15$ ( 80$ ifall den inte fastnar i tull vill säga )

Ganska glad själv att jag importerar min, har desutom en polare som hjälper mig med det där borta oxo för den delen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
riktigt korta, men nästa vecka kommer IGN har mycket Zelda videos.

Ja, det ska bli kul att höra vad Matt tycker om spelet. Själv håller jag mig i alla fall borta från allt vad videor och bilder heter, man vill ju upptäcka spelet själv.

Permalänk
Medlem

wii brist i sverige?

http://www.hype.se/nyhet/48066

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Så med andra ord, importera Wii från USA, 250$ + ca 30$ frakt. ifall du får betala tull så 65$ mer... och tja du känar hela 15$ ( 80$ ifall den inte fastnar i tull vill säga )

Ganska glad själv att jag importerar min, har desutom en polare som hjälper mig med det där borta oxo för den delen

Är Wii regionsfri? Eller har du planerat att importera alla spel etc. från US, eller vartifrån du nu importerar, också?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är så smart av Nintendo att det lagts ner så lite jobb på grafiken i Wii Sports, det är trots allt det första intryck de flesta kommer att få av konsolen när de provspelar hos kompisar och i affärer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeolus
Wii för 2749 kr.

Rent spontant känns det lite surt om det stämmer. Jag har stenhårt trott på runt 2500 kr för Wii. Visserligen har det preliminära priset varit kring 2750 hos vissa återförsäljare men jag trodde att det skulle sjunka när de fick mer information. Tyvärr är det väl den svenska momsen som gör att priset blir högre än väntat.

Tur att vi har nästan fri inre marknad då. Hur står det till med Wiipriserna i Tyskland?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Är Wii regionsfri? Eller har du planerat att importera alla spel etc. från US, eller vartifrån du nu importerar, också?

Nej den är inte regions fri, och jag importerar den med hjälp av en vän från USA.

Inte så dyrt att importera spel från USA, ca 30-40% lägre pris pär spel oxo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
http://gonintendo.com/wp-content/photos/zeldashieldqd2.jpg
http://gonintendo.com/wp-content/photos/zeldaswordet0.jpg

Undra vad Nintendo fick göra för att få EDGE att gå med på det

De på EDGE får dollar-tecken i ögonen och ropar *Catching*

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer Nintendo också dollartecken senare Jag menar de får ju massa gratisreklam iom att folk postar om "deras" omslag på Edge... vad de än betalade så lär det vara värt det för den exponering de får... en win-win-situation helt enkelt

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller verkar det inte som om de spelen som kommer släppas till Wii är mestadels barnspel? fick precis förändrad uppfattning utav Wii och kommer nog skaffa en Kryssbox istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Är det bara jag, eller verkar det inte som om de spelen som kommer släppas till Wii är mestadels barnspel? fick precis förändrad uppfattning utav Wii och kommer nog skaffa en Kryssbox istället.

Av de 39 launchspelen på http://en.wikipedia.org/wiki/Wii får jag det till 6 barnspel.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeolus
Wii för 2749 kr.

Rent spontant känns det lite surt om det stämmer. Jag har stenhårt trott på runt 2500 kr för Wii. Visserligen har det preliminära priset varit kring 2750 hos vissa återförsäljare men jag trodde att det skulle sjunka när de fick mer information. Tyvärr är det väl den svenska momsen som gör att priset blir högre än väntat.

jo men det därär inte vad jag tycker är värst.
det värsta är ju att handkontrollerna är så s*tans dyra.

som jag förstått det får man en "fjärr" + nunchuuuck med...

säg att du vill ha ett komplett set för 2 spelare för alla spel,
då behöver du:

2x classic controller = 279
http://www.webhallen.com/prod.php?id=63923

1x nunchuck = 269
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66208

1x remote = 479
http://www.webhallen.com/prod.php?id=63919

= 1306 kronor!

en av varje slutar på 1027:-

är ju helt stört att behöva slanta upp över tusen spänn per extra spelare man vill vara...

Permalänk

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16058

Klippt och skuret från FZ

"Nintendo Wii släpper konsol med DVD-spelare

Nintendo har bekräftat att deras kommande konsol Wii kommer att släppas i ytterligare en variant, en med dvd-spelare och en utan. Från första början så var det sagt att Wii faktiskt skulle inkludera en dvd-spelare, men vid ett senare tillfälle valde företaget att inte ha det eftersom det redan finns billiga maskiner att köpa överallt. Om du känner dig sugen på Wii-versionen med dvd-spelaren inkluderad får du dock försöka importera en från Japan, för några planer på att släppa den i Europa finns inte."

Permalänk
Medlem

finns väl inget som heter barnspel egentligen. Jag är 27 år och spelar det jag tycker är roligt. Jag är för länge sedan över fasen att spela spel för att dom är våldsamma och blodiga.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
finns väl inget som heter barnspel egentligen. Jag är 27 år och spelar det jag tycker är roligt. Jag är för länge sedan över fasen att spela spel för att dom är våldsamma och blodiga.

Amen broder. Tråkigt nog verkar det finnas en hel del spelare med pubertetskris här på sweclockers. De som inte klarar av att spela spel i glada färger. Det kanske är för att våldsamma spel (s.k. icke barnspel) är lättare att behärska i.o.m. att de tenderar att ha väldigt enkelt upplägg.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.