Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

Permalänk

Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

För att den har de bästa spelen och bästa onlineegenskaperna! Och snart kommer spel som t.ex Gears of War, Lost Planet, BioShock, Halo3, Crackdown, Kane & Lynch osv! Dessutom så gillar jag x-box live och hur man kan ladda ner demo versioner av spel innan man köper dom. Grafiken är dessutom väldigt nice! I stort sätt likvärdig med PS3 (som i övrigt kostar 4000:- mer än 360, och är rätt så ointressant rent allmänt.) lol..

Jag tänkte först köpa en Wii, men den stödjer ju icke HD, och eftersom att jag har en HD-TV så vill jag ju självklart att min konsol ska stödja detta!.. Dåligt gjort av Nintendo där.. Sen har den så få intressanta spel. Nåja, får väl låna Wii av brorsan och spela igenom Zelda TP (Igentligen det enda spelet på Wii som intresserar mig.)

Men anyway.. Vad behöver jag för att ansluta mig till x-box live? Hur kopplar jag osv? ^^ Nätverkskabel? Jag har Telia ADSL och modemet är ett sånt modem man får av Telia då man beställde abonemanget. .. hur gör jag?..

Permalänk
Medlem

Re: Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roger_that
För att den har de bästa spelen och bästa onlineegenskaperna! Och snart kommer spel som t.ex Gears of War, Lost Planet, BioShock, Halo3, Crackdown, Kane & Lynch osv! Dessutom så gillar jag x-box live och hur man kan ladda ner demo versioner av spel innan man köper dom. Grafiken är dessutom väldigt nice! I stort sätt likvärdig med PS3 (som i övrigt kostar 4000:- mer än 360, och är rätt så ointressant rent allmänt.) lol..

Jag tänkte först köpa en Wii, men den stödjer ju icke HD, och eftersom att jag har en HD-TV så vill jag ju självklart att min konsol ska stödja detta!.. Dåligt gjort av Nintendo där.. Sen har den så få intressanta spel. Nåja, får väl låna Wii av brorsan och spela igenom Zelda TP (Igentligen det enda spelet på Wii som intresserar mig.)

Men anyway.. Vad behöver jag för att ansluta mig till x-box live? Hur kopplar jag osv? ^^ Nätverkskabel? Jag har Telia ADSL och modemet är ett sånt modem man får av Telia då man beställde abonemanget. .. hur gör jag?..

köper du versionen av boxen som är 4000 billigare kan du inte ladda ner ett skvatt. kan vara värt att tänka på kanske.

koppla in modemet bara. eller köp en router så folk som vill surfa inte blir ledsna på dig.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag koppla upp mig genom en nätverskabel (har 2 nätverkskort i min dator)
Det vara bara och stoppa i kabeln i xboxen. resten skötte sig själv!

Permalänk

Re: Re: Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
köper du versionen av boxen som är 4000 billigare kan du inte ladda ner ett skvatt. kan vara värt att tänka på kanske.

koppla in modemet bara. eller köp en router så folk som vill surfa inte blir ledsna på dig.

hehe okey tack då vet jag!

Ja, jag kanske råkade överdriva med nån hundralapp. men iaf blir en 360 premium + ett spel 3500:- billigare, än en ps3 + ett spel.

Gears of War + en 360 premium går ju loss på 3690:- nu.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327247

Och på elgiganten har dom dragit ner priset på en 360 premium till 3290:-
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

Citat:

hehe okey tack då vet jag!

Ja, jag kanske råkade överdriva med nån hundralapp. men iaf blir en 360 premium + ett spel 3500:- billigare, än en ps3 + ett spel.

Gears of War + en 360 premium går ju loss på 3690:- nu.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327247

Och på elgiganten har dom dragit ner priset på en 360 premium till 3290:-
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Varför jämföra en nästan komplett underhållningscentral med en spelkonsoll?

Om jag skulle börja sälja en mobiltelefon det bara gick att ringa på utan nån kamera etc skulle du nog inte tycka den vart billig för 1000 spänn när du kan få en med kamera + många andra saker för 2000. PS3 är billig. Xbox360 har ett helt ok pris. IMO! Dock handlar denna tråden inte om det. Så nog i ämnet.

Tror i alla fall du behöver köpa ett "gold" abonnemang till live om du ska spela online!

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan

Om jag skulle börja sälja en mobiltelefon det bara gick att ringa på utan nån kamera etc skulle du nog inte tycka den vart billig för 1000 spänn när du kan få en med kamera + många andra saker för 2000. PS3 är billig. Xbox360 har ett helt ok pris. IMO! Dock handlar denna tråden inte om det. Så nog i ämnet.

Tror i alla fall du behöver köpa ett "gold" abonnemang till live om du ska spela online!

Ok.. Lista upp 3 saker PS3 kan göra, som inte 360 kan. Och jag hoppas det är riktigt bra saker, vi snackar ju trots allt om ca 4000:- extra, om man väljer ps3 ist för 360.

Glöm ej heller att x-box live ligger ljusår framför Sony-Online i utveckling, stabilitet, community, erbjudanden och utbud. Snart kan man dessutom tanka ner filmer och serier i HD-format via x-box live. ^^

Blu-Ray? ja men allt pekar ju på att det är HD-DVD som blir nästa generations standard.. Vilket då gör blu-ray spelaren näst intill värdelös, då det ej kommer finnas filmer att köpa till den. -_- men men. övertala mig om du kan! Jag lyssnar..

Yes, X-box live gold needar jag.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

Citat:

Ok.. Lista upp 3 saker PS3 kan göra, som inte 360 kan. Och jag hoppas det är riktigt bra saker, vi snackar ju trots allt om ca 4000:- extra, om man väljer ps3 ist för 360.

Glöm ej heller att x-box live ligger ljusår framför Sony-Online i utveckling, stabilitet, community, erbjudanden och utbud. Snart kan man dessutom tanka ner filmer och serier i HD-format via x-box live. ^^

Blu-Ray? ja men allt pekar ju på att det är HD-DVD som blir nästa generations standard.. Vilket då gör blu-ray spelaren näst intill värdelös, då det ej kommer finnas filmer att köpa till den. -_- men men. övertala mig om du kan! Jag lyssnar..

bara 3 saker? ok. förutom allt du redan rabblat upp kan den kan fungera som en distributionshub enligt en ny standard, (bara en sån kostar 3000kr i lösvikt) den kan fungera som en rätt ok desktopdator, den kan spela PS3-spel, den kan vara igång utan att orsaka tinitus. oj, nu blev det visst fyra saker. (finns mer)

du vet inte ens hur du kopplar in den men vet redan vilket online som funkar bäst och det är dessutom det enda som ens är tillgängligt?

du har fått formatkriget också om bakfoten, (helt 180 faktiskt) nyligen beslutade sig de 3 största filmbolagen som tidigare tänkt släppa filmer på båda formaten att enbart släppa till Blueray. kriget är redan över.

du försöker verkligen intala dig själv något verkar det mest..

vill du ha en XBox så köper du en sån helt enkelt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Själv blire Wii i jul

Samma här, måste ju ha nåt att göra när man väntar på PS3.
Nya Zelda med nya kontrollen lär ju vara grymt kul.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Citat:

Tja med PS3 kan du lägga in vilket operativ system som helst som klarar av ps3:an's grejer, spela upp xvid och andra codecs som 360 skiten inte klarar. PS3:an är alltså en riktig HTPC + Konsol. Den är med andra ord jävligt värd de 6000:-... Sen är där väl några fina spel också, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4, Final Fantasy spelen osv. Men köp din 360...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
bara 3 saker? ok. förutom allt du redan rabblat upp kan den kan fungera som en distributionshub enligt en ny standard, (bara en sån kostar 3000kr i lösvikt) den kan fungera som en rätt ok desktopdator, den kan spela PS3-spel, den kan vara igång utan att orsaka tinitus. oj, nu blev det visst fyra saker. (finns mer)

du vet inte ens hur du kopplar in den men vet redan vilket online som funkar bäst och det är dessutom det enda som ens är tillgängligt?

du har fått formatkriget också om bakfoten, (helt 180 faktiskt) nyligen beslutade sig de 3 största filmbolagen som tidigare tänkt släppa filmer på båda formaten att enbart släppa till Blueray. kriget är redan över.

du försöker verkligen intala dig själv något verkar det mest..

vill du ha en XBox så köper du en sån helt enkelt.

Han frågar efter tre "riktigt bra saker" som PS3 kan göra som inte 360 kan och du nämner spela PS3-spel. Då verkar argumenten verkligen tryta.

Sen brukar spelandet vara det viktiga när man köper konsoll. Andra s.k. argument känns bara ansträngda och långsökta. Intressant också att du nu vet att HD-DVD är dött och att alla har enats om Blueray. Kanske läge att utlysa presskonferens och berätta det för industrin?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Nu ska jag köpa en xbox 360!.. Varför?

För det första, kul med en fanboy-krigstråd [rolleyes].

För det andra, om han nu bara vill ha en spelmaskin och inte nån form av mediastastion så är 360n det bättre valet om man inte vill lägga ut 6000kr (minst).

Devil May Cry 4 och MGS4 har sin charm för spelare visst, tur att nästa del i DMC-serien blir multiplattform, och att fler utvecklare kommer börja sprida sina spelserier till alla plattformar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan

Om jag köper en mobiltelefon vill jag ju kunna ringa främst, och har jag inget behov av en kamera + "många andra saker" känns det kanske lite dumt att lägga ut 1000kr extra på funktioner jag inte kommer använda ändå?

Personligen så kan jag bara säga att köper jag en spelkonsoll så vill jag inte ha nån übermediastation som bonus, jag vill ha en spelkonsoll. Där gillar jag Xbox 360. Och om man vill kan man ju till Xbox 360 få HD-DVD som ett tillägg, dom har dessutom sagt att om dom nu förlorar mediakriget och HD-DVD går i graven kommer det inte vara något problem för dom att tillverka och släppa ett blu-ray-tillägg istället.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Citat:

Du har min tillåtelse att köpa en xb360. Trots allt så är det den enda konsollen som är ute ännu. Och man köper ju en xb360 för att fördriva tiden tills Wii anländer. Precis som man köper en Wii för att fördriva tiden tills PS3 släpps. Det enda viktiga är att ha den SENASTE spelmaskinen. Det är ju skoj så länge det är nytt!

Så köp 360 snabbt, så har du tre veckor på dig att spela GoW innan du måste skaffa en Wii.

Citat:

Men anyway.. Vad behöver jag för att ansluta mig till x-box live? Hur kopplar jag osv? ^^ Nätverkskabel? Jag har Telia ADSL och modemet är ett sånt modem man får av Telia då man beställde abonemanget. .. hur gör jag?.. [/B]

Smidigast är att skaffa en billig trådlös router.

Permalänk
Medlem

måste säga att jag håller med Killers.

Ps3 har en massa (för mig) onödiga funktioner, så 360 känns ju mer utvecklat som en spelkonsoll och försöker inte marknadsföra sig som det enda som behövs i ett vardagsrum förutom tv,n ..

*lång mening :b

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Håller med, ägt i princip alla konsoller från PS-eran och uppåt, både nintendos, sonys och microsofts. Än så länge är 360 det bästa jag haft, både priset och de funktioner som erbjuds för det priset lockar mer än väl.
Live är extremt trevligt, särskillt nu efter senaste uppdateringen.
Samt, att kalla PS3 konsoll när SONY påstår den klarar massa saker

Vill man ha en konsoll, varför köpa någon smörgåsgrill för 6000kr minst,
när man får en konsoll för 3000kr, med bättre spel-inriktade funktioner.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Citat:

För att den har de bästa spelen och bästa onlineegenskaperna!

Bjuder på en rebus:

+

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag vill se bevis på att blue-ray blir nästa generations standard i videofromat!

Allt pekar ju på att hd-dvd blir standard, då sony alltid får för sig att släppa något cpat eget format.... var likadant med deras mp3-format atrac3
tror faktiskt inte folk vill ha blueray.

well well jag har sett både blu-ray och hd-dvd filmer så vi får väl se, men jag tror knappast att kriget är över.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Jag vill se bevis på att blue-ray blir nästa generations standard i videofromat!

Allt pekar ju på att hd-dvd blir standard, då sony alltid får för sig att släppa något cpat eget format.... var likadant med deras mp3-format atrac3
tror faktiskt inte folk vill ha blueray.

well well jag har sett både blu-ray och hd-dvd filmer så vi får väl se, men jag tror knappast att kriget är över.

Eget format? Skoja inte..

Vet du hur många företag som har varit med och utvecklat Blu-ray?

Det är snarare Toshiba (och MS) som utvecklat ett eget format bara för att opponera sig mot Blu-ray.

Edit: Sony har varit med och utvecklat Blu-ray, DVD, 1.44" floppyn, CD, MD, Betamax, UMD bland annat.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

jag har, egentligen redan i sommras börjat fundera på vilken consol jag vill ha.
har tänkt köpa en runt jul (eller då lite efter om det nu blir ps3) och jag vill faktiskt inte direkt säga att jag är någon fanboy av någon av consolerna.

när man fick se Wii första gången älskade jag direkt iden (var också såklart skepisk till en böjan men sånt brukar och gick över)... och har nästan dött av väntan att få prova den. det bästa spelet var enligt mig Red steel. dock nu i efterhand verkar spelet och dess kontroller dryga. menar konceptet fungerar i någon sorts maxpayne-kontroll där man ser och styr gubben och sen styr siktet med kontrollen...jag älskade iden som nu är död då man måste flytta pekaren till ett av hörnen för att vända på gubben=/
tyvärr (och nu kommer direkt alla wiifantaster och hata mig) tycker jag att wii nu, ett halvår efteråt är ganska barnslig. känns som att hela ideen är lite hehe fjompig=)
och helt allvarligt, ni som köper Wii... köper ni en consol för 3000kr enbart för spelet zelda? för...några andra bra spelargument för consolen har jag varken sett eller hört.

Ps3 med blueray? att säga vilket format som vinner mellan HD-DVD och Blueray skulle jag säga kanske aldrig kommer utses. vad jag har insett har filmindustrin satsat på båda formaten och att såhär i förhand säga vem som vinner är ren gissning. och helt allvarligt gänget, att underskatta MS inflytande o tro att HD-DVD försvinner är kanske korkat=/
att köpa en ps3a för 6000-7000kr för att man tror att blueray blir ett standar och inte för spelintresset är löjligt. det har börjat skeppas läsare som stödjer båda formaten så istälelt för att tro att det blir ett... så tror jag på 2 format...

Xbox360 är högjudd kludd som enligt mig ser hehe jaa... löjlig ut=) jag vet inte vad MS trodde de skulle uppnå när de sa att man kan (wooow) byta skal på den men... hehe tjejen pekade när vi var inne på Game igår o sa WOOW titta man kan byta skal, coolt=) ja desa mobiltelefoner o skalbytande, jag tycker konseptet är rent löjligt=)
bättre o släppa hela koncolen i andra färger.

när man väljer en consol så ska man utgå från spelen... jag tycker han i topic verkar ha gjort detta och direkt blev det en diskussion om att blanda in wii och selda och den dyrare ps3 och ... jaa snart nämner nån att man kan köpa en pc=/

spelargument för 360?

Alan wake
GoW (399 för spelet innan ens releasen... fattar inte varför)
sonic (det verkar såå jaävla kul)
Halo3
Oblivion
fabel2
Lost Odyssey
resident evil5
Startrek Legacy
The Wall (öh vet ej vad det är men jag tror det är ett äventyrsspel)
Turok
jaa och dom där 2 snubbarna jack and kane eller vad det heter ...som ska vara så våldsamt=)

12spel som jag kan se som mycket intressanta titlar och då har jag verkligen inte brytt mig om att analysera dem eller något, dom kan suga... dom kan bli bra...
visst vissa av spelen släpps till de andra formaten men... jag tycker att 360 har den intressantaste framtiden. och därför bör man köpa den=/

dock, något som hugger hårt i hjärtat är att det ryktas som att crysis ska komma till ps3... och.. DET ÄR ETT STORT argument att ha ps3 ståendes bredvid tv:n.

så jag säger bara Go4 It... köp X360 och ha så jävla kul du bara kan ha. för roliga spel finns och kommer komma en bra tid frammåt=)

om någon undrar varför jag skrev detta, var bara för att skriva av mig antar jag... och gnälla över alla andra=)
till topic-skrivaren: vi ses kanske runt jul på LIVE

(ps ursäkta för min stavning)

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Eget format? Skoja inte..

Vet du hur många företag som har varit med och utvecklat Blu-ray?

Det är snarare Toshiba (och MS) som utvecklat ett eget format bara för att opponera sig mot Blu-ray.

Edit: Sony har varit med och utvecklat Blu-ray, DVD, 1.44" floppyn, CD, MD, Betamax, UMD bland annat.

Det är rätt många företag som står bakom HD-DVD också, det betyder inte att dom var med och utvecklade.

Det är främst sony som står bakom Blu-ray, och de andra formaten Sony stått bakom (betamax, umd, atrac3, MD) har alla floppat ordentligt. CDn är det Philips som står bakom, visst kanske Sony skapade ett floppy-format, men tekniken kom ju långt innan, DVD är en kompromiss där Sonys/Philips format las ner och Toshibas format valdes som standard. Så det är väl inte så konstigt att folk är tveksamma till Sonys format.

Permalänk
Medlem

CD utvecklades av både Sony och Phillips.

Citat:

Blu-ray, also known as Blu-ray Disc (BD), is the name of a next-generation optical disc format jointly developed by the Blu-ray Disc Association (BDA), a group of the world's leading consumer electronics, personal computer and media manufacturers (including Apple, Dell, Hitachi, HP, JVC, LG, Mitsubishi, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, TDK and Thomson).

Edit: Jag ska köpa en PS3 så jag kan spela God of War, FFXIII, GT5, GT:HD, Resistance, Heavenly Sword, Virtua Fighter 5, Tekken 6, Motorstorm, Killzone, Twisted Metal, Wipeout, Lemmings 2 ;), Eight days, Shadow of the colossus 2 (eller motsvarande), Metal Gear Solid 4, Warhawk, Devil May Cry 4.

Sedan så är jag intresserad av Blu-ray, Linux-delen också.

Men ska man köpa en konsoll nu så ser ju XB360 klart mer intressant ut då det finns en mängd spel ute redan.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
För det första, kul med en fanboy-krigstråd [rolleyes].

För det andra, om han nu bara vill ha en spelmaskin och inte nån form av mediastastion så är 360n det bättre valet om man inte vill lägga ut 6000kr (minst).

Devil May Cry 4 och MGS4 har sin charm för spelare visst, tur att nästa del i DMC-serien blir multiplattform, och att fler utvecklare kommer börja sprida sina spelserier till alla plattformar.

Om jag köper en mobiltelefon vill jag ju kunna ringa främst, och har jag inget behov av en kamera + "många andra saker" känns det kanske lite dumt att lägga ut 1000kr extra på funktioner jag inte kommer använda ändå?

Personligen så kan jag bara säga att köper jag en spelkonsoll så vill jag inte ha nån übermediastation som bonus, jag vill ha en spelkonsoll. Där gillar jag Xbox 360. Och om man vill kan man ju till Xbox 360 få HD-DVD som ett tillägg, dom har dessutom sagt att om dom nu förlorar mediakriget och HD-DVD går i graven kommer det inte vara något problem för dom att tillverka och släppa ett blu-ray-tillägg istället.

Jag har datorn som media maskin/spelmaskin och konsollen som spelmaskin endast. Min mobil kan jag bara ringa och skicka sms med, varför ska jag ha en fattig kamera inbyggd när jag har en separat mycket bättre kamera?

Jag tror jag ska köpa 360 till realasen av halo3 och typ andra bra spel. COD3 kan också bli kul, finns ju inte till pc.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

ah shit.. min tråd spårade visst ur helt och hållet. :x ville inte starta ännu ett konsollkrig, ville bara rgumentera lite..

nåja, har iaf beställt min 360 + gears of war nu.

tjohoo!

Permalänk
Medlem

Köp en bra speldator ist så kan du göra allt som alla konsoler kan göra och 100 ggr mer

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

ah shit.. min tråd spårade visst ur helt och hållet. :x ville inte starta ännu ett konsollkrig, ville bara rgumentera lite..

nåja, har iaf beställt min 360 + gears of war nu.

tjohoo!

Bra köp

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

En sak är säker, ju längre du väntar destu billigare kommer konsolen att vara när du köper den, den lär knappast bli dyrare. Själv väntar jag på ps3 och tycker den verkar ha mer intressanta spel än vad 360 har, främsta anledningen till detta är att jag även har en pc som främsta spelplattform och flertalet Xbox titlar kommer till den förr lr senare. Men när det gäller ps3 så finns det så många grymma spel som är exklusiva för den konsolen och det är detta som (för mig) spelar en stor roll.

Några saker som Ps3 har men inte Xbxox 360

Kan köra Linux på den
Verkar vara mycket tystare än 360 och för mig spelar sånt roll
Möjlighet att själv välja vilken hdd som jag vill ha i den, går knappast att göra på en 360
Verkar ha en rätt så avancerad fysikmotor, har inte sett Ms visa upp nåt som liknar det
Bättre bakåtkompabilitet än 360, som för övrigt suger när dom väntar med att patcha vissa spel bara för att man ska tvingas köpa samma spel igen fast i lite nyare kläder

Med tanke på att båda konsolerna kostar mycket pengar och att 360 versionen med stor sannolikhet kommer gå upp i pris när den levereras med hddvd så kan det var värt att vänta. För det vore ju rätt så irriterande om lagt ut en förmögenhet på nåt och några månader senare kommer en produkt som erbjuder mer för pengarna. Iaf skulle jag tycka det och än så länge är det bara Gears of War som visat upp vad 360 kan. Det anser inte jag är värde för pengarna, och att köpa båda 2 skulle ju innebära ca 10-12 tusen kronor, och sen tillkommer ju spelen med, det blir en dyr affär det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Fox: Jag är helt säker på att det kommer släppas mer spel till Wii än de som finns på releasen, några lär väl va bra. Men det är klart, är Red Steel dåligt är väl hela wii-konceptet dåligt.
Konstigt att du ska köpa en 360 fast du tycker den ser så löjlig ut.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Köp en bra speldator ist så kan du göra allt som alla konsoler kan göra och 100 ggr mer

Jag antar att du har en länk på en dator för 3000kr som klarar samma grafik etc etc som ett 360

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Slutlekt.

*tråd låst*