Counter-Strike: Source och Counter-Strike 1.6 FAQ

Permalänk

Enda sättet att få tag på CS 1,6 idag är genom att köpa Counter-Strike Anthology, detta kostar run 169:- och upp.
man kan INTE spela 1,6 med Half-Life Anthology - 1,6 är inte längre en mod, utan stand-alone. De som spelade när det var en modd får dock fortsätta spela.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

den där länken där uppe fungerar inte skulle ni kunna fixa den så skulle jag bli jätte glad

tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fireworks_91
den där länken där uppe fungerar inte skulle ni kunna fixa den så skulle jag bli jätte glad

tack!

samma här

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk

Du kan även gå in på steam och purchase (a) det. Då får du ladda hem det. Men då slipper du alla andra spel.

Permalänk
Medlem

har en fråga...
när jag försöker connecta en server på cs så står det "could not connect server,could not find TCP/IP"

vad ska jag göra ? har jag gjort ngt fel? (har router..)

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk

Hej. Jo först kan du starta om steam. Om inte det funkar så väntar du bara tills det går över. För det är en problem som händer alla ibland. Så ta det bara lugnt och vänta. Annars kontaktar du bara www.steampowered.com för med info.

Permalänk
Medlem

har startat om steam...ominstalerat etc...det funkade inte igårkväll heller och inte nu heller :S

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk

Men du måste vänta har jag sagt. Det kan ta ca 1 vecka.. vänta och vänta. sen slutar det kontakta mig annars. Uptjackmalo@hotmail.com

Permalänk
Medlem

men alla mina kompisar kan ju connecta?
tror det hände ngt idag när farsan kopplade in routern :S

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk

Varför sa du inget om det?-... Du måste kanske starta om ditt modem elr nått.. Kontakta din försäljare som du köpte den av annars.

Permalänk
Medlem

hejsan...har en fråga.....
när jag ska ha egen server så öppnar jag 27015...
men när jag inte har dedicated igång så kan jag inte connecta andra servrar..bara när jag har dedicated igång...går det att ändra på ngt sätt?

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk

skriv in sv_lan 0 då ska det funka..

Permalänk
Medlem

asså....man skriver inte sv_lan 0 i dedicated...
min fråga är om man kan ändra så att jag både kan ha 27015 öppen och samtidigt connecta andra servrar

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk

Ja när du har dedicated server på. Kan servern va på menads du spelar på andra det går :)..

Permalänk
Medlem

men asså...menade inte så...
menar att när jag har dedicated PÅ kan jag connecta till andra servrar...
men när jag INTE har den på så kan jag inte....kan man fixa så man kan det?

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk

Kontakta närmaste spelaffär för med hjälp! Fråga hur det kan bli så. De kan nog svaret om den frågar du skriver så konstigt?

Permalänk
Avstängd

Ursäkta om jag bumpar en urgammal tråd, men jag vill använda gamla goda § knappen för att få fram samt stänga ner consolen i CS:S.

Att binda (bind "\" "toggleconsole") funkar inte. Vill verkligen inte ha F1 som console knapp.

Tacksam för svar.

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem

Ingen som kan länka till en bra config.cfg ??? som har alla inställningar. Kontorllerna kan man fixa själv sedan. bara så man har bra inställningar i cs.
snälla

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk

Hej, jag har ett problem
när jag kör l4d/ cs1.6 så laggar det grymt mkt, kan ligga på 50-70 ms . Har 100mbits internet, sprillans ny router, nätverkskort, Har windows 7 men även innan när jag hade XP så laggade det
Även stängt av msn och spotify och liknande ihopp om att det var det men inte någon förbättring.

Förslag på vad som är fel någon?

min kompis ligger på 10ms på Cs på hans dator...
Även testat koppla förbi routern och köra direkt från jacket men ingen skillnad, så borde inte vara uppkopplingen utan snarare någon inställnig i min dator....

Kollat rates, cmdrate, och cl_updaterate men allt är i sin order

Innan jag flyttade hit hade jag 10-15ms konstant så det kan ju knappast vara något fel på datorn..?

kan öppna portar göra någon skilnad?

tror jag börjat komma något på spåren, när det laggar så ser jag att min fps går ner till ~50...Så det kanske inte är uppkopplingen det beror på trots allt?

men vad beror på fpsdrop:et isof på? har funkat klockrent förut...?
Kör som sagt med Win7 just nu och det stog att det inte fanns exakta drivrutiner ännu för det grafikkortet jag har (ati Radeon 850xt) . Kan de ha något med att göra? Jag kör med Cataclyst för det rekommenderade folk på andra forum jag läste att man skulle köra med .

edit: kan direct x ha något med saken att göra? har ju inte installerat det men tänkte att det är väl installerat redan på win7

Permalänk

Ingen som vet vad det kan vara för fel?