Ogame.se Äntligen Här!

Permalänk

Gjorde ett konto nu, ska se vad det här är för något

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

som numera ledare för SWC så vill jag passa på att säga att alliansen endast är till för aktiva sweclockers-användare, vet inte hur många som velat ansöka som reggat sig här samma dag. De blir nekade direkt!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
som numera ledare för SWC så vill jag passa på att säga att alliansen endast är till för aktiva sweclockers-användare, vet inte hur många som velat ansöka som reggat sig här samma dag. De blir nekade direkt!

Definera aktiv

Funderar på att gå med i SWC så småningom men vill köra solo ett tag först

Permalänk
Medlem

Fan vad taskigt. Zer0's attackerade mig (heter secret numera), eller snarare den personen som tog över hans konto
Kom med 100 slagskepp, roligt näe tror inte det.
Men hade inte någe direkt försvar och att jag hade inte mycket till resurser heller.
Men endå, komma med 100 slagskepp hörni xD

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravenleft
Definera aktiv

Funderar på att gå med i SWC så småningom men vill köra solo ett tag först

Du är ett bra exempel, en som reggat sej ett bra tag tillbaks och varit lite aktiv på forumet. Vet inte hur många som ansökt till alliansen som bara reggat ett konto här för endast för att få vara med.

För att citera allians-sidan:
"Sweclockers är en allians skapad i syfte för alla Ogame spelare som hänger på www.sweclockers.com. "

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB

Permalänk
Medlem

vad menas med plus och minus i statistiken?

Visa signatur

Bror till cynomyS.
Se hans LAN-FAQ här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feel
vad menas med plus och minus i statistiken?

Hur många placeringar du har gått upp eller ner sen den senaste uppdateringen.

Permalänk

Räknas om vid 00, 08 samt 16.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

En liten fråga. Man kan inte bli av med de fabriker osv man bygger? De blir inte förstörda vid ett anfall?

Utan enbart det försvar + resurser man har vid anfallet kan gå till spillo?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Räknas om vid 00, 08 samt 16.

För att vara noga; 00.05, 08.05 och 16.05

lintax: exakt! Vid en attack kan man endast sno resurser och förstöra flottor/försvar.

Med andra ord så kan du köra helt utan försvar och för att skydda resten så skickar du exempelvis iväg dina flottor och resurser till en annan koloni. Har man ingen annan koloni kan man annars attackera en inaktiv spelare, kan dock vara riskabelt om han är så inaktiv att han försvinner under anfallet. Har varit med om det och det är inte så kul..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag blev attackerad igen av en på top10 statestiken.
Han kom med 70 slagskepp.
Vad är detta?
Dom är ju så roliga också för jag har int någe bra försvar, plus att jag har inte över 10 k i metall kristall och deut. Så vad tusan e detta xD

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

matx: krashade dom någon flotta? Isåna fall så måste du se till att fleetsava..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hinner inte få upp någon flotta, dom kommer ju med jämna mellanrum nu på min huvudplanet så den e typ trashad kan man säga xD

Edit: Nanofabrik here I come :D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Matteora
Clrey

Usch det har inte gått så bra för mej ^^ hur går det för er?

Permalänk

orions is ouer enemy

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Hoppade av SWC för att köra en liten allians med polarna. Snälla låt PewPew vara :D... jag använder för övrigt namnet rhebb på ogame.se.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
Hoppade av SWC för att köra en liten allians med polarna. Snälla låt PewPew vara :D... jag använder för övrigt namnet rhebb på ogame.se.

Haha ska SWC attackera honom?

Permalänk
Medlem

Hej ogameande swecare.

Jag började spela ogame efter jag så hur roligt ni verkade ha och istället för att joina SWC så gjorde jag en egen allians som mest består av min klass och lite annat löst folk. Till en början gick det bra tills den sjukaste alliansen Orions verkade ha tråkigt, ett offer ville dom tydligen ha så dom hoppade på oss och framför allt en snubbe som nickar basterd attackera i princip bara mig
detta var ju inte så jätte kul när man precis hade fått kryssare.... vaknar och har sådär 5 flottor på väg mot mig.

Kraven dom stallde för fred var totalt orimliga, deras mål verkade vara att få oss att sluta spela, är det inte meningen att man ska ha kul? freden slöts tillslut och vi fick såklart massa orimliga krav på oss.

Orsak: De fortsätter vara kaxiga, när vi försöker skapa vänskap (efter lite dryga plundringar från vårat håll) citat från krigsförklaringen

ser man vilka personer man har att göra med här.

Själva grejen är att dom har förklarat krig igen och utan 12 timmars förvarning på forumet precis som förra gången, en annan allians som vi är allierade med förklarade krig mot orion och det var tydligen anledningen för detta krig, eller rättare sagt, deras attacker mot mig. SWC kanske inte är så krigiska av sig men att få denne basterd och hans allians att känna på sin egen medicin kanske inte vorde helt fel.

Glömde att säga att mitt nick på ogame är Appetizer och min allians heter starfleet ^^ kan gärna kontakta mig där om någon har nåt att säga.

Permalänk

Yay! äntligen nanites, fattade inte vad som tog mig så länge >_>
Nu ska byggtiderna ner från 3-4dagar!

Visa signatur

Permalänk

orions anfaller mig med (utu)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Basterd har attackerat mig en massa gånger.
Så jag e på.
En sak till, skriv en massa personer som har högt försvar (ej flotta)
Bara för skojs skull.
Ej i våran allians dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mm jag vill också ha reda på lite offer som har mkt försvar, helst inga antibalistiska missiler dock vill testa att nuka lite..

"Nuclear launch detected" á la StarCraft

Visa signatur

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Permalänk

Nukes är mysiga
Fan vad folk blir lacka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fina är ju att det inte är någe mesigt 70% chans för uppbyggnad mwhaha..
Första nuka bort allt försvar sen in med en flotta och totalförstöra deras flotta och norpa alla resurser sen fram med gamla hederliga dammsugarna för att slanga in allt skräp som blir över. Trissen skulle man kunna säga!

Visa signatur

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Permalänk
Medlem

Men sedan äre ju att söka rätt på en sån person också
Vilket iaf jag inte har orken med att göra.Jag kan hålla raketerna medans någon annan håller flotta ^^

Visa signatur

Permalänk

om man byger något skepp går det inte att ångra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nix, samma gäller försvar

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masgros
Hej ogameande swecare.

Jag började spela ogame efter jag så hur roligt ni verkade ha och istället för att joina SWC så gjorde jag en egen allians som mest består av min klass och lite annat löst folk. Till en början gick det bra tills den sjukaste alliansen Orions verkade ha tråkigt, ett offer ville dom tydligen ha så dom hoppade på oss och framför allt en snubbe som nickar basterd attackera i princip bara mig
detta var ju inte så jätte kul när man precis hade fått kryssare.... vaknar och har sådär 5 flottor på väg mot mig.

Kraven dom stallde för fred var totalt orimliga, deras mål verkade vara att få oss att sluta spela, är det inte meningen att man ska ha kul? freden slöts tillslut och vi fick såklart massa orimliga krav på oss.

Orsak: De fortsätter vara kaxiga, när vi försöker skapa vänskap (efter lite dryga plundringar från vårat håll) citat från krigsförklaringen

ser man vilka personer man har att göra med här.

Själva grejen är att dom har förklarat krig igen och utan 12 timmars förvarning på forumet precis som förra gången, en annan allians som vi är allierade med förklarade krig mot orion och det var tydligen anledningen för detta krig, eller rättare sagt, deras attacker mot mig. SWC kanske inte är så krigiska av sig men att få denne basterd och hans allians att känna på sin egen medicin kanske inte vorde helt fel.

Glömde att säga att mitt nick på ogame är Appetizer och min allians heter starfleet ^^ kan gärna kontakta mig där om någon har nåt att säga.

Det är lugnt vi i NFB fixar biffen

Permalänk

orions är tydligen krigs hungriga
någon får gärna anfalla lord diablo lite (2:407:4)
anfaller alla mina 7 planeter 3grr dag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masgros
Hej ogameande swecare.

...

Killen har ju rätt mycket försvar iaf.

Resurser på [1:91:7]
Metall: 298264 Kristall: 294251
Deuterium: 177248 Energi: 3099
Flottor
Stort Transportskepp 6 Slagskepp 33
Återvinnare 20 Spionsond 28
Solsattelit 3
Försvar
Raketramp 239 Litet Lasertorn 107
Stort Lasertorn 50 Gausskanon 25
Jonkanon 50 Liten Sköldkupol 1
Stor Sköldkupol 1 Antiballistiska Missiler 14
Byggnader
Metallgruva 19 Kristallgruva 17
Deuteriumplattform 14 Solkraftverk 19
Fusionkraftverk 7 Robotfabrik 10
Skeppsvarv 9 Metallager 6
Kristallager 6 Deuteriumtank 5
Forskningslabb 7 Missilsilo 4
Forskning
Spionageteknologi 8 Datorteknologi 9
Vapenteknologi 8 Sköldteknologi 8
Pansarteknologi 9 Energiteknologi 8
Hyperrymdteknologi 5 Raketmotor 7
Impulsmotor 5 Hyperrymdmotor 4
Laserteknologi 10 Jonteknologi 5
Plasmateknologi 6

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?