Skärmen vill inte i windows

Permalänk

Skärmen vill inte i windows

En jätteskum grej hände just. Jag skulle pröva att koppla in skärmen till datorn med dvi sladden istället för den analoga. Det funkade i bios men inne i windows lägger den av och stå bara "check signal cable". Jag sket i det och bytte tillbaka till den analoga utgången på skärmen, men nu blir det exakt samma sak som med dvi :S Alltså jag kommer inte ens in i windows utan den slocknar efter windowsladdningen och man ska till och logga in.

Någon som vet vad det är för fel och hur man fixar det??

Skärmen är en Samsung Syncmaster 940bw 19" Wide..

Permalänk
Medlem

Re: Skärmen vill inte i windows

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalleballe
En jätteskum grej hände just. Jag skulle pröva att koppla in skärmen till datorn med dvi sladden istället för den analoga. Det funkade i bios men inne i windows lägger den av och stå bara "check signal cable". Jag sket i det och bytte tillbaka till den analoga utgången på skärmen, men nu blir det exakt samma sak som med dvi :S Alltså jag kommer inte ens in i windows utan den slocknar efter windowsladdningen och man ska till och logga in.

Någon som vet vad det är för fel och hur man fixar det??

Skärmen är en Samsung Syncmaster 940bw 19" Wide..

har nått liknande fel

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem

hade också det problemet men vid boot så tryckte jag F8 och då valde jag "last known good configuration" och då funka allt som det skulle, vad felet e vet jag inte men hoppas det hjälper dig.:)

Permalänk
Medlem

Starta upp datorn i felsäkert läge .... F8 i uppstarten.

Gå in under bildskärmsegenskaper ...
Kontrollera värderna under inställningar
Troligvis är det bara att trycka ok där, eftersom
den då tar samma inställningar så du kör då den
startat upp felsäkert.

Starta om datorn ...