Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på hur länge kampanjen på dustin håller på? Vill veta hur lång betänketid man har
Grymt sugen blir man av allt som skrivs, men kan inte bestämma om jag verkligen behöver den.

Permalänk

Körde 3Dmark 2001 på min nx9420 med 2gigg minne och med de instalationer som följer med vad allt de nu innebär med HP pogram resultatet blev 17500 3dmarks bra eller dåligt ?? Väskan var i alla fall jävligt NICE får plats med faan allt plus lite till.

Permalänk
Medlem

Tänkte vissa några bilder på datorn, och "visa" hur man sätter in minnet för er som är lite osäkra hoppas det hjälper någon iaf. Kom ihåg jag garanterar inte att det här funkar, är du riktigt osäker så lämna in dator på onoff tex dom gör det för 100kr tar högst 10 min sen har du datorn.

1. Skruva upp locket, använd helst ett ESD-armband när ni ska sätta in minnet, ta gärna utt batteriet med.

www.lanheaven.se/Bilder/minne.JPG

2. Titta på bilden.

www.lanheaven.se/Bilder/minne2.JPG

3. Känn efter när du ska sätta in minnet så det är på rätt spår

www.lanheaven.se/Bilder/30grader.JPG

4. När du har satt ditt det är det bara och snäppa ner det

www.lanheaven.se/Bilder/ner.JPG

Skruva tillbaka locket sätt igång datorn, sen ska du få upp en ruta att du har 2gb ram. Lycka till!

Här kommer några bilder

www.lanheaven.se/Bilder/Datormobil.JPG

www.lanheaven.se/Bilder/swe.JPG

www.lanheaven.se/Bilder/över.JPG

Permalänk

Fan va skönt nu är den beställt, köpte den genom jobbet så det gick på 8800 inkl. minnet och väska. Bara hoppas att den inte känns för klumpig när man släpar runt på den.
Och hoppas den lirar fint med senaste Suse.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Ace
Tänkte vissa några bilder på datorn, och "visa" hur man sätter in minnet för er som är lite osäkra hoppas det hjälper någon iaf. Kom ihåg jag garanterar inte att det här funkar, är du riktigt osäker så lämna in dator på onoff tex dom gör det för 100kr tar högst 10 min sen har du datorn.

1. Skruva upp locket, använd helst ett ESD-armband när ni ska sätta in minnet, ta gärna utt batteriet med.

www.lanheaven.se/Bilder/minne.JPG

2. Titta på bilden.

www.lanheaven.se/Bilder/minne2.JPG

3. Känn efter när du ska sätta in minnet så det är på rätt spår

www.lanheaven.se/Bilder/30grader.JPG

4. När du har satt ditt det är det bara och snäppa ner det

www.lanheaven.se/Bilder/ner.JPG

Skruva tillbaka locket sätt igång datorn, sen ska du få upp en ruta att du har 2gb ram. Lycka till!

Här kommer några bilder

www.lanheaven.se/Bilder/Datormobil.JPG

www.lanheaven.se/Bilder/swe.JPG

www.lanheaven.se/Bilder/över.JPG

Tack för en kanon fin förklaring om minnes montage hade varit i denna lucka och tittat men såg ej nått då allt är så jävla smått i en bärbar tack en en gång.

Permalänk
Medlem

Hur är det med att ha med nx9420 på tåget eller bussen?
Den är väl inte så klumpig? eller?
Har en sån abstinens besvär över att köpa den, om den skulle vara klumpig.
Får tusan i mig lov att gå till en butik och kolla/känna på en 17".
Men beskrivningarna ni ger gör ju bara att man vill köpa den ännu mer.
Och det är inte ett impuls köp, behöver en när jag reser emellan plugget och hem. Och även då jag är på en praktik plats.
Håller väldigt mycket på med terminal fönster (många samtidigt) så denna skulle vara utmärkt att skaffa, och den var ju billig dessutom.
Men problemet e ju storleken. w0x kan du inte lägga upp en fin bild då du har den iknät, eller lägga den på en stol, så man vet vad man har att göra med
Men du behöver ju inte, men många skulle nog vara jävligt glada tror jag

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Avstängd

shit, fick man med den Targus väskan gratis ?

har en likadan fast modellen dyrare. mycket bra 17" väska.

cykla omkull så det stänkte om det för ett tag sedan (på väg hem från tåget, hade datorn på sidan av ryggen i Targus väskan), tänkte - det var den 18k datorn, hejdå. efter att cyklat hem med svåra psykiska smärtor vänta jag bara att få se en krossad display och annat mums. döm om min förvåning när den var i perfekt skickt.

TACK Targus.

edit. för att va 110% säker när man sätter in ett ramminnen ska man göra detta:

1; stänga av datorn och dra ur sladden

2; ta ur batteriet

3; håll ner on/off knappen i 30-60 sekunder (är för att tömma all krypspänning, som t ex ligger i kondesatorer)

4; använd antistat armband eller stå/sitt med benet mot ett vatten element, etc. (funkar precis likadant, poängen är att man jordar sig så statisk spänning går ur kroppen)

5; byt

edit. rätt ording nu

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Ska man inte ta ur batteriet före och hålla ner on/off knappen efteråt? xD
Närå, ska inte vara dum. Men jag var tvungen att skriva det
Men jag kommer ha den nyttan om det blir en nx9420, och är den väskan så bra O.o
Då måste man ju ta den också, men vad kan man jämföra den väskan med?
Som en vanlig "bärväska" eller kan man kanske säga skolväska? (i storlek)
Är den smidig?
Fan man vill ju fråga på när man endå kan, för i butiker så kan dom ju inte svaren. Dom vill ju bara sälja :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också passa på att beställa nu när det är ett bra pris på datorn.

När jag går in på Dustin så ser jag att datorn och paketet med enbart minnet finns i lager. Men inte paketet med "dator + minne + väska"
Tror ni att de skickar dator och minne direkt när man beställer, och väskan i ett separat paket efteråt när den kommer in i lager, eller måste man vänta på att allt ska komma in i lager?

Om det är på det viset så kanske det lönar sig att köpa en väska separat.
Är det någon som har kolla på någon bra väska som passar till datorn?

Jag tänkte också passa på att höra vad ni som har köpt datorn väljer att köpa till som tillbehör.
Själv tänkte jag köpa Logitech V450 Laser, cordless mouse.
Är det ett bra val tycker ni? Jag vill ha en liten och smidig mus som man kan ta med sig lätt i väskan och som inte batterierna tar slut i på direkten.

Hur är det med försäkringar hos Dustin, har de någon form av drulle försäkring som de stora varuhusen brukar ha.
De brukar ha att man lägger till en femhundring eller tusenlapp för en försäkring på 1-5 år. Om man sedan måste använda försäkringen för att man t.ex. tappat datorn, och den inte går att reparera så brukar man kunna plocka ut en likvärdig dator.(för den summan man köpt datorn, dvs INGEN VÄRDEMINSKNING)
Jag vet dock inte vad självrisken brukar ligga på.

Är dessa försäkringar bättre än hemförsäkringen?

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

Anledningen till att Dustin vräker ut diverse HP-datorer i alla klasser är väl att det kommer nyare design på HP's laptops. Kolla de nya Pavilion:

http://www.dustin.se/dacsaportal/system/pages/other/wf_image_...

Är också riktigt sugen på NX9420 men funderar man i någon vecka så undviker man impulsköp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adestro
Anledningen till att Dustin vräker ut diverse HP-datorer i alla klasser är väl att det kommer nyare design på HP's laptops. Kolla de nya Pavilion:

Är också riktigt sugen på NX9420 men funderar man i någon vecka så undviker man impulsköp.

Kommer INTE att kosta 8995.- med liknande konfigration men sitter det inte i priset och kostnader klart ni ska vänta

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, jag tror inte riktigt på det. Kom ihåg att NX-serien är tänkt för arbete, och Pavillion för hemanvändare. Jag tror mer på att utfasningen beror på att den levereras med Windows XP Home, d.v.s utan Vistauppgradering. Men som alltid kommer det ju nya modeller hela tiden och NX9420 är nog i slutet av produktcykeln.

matx:

Om jag lägger den i knät eller på en stol kan det ju lätt bli missvisande, då både knän och stolar är olika stora

Jag kan dock lägga upp lite diversesaker att jämföra med.

F.V: Snusdosa, AA-batteri, bankkort, iAudio U2, SE Z520i, Nokia 6070, Belkin Bluetooth, 3.5" disk, 5,1,10,½kr.

Dålig tidning i standardformat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Nja, jag tror inte riktigt på det. Kom ihåg att NX-serien är tänkt för arbete, och Pavillion för hemanvändare. Jag tror mer på att utfasningen beror på att den levereras med Windows XP Home, d.v.s utan Vistauppgradering. Men som alltid kommer det ju nya modeller hela tiden och NX9420 är nog i slutet av produktcykeln.

Det har du rätt i, men även NX serien lär väl få en ansiktslyftning förr eller senare.

Hur är tangenbordet på denna laptop? Likvärdigt med Thinkpad?

Likaså, har någon försökt skruva isär den? Är fläkten/fläktarna lätta att komma åt för rengöring?

Permalänk
Medlem

Dedär va grymma bilder
Jo du har lite rätt med knän o såna saker.
Den ser ju inte så stor ut, men andra säger att batteriet har brunnit i hp datorer och att 17" är för stort m.m.
Så jag vet inte hur jag ska göra.
Känns liksom att den e lite stor, men man får ju fin prestanda för sin slant.
Hoppas att dom har detta erbjudande ett tag.
Eller att det kommer finare framöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som har möjlighet att mäta hur många watt den drar? Sitter på en Thinkpad T22 som drar 18-20W vid surfning/chat, antar att denna drar lite mer.

Permalänk

Vista samt WoW borde väl flyta på ganska bra?
Åker till england lite då och då och besöker lite folk så det skulle vara trevligt med en ny dator.. min stationära är 5år gammal eller så...

*edit*
Om någon har lust så kan dom ju köpa Vista uppgrade recomend saken eller vad det heter och se om det får en helt OK score

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har du rätt i, men även NX serien lär väl få en ansiktslyftning förr eller senare.

Ja, men det kommer ske inom 3-4 månader och inte inom en vecka

Permalänk
Medlem

Då var den beställd!
Dator + 1 GB sticka + väska 8316 Kr Ett riktigt kap!
Hoppas nu bara att den lever upp till förväntningarna.
Väskan fanns inte i lager, men den skickas sepearat när den kommer in.

Hittade en häftig mus som jag beställde till. Logitech V500. Den verkar ha touchpanel istället för scrollhjul. Ska bli intressant att prova

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7

Permalänk
Medlem

Som jag tidigare frågade, ingen som har fått ut SATA-drivisarna och kan dela med sig? Jag har ingen floppy till hands men vill verkligen ha dessa drivrutiner.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDesc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av javaa
Är det någon som har koll på hur länge kampanjen på dustin håller på? Vill veta hur lång betänketid man har
Grymt sugen blir man av allt som skrivs, men kan inte bestämma om jag verkligen behöver den.

Enligt Dustins support pågår den tills datorna tar slut. Notera att paketet med minne + väska som ej finns i lager idag blivit märkt "preliminär leverans 07-02-16", så räkna med att det finns kvar 1 vecka till iaf.

Permalänk
Medlem

Är så sjukt sugen på att köpa denna dator. Den verkar grymt mysig.

Permalänk
Medlem

Kan någon svara på frågan om det inte är värt att vänta att köpa sig en bärbar dator, tills grafikkorten med stöd för directx10 kommer?

Annars ruggigt bra erbjudande...

HUR ÄR SKÄRMEN?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafa
Kan någon svara på frågan om det inte är värt att vänta att köpa sig en bärbar dator, tills grafikkorten med stöd för directx10 kommer?

Annars ruggigt bra erbjudande...

HUR ÄR SKÄRMEN?

Skärmen är som jag tidigare har skrivit bra, jag kommer från en Samsung 959NF CRT (som har fått väldigt bra kritik) och jag tycker inte den här är sämre. Färgåtergivningen och skärpan tycker jag är bättre än kompisens iMac åtminstonde.

Någon här tyckte sig se ghosting när han spelade Quake3, själv spelar jag bara Battlefield 2 för tillfälet och för det funkar skärmen utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skärmen är som jag tidigare har skrivit bra, jag kommer från en Samsung 959NF CRT (som har fått väldigt bra kritik) och jag tycker inte den här är sämre. Färgåtergivningen och skärpan tycker jag är bättre än kompisens iMac åtminstonde.

Någon här tyckte sig se ghosting när han spelade Quake3, själv spelar jag bara Battlefield 2 för tillfälet och för det funkar skärmen utmärkt.

ah, okay!

men what about direct x10... ? nån som har några tankar, funderingar kring att skaffa en bärbar dator utan den kommande "basen"? ..

Permalänk
Medlem

Jaha då har man beställt

Permalänk

Hur bra står sig verkligen VGA ut? Hade ev tänk använda den som "htpc" med? Klarar ljudet 5.1 till förstärkaren?

Permalänk
Medlem

Det verkar som det är smidigast att bära NX9420 i en ryggsäck. Några tips på lämpliga?

Permalänk
Medlem

Någon som har testat klocka grafikkortet, hörde att det skulle funka ganska bra om man bara höll koll på tempen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som jag tidigare frågade, ingen som har fått ut SATA-drivisarna och kan dela med sig? Jag har ingen floppy till hands men vill verkligen ha dessa drivrutiner.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDesc...

Jag har tänkt att göra en ominstallation till XP Pro när jag fått datorn.
kan man då lägga dessa drivrutiner på ett usb-minne och använda det vid ominstallationen av XP?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Extra HD?

Beställde en jag med, för bra pris för att hoppa över.

Någon som vet om man kan montera in en extra hårddisk? Chassit är ju stort och det finns plats för två i HPs dv-serie (både dv8000 och dv9000) som ju är fysiskt lika stora som NX9240.

Ska komplettera med en extern hårddisk också, men det vore skoj om det gick att montera in en extra intern också.

Visa signatur

[HP NX9420 || 17" @ 1680 x 1050bp || C2D T5600 || 1GB DDR II @ 667MHZ || 100 GB HD @ 5400rpm || Radeon x1600 256mb]