Permalänk
Robot

Prestanda HTPC

Det här är ett Galleri för mitt Projektarbete "Prestanda HTPC". Själva tanken med projektet var att jag ville ha en högpresterande HTPC som jag både kunde använda till att spela med på dagarna och kolla på tv med på kvällarna.

Målet med projektet var att få en så tyst som möjligt men högpresterande HTPC som jag tycker att jag har lyckat bra med. Bygget skulle också va så stilrent som möjligt.

/Waste

Projektloggen:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Feedback:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Besök albumet: Prestanda HTPC av Waste

Permalänk
Medlem

Nej vad fint! ^^ lite feta komponenter, vattenkylning allt man behöver. En Regäl Radiator, är det meningen att den ska passa i chassit så dära? eller är det moddat?

Permalänk

Ser fint ut, men måste fråga en sak bara. Varför opteron? //Axel
8p

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

fint moddat med vatten kylling... och värsta prestand grejerna du hade i den!! NOT!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ture6600
fint moddat med vatten kylling... och värsta prestand grejerna du hade i den!! NOT!

Det är inget fel med en Opteron, bra prestanda i dem idag än! Verkar som du bara vill skryta med dina grejer! Sådant klarar vi oss utan här.

Mvh

Patrik

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

gillar din lösning med cd slotten

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

10p tack vare skivan

peppers!

Permalänk
Medlem

nice! stilrent. snyggt val å härligt med ett avigt chassie!

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Nej vad fint! ^^ lite feta komponenter, vattenkylning allt man behöver. En Regäl Radiator, är det meningen att den ska passa i chassit så dära? eller är det moddat?

Det är modifierat. alltifrån hålet i toppen till radiatorn till placeringen av Slot-in dvd. Likaså placeringen av nätagget och hårddiskracket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Ser fint ut, men måste fråga en sak bara. Varför opteron? //Axel
8p

Anledningen till valet av Opteron är för jag gillar att överclocka och då ligger Opteron väldigt bra till. Med tanke på att den är klockad från 1.8ghz till 2.9 så är det så kan den räknas som en 5000+ eller liknande, ingen "dålig" processor längre alltså Kolla gärna in projektloggen i min profilen så ser du lite mer info

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Tja! de var allt en flådig burk du har byggt! går själv i tankarna att bygga en egen! men jag har problem som attans att hitta en sån dvd brännare som du har??!!! några tips på vart man kan hitta en sån? något man behöver tänka på! tips uppskattas!

//Mört

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av protinuz
Tja! de var allt en flådig burk du har byggt! går själv i tankarna att bygga en egen! men jag har problem som attans att hitta en sån dvd brännare som du har??!!! några tips på vart man kan hitta en sån? något man behöver tänka på! tips uppskattas!

//Mört

Tror Slot-in dvd's finns på komplett om jag inte minns fel, annars är det bara att söka på buggy.nu eller liknande. Det du behöver tänka på är att du behöver en adapter till dvd'n för att kunna koppla in den i IDE-gränssnittet som finns i en stationär dator.

Sen så måste du göra någon egen konstruktion för att montera allting. Jag gjorde mina i aluminium och det funkar bra :). Kan skicka bild på det om så önskas. Hoppas det hjälpte dig lite iaf.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Hedersmedlem

bästa skivan ever ! 10p

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Hej Jag har en frågar, var köpte du såna fina block till NB och GPU?

Visa signatur

/erWin