The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att ominstallera allt men blev av med min kladdlapp där jag skrivit ner vilka moddar jag använt.
Jag har save:arna kvar. Så finns det inget sätt där man kan med hjälp av en save-fil utläsa vilken mod den är beroende av?

Edit: Nevermind :), jag hittade ett program som heter Oblivion Mod Manager som kan göra precis detta.
Tack i alla fall . (kvällen räddad)

Permalänk
Avstängd

vart kan man hitta "The guardian of the cursed sword"

och The Kynareth's Grotto

läste det någonstans.. men kommer inte ihåg flummig som man är.. d;

har typ klarat hela spelet snart.. men det finns en jävla massa saker som man inte har hittat o så.. typ hemliga platser osv..

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Mitt svar hittar du på sid 285.

Mvh

Permalänk

Denna fråga har säkert redan kommit men är tvungen; Läste just i en intervju med Bruce Nesmith(Direktör och Designer för Bethesda) att Shivering Islands kommer ut nu i Mars! Ja har däremot hört på andra håll att de bara gäller USA och att de i Europa kommer i Juni. Är de någon som vet vad som är sant? Kommer de ut nu i Mars för både PC och 360?

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Avstängd

det kommer den 30e denna månad

www.fz.se

tackar så mycket för svaren, ska gensast börja leta d:

mvh

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem

En fråga angående TES Construction Set:

Hur åkar man runt fritt i Cell View? De enda kommandona jag kan är C och T...

Permalänk
Avstängd

The Elder Scrolls IV Oblivion The Shivering Isles

FUCK YEA!

Visa signatur

Permalänk

!!!!! VARNING FÖR SPOILERS!!!!!!!!!

!!!OBS

en fråga mötte ett spöke utanför homestead fortet men kan inte plundra honom får bara ett meddelande om att mina hand blir isig av att ta i han kan man inte göra nåt åt honom?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Jag fick Shivering Isles idag. Ganska snyggt och kul, men har inte hunnit spela särskilt länge. Miljöerna är VERKLIGEN coola dock. Och som med alla Elder Scrolls expansions så finns det goblin-liknande monster.

Permalänk
Medlem

YAY!
Ska nog också skaffa det, måste bara installera om tack vare Xfire patchen som gjorde marken lila och kartan blev markens textur.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Antar att det blir problem om man installerar Shivering Isles när man har en massa mods igång (OOO3 bl.a.)? Måste jag vänta på att det ska komma en OOO-mod för Shivering Isles för att kunna spela?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snakey
Antar att det blir problem om man installerar Shivering Isles när man har en massa mods igång (OOO3 bl.a.)? Måste jag vänta på att det ska komma en OOO-mod för Shivering Isles för att kunna spela?

jag har OOO3 och jag spelar Shivering Isles. Men SI monstrerna är ju såklart inte påverkade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
jag har OOO3 och jag spelar Shivering Isles. Men SI monstrerna är ju såklart inte påverkade.

Nope, balanserna från OOO3 finns inte i Shivering Isles.

Men det finns texturer från orginalet i Shivering Isles, så texturmoddar funkar iaf.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nästa gång, ladda upp bilder med pici.se då både Photobucket och Imageshack går segt.:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad för processor grafikkort och hur mycket minne behöver man för att kunna maxa Oblivion i minst 1280x1024? Och ha bra frames så att det inte laggar sönder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vad för processor grafikkort och hur mycket minne behöver man för att kunna maxa Oblivion i minst 1280x1024? Och ha bra frames så att det inte laggar sönder

Så mycket grafikkort som du bara har råd till men minst ett X1900XT 512MB. Processorn har mindre betydelse och ram-minnet bör vara på minst 2GB.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Min dator maxxar Oblivion med X6 AA, dock så har jag bara hälften på skuggor utom och inomhus.

Använder också LOD mod som fixar texturer på längre avstånd så att det inte ser ut som en gröt.

Stabila 30 Fps utomhus, 75 inomhus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur hittar man rätt och lägger till texturer som saknas? Vissa springer omkring med jättestora halvtransparanta gula fyrkanter med utropstecken i. Tanto och någon klubba vet jag saknas.
Hur hög FPS är vanligt att ha?

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
[B] Då brukar det vara en mesh som fattas. Har du installerat några moddar som ändrar vapnen dom bär så testa att installera om dom. Funkar det inte så ta bort dom.

Fast om man inte vill ta bort den, och man testat och installera om den, vad gör man då? Jag vet vilken mod det är för mig iaf, OOO 1.3... Fan vill verkligen ha den här modden

Visa signatur

Jag hatar datorer, dom hatar mig, men vi kan inte leva utan varandra!
AMD Athlon XP +3200, 2,00 GB ram, Geeforce 7600GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Använder också LOD mod som fixar texturer på längre avstånd så att det inte ser ut som en gröt.

Den senaste patchen fixade väl det? Utan någon påverkan på prestanda.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk

Kan någon länka till nån nyare patch till oblivion? Har den gamla nertankade versionen nu då brorsan har köpskivan hos sig. De jag tankat hem får jag inte till och det finns så många...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos

Ett 8800GTS 640 eller 8800GTX. Finns inga andra kort som ger bra frames i Oblivion med allt godis på max som viewdistance, AA/AF+HDR, allt annat på max i den upplösningen. Sen vad är bra frames för dig? För mig är bra frames på minst 50fps AVG utomhus i oblivion och 100+ inomhus.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Kan någon länka till nån nyare patch till oblivion? Har den gamla nertankade versionen nu då brorsan har köpskivan hos sig. De jag tankat hem får jag inte till och det finns så många...

vassego http://www.elderscrolls.com/downloads/updates_patches.htm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ett 8800GTS 640 eller 8800GTX. Finns inga andra kort som ger bra frames i Oblivion med allt godis på max som viewdistance, AA/AF+HDR, allt annat på max i den upplösningen. Sen vad är bra frames för dig? För mig är bra frames på minst 50fps AVG utomhus i oblivion och 100+ inomhus.

jo minna 2 st 7950gt, och jag tror säkert att 2 st 7900GTX skulle klara det likaså d:

mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

...och min bärbara med 7900 GTX. Sen nöjer jag inte mig med 1280 x 1024, så det blir oftas 1920 x 1200.
Bra frames mäter man inte i frames endast, utan vad ögat ser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
jo minna 2 st 7950gt, och jag tror säkert att 2 st 7900GTX skulle klara det likaså d:

mvh

Absolut inte. Din akort har inte stöd för AA+HDR min vän. Att lira 1280*1024 med fullt AA med 2 stycken av dina kort är inga problem. Men hade dina kort haft stöd för HDR+AA så hade korten inte pallat med fullt ös i 1024*768 enligt framsen ovan.

Sedan vet jag att din frame utomhus inte ligger på 50FPS AVG då inte ens ett 8800GTS 640 ligger på 50FPS avg i den upplösningen du själv nämde med allt annat på max.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

lol ok? jag kör oblivion med alla QP2 packs och i upplösningen 1600x1200

med allt på max.

HDR + SLIx16AA + AFx16
som jag har ställt in i invidia controlpanel som "Egna instälningar"
så då antar jag att jag kör med dom inställningarna i alla minna aplikationer!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Några tips på vilka mods man bör ladda ner för att förbättra tillvaron? t.ex. UI/inventory etc.?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
lol ok? jag kör oblivion med alla QP2 packs och i upplösningen 1600x1200

med allt på max.

HDR + SLIx16AA + AFx16
som jag har ställt in i invidia controlpanel som "Egna instälningar"
så då antar jag att jag kör med dom inställningarna i alla minna aplikationer!?

Det tror jag inte.