Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jank
är det någon mera som upplever lite färgbandning på birkas hemsida www.birka.se ?????

Ja, fast väldigt marginellt.

Edit: Mina två andra tft-skärmar visar banding på den också, värre än 2407 till och med. (Dell 191T och Hitachi 17" nånting)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jepp sitter vid arbetsskärmen Eizo FlexScan L768 och den visar samma sak, det är nog hemsidan som är gjord så.

Permalänk
Discokungen

Hur ser man banding? Jag ser inget på min Eizo. =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

skulle nog vilja påstå att killen som gjort hemsidan gillar vektorgrafik...

det är helt i sin ordning med "banding" på birka.se... det ligger nämligen i grafiken....

flamso... var glad om du inte ser det... då behöver du inte bekymra dig...

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Så dök äntligen Schenker upp med min älskling.

0 döda pixlar, rev A04 och en helt fantastisk bild till priset!

Upplevde den som något kallt inställd ur lådan färgmässigt och drog därför ner blått och grönt en aning.
Tycker mig nu ha dendär beiga bakgrundsfärgen i Windows XPs menyer/rutor som var gråa innan. (inte för att jag vet om det ska vara så men det var så på förra skärmen...)

Har någon här kalibrerat sin skärm? Vad har ni för RGB inställningar isåfall?

mvh

Permalänk
Discokungen

Alltså, om du kör windows klassiska tema i XP så ska verktygsfältet som startknappen på vara grå, inte gul. Det krävs en del inställningar för att fixa det på 2407 bara. Lite drygt. Blir definitivt en Eizo nästa gång. Men nu har man ju provat!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Fick hem min 2407 idag. En A04 som köptes med 30% rabatt plus fri frakt

En klart värdig ersättare till min 5 år gamla 19" crt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Fick min idag. A04 här med. klart prisvärd måste jag säga. gigantisk va den oxå
Min gamla 17" från 94 fick äntligen pensionera sig.

Visa signatur

http://www.nimbe.se - din sylt på frukostfrallan

Permalänk
Medlem

hur funkar denna skärm i snabba spel som tex quake serien?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Är riktigt intresserad av denna skärm, men dock står det val mellan 24" skärm (denna) eller en bärbar.

7000kr är väldigt mycket för en skärm? Men jag har min dator som hemmabio med ett 5.1 system så detta skulle göra susen.

Är det värt hela 7000kr ?

Permalänk
Medlem

Ansluter mig till skaran som beställt denna skärm, den går lös på under 7 papp nu

Edit: ARGGHHH kommer få vänta 2 veckor på den

Permalänk
Medlem

hipphej, ska beställa denna nästa vecka

Permalänk
Medlem

Hej, fick en ny rev 05a idag (på garanti) tyvärr så har dom bytt design. den se inte alls lika fin ut som den gamla. tyvärr så är bakgrundbelysningen trasig tror jag det verkar som om den högra halvan av skärmen är ljusare än den vänstra. får väl ringa dell igen och försöka få den utbytt igen.

Man kan iof inte klaga på dells service, ringde igår och reklamerade min gamla och idag fick jag den nya.

Permalänk
Medlem

wow ny design?? Kan du ta en eller några bilder snälla? Och när man beställt en skärm, var och hur vet man vilken rev. man fått ?

Permalänk
Medlem

tyvärr kan jag inte ta någon bild, men den har ungefär samma design som Dell UltraSharp 1707FPV , fast widescreen. Revisionen står på baksidan av skärmen.

Permalänk
Medlem

är det bara designen som är nytt på rev.5 ?

Permalänk
Medlem

Menyerna ser anorlunda ut också jämfört med rev03, kan inte svara på hur dom var på rev04.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bilen
tyvärr kan jag inte ta någon bild, men den har ungefär samma design som Dell UltraSharp 1707FPV , fast widescreen. Revisionen står på baksidan av skärmen.

Men det betyder väl att den skulle se ut som en 2405WFP?

Permalänk
Medlem

gillar designen på 1707FPV...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
hipphej, ska beställa denna nästa vecka

Då får du nog betala ett något högre pris efter som erbjudandet tyvärr gick ut i går om jag fattat det rätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Men det betyder väl att den skulle se ut som en 2405WFP?

Ja det där e ju den äldre modelen väll? Men fungerar det inte så att trasiga skärmar tas in för repration och sen skickas de ut till kund igen com reklamerar? så fungerar väll alla skärm företag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Fick hem min 2407 idag. En A04 som köptes med 30% rabatt plus fri frakt

En klart värdig ersättare till min 5 år gamla 19" crt

Frakten verkar endast vara 50 kr, men hur fick du den utan frakt? såg att det var frifrakt på tillbehör över 1300 något och skärmar verkar vara inträknade, dock så gäller den rabbaten först idag medans 2407 rabbaten gick ut igår ?

Slutligen vill jag också medela att jag beställt denna skärmen(igår) och kommer få vänta 2-3 veckor.

Min frågan är om Geforce 7800 GT klarar av att köra 1920x1200 med Battlefield 2148? Idag kör jag Battlefield 2148 i 1024 x 768 med grafik inställningarna ganska så uppskruvade(ex antialiasing x2) och det fungerar bra. Om inte detta skulle fungera finns det möjlighet att köra mindre upplösning utan att bilden blir suddig? och utan att det blir svarta tumma utrymmen runtom?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

neeeeejjj rabatten Vill inte betala 3000kr mer än igår :(.... När brukar den komma igen? Kommer nog beställa så fort rabatten kommer igen....

hmm kör bf2142 med 8800gtx 1600x1200 allt på högsta, i stora servrar med kanske 40-60 spelare inne får jag runt 50fps... hackar lite ibland...1

Permalänk
Medlem

ja nu såg jag att det va en 2405 FPW, är det en äldre modell? det vill jag ju inte ha

Permalänk
Medlem

2405 är föregångaren till 2407.

Permalänk
Medlem

shit va dåligt att ge mig en äldre modell än den jag köpt. det kan väl inte vara rätt? man borde väl inte få en sämre skärm än den som man köpt utan snarare en bättre om man reklamerar?

Permalänk
Medlem

Har du reklamerat en 2407 och fått tillbaka en 2405 så har dom helt klart gjort bort sig! ... Låt Dell få höra ett och annat !!

Permalänk
Medlem

jo det ska jag verkligen, ringer dom nu.

Permalänk
Medlem

jepp, informera oss sen hur det gick.

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Pratade med DELL idag och dom sa att dom skickat 2405an för att det var slut på 2407or. Dom sa även att jag självklart skulle få en 2407a så fort dom hunnit tillverka nya, det saknades tydligen någon komponent för tillfället. Jag frågade även om det fanns möjlighet att få en annan skärm istället, de sa att om problemet kvarstår om någon vecka så kanske det kunde bli aktuellt att byta mot en annan modell. Tydligen var inte jag den enda som hade fått fel.

Permalänk
Medlem

hmm synd.... kommer nog vänta tills det blir rabatt igen, då slår jag till!!

HD skärm va ?

Permalänk
Medlem

hmm synd.... kommer nog vänta tills det blir rabatt igen, då slår jag till!!

HD skärm va ?