Permalänk
Medlem

men vart har ni dragit ner era drivrutiner då? för jag har uppdaterat med dem som finns på dells hemsida..

Visa signatur

PSN: K81Sweden

Permalänk
Medlem

Jag kör med de vanliga som finns på nVidia sida: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men där finns ju bara upp till 7900GTX inte för 7950..

EDIT: Sorry att jag skräpar ner tråden med sån här skit.. blir bara lite frustrerad över att den presterar så dåligt när alla andra verkar så nöjda..

EDIT: Dem drivrutinerna som du länkade till funkade inte att installera, sa ifrån under instalationen.

Men jag hämtade nya från dells hemsida och stängde av nod32 under installation, måste bara testa att spela på den nu för o se..

Du som hade ett 7950 kort, kan du tipsa om ett spel som du kan köra på full upplösning utan att det laggar då? måste se hur det funkar på min nu..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du kollar på nVidias driver så är det de som det står "7800/7900" på du ska ha. 7950 är med i 7900-familjen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, det var precis dem drivrutinerna jag hämtade hem, halvägs in i instalationen så sa den ifrån att det inte fanns några matchande komponenter. Men hämtade dem sista drivisarna dem hade på dells hemsida och det funkade klockrent.

Maxade alla inställningar och testade WoW (inte för att det är jättekrävande, men ändå) och spelet flyter på i stadiga 55-60f/s utan några som helst antydningar till lagg...

Är det många som kör med T7600 processorn här? och gör det nån större skillnad på den och T7400? har nämligen en annan XPS med just 7400 liggandes med bara 1024 i ram och 7900 GTS, och den e riktigt kass känns det som

Visa signatur

Permalänk

k81: Dom bästa drivrutinerna, som jag kör med nu, är dom som Dell har på sin sida. Ger mest och är stabilast helt enkelt. Och poängen som du har fått i 3Dmark är helt ok, för som anarkizt sa så har jag klockat en del vilket ger högre poäng också, men det är ingenting som jag rekommenderar om man inte vet vad man gör. Men med nästan originalklocks så kör jag alla spel jag har med max inställningar i 1920x1200 och ligger på spelbara FPS. Dom spel jag har testat med är Fear, NFS Most Wanted/Carbon, BF2/2142 och CoH. Allt flyter på fint men efter att ha spelat en stund så blir kortet varmt och FPSen sjunker något, men allt är fortfarande spelbart. Så vist är det en speldator. Den spöar många stationära och så länge jag kan lira alla spel på höga inställningar i max upplösning så duger den.

Förrästen så den andra XPSen som du har är inte kass, i med lite mera minne och lås upp kortet och klocka lite så ska du se att du kan lira det mesta på den också.

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem

aaa... jag får väll göra det.. iofs känns det lite overkill nu när denna funkar så bra som den gör...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Christoffer... får jag fråga... hur lyckades du få Fear att fungera ok?
När jag försöker starta upp fear så kan jag för det första inte få det i widescreen så allt ser fel ut, för det andra ser det ut som något jävla DOS-spel från början av 90-talet... ser värre ut än första versionen av Half Life (1) om man säger så.

Permalänk

är det någon som har 4agb i sin xps m1710?
finns o köpa på komplett.se 2gb för 1290:-
ska man köpa 2x2gb? för ca: 2600:- från komplett?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

är det någon större skillnad på om man beställer dem minnena från komplett på 533Mhz eller om man köper minnen som ligger på 667Mhz?

vilket är viktigast? stora minnen eller snabba minnen?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scaleo86
Christoffer... får jag fråga... hur lyckades du få Fear att fungera ok?
När jag försöker starta upp fear så kan jag för det första inte få det i widescreen så allt ser fel ut, för det andra ser det ut som något jävla DOS-spel från början av 90-talet... ser värre ut än första versionen av Half Life (1) om man säger så.

En bra början isåfall kan vara att gå in Här och göra den modden så att du får widescreen, sen bör det fungera som det ska. Mitt flyter iaf och ser helt klockrent snyggt ut. Men ang det om att det ser fult ut, har du ställt upp alla inställningar eller står dom på lägsta? För har du dom på max så bör spelet se grymt snyggt ut!

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem

Chriztoffer: Joodå, testade såklart köra allting på max, det blev inte direkt någon större skillnad den gången. Jag ska testa modifieringen du länkade och får se om det förändrar någe då Tack!

Permalänk

är det någon mer som har fått den här bios uppgraderingen från dell xps m1710?
har tankat hem den men kan ej installera de står att jag ska vara inloggad som admistratör lr något?
vad menas det med de?

edit: har fixat de nu. D:

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Hur varma är era XPS? jag börjar bli lite orolig över att min kanske är sönder.

Den högra sidan är mycket varmare än den vänstra, och det tar jätte lång tid för den att kylas ner efter den har varit uppe i varv.

Det är så man bränner sig om man tar på undersidan, och på översidan är det riktigt varmt längst in vid höger

Permalänk
Medlem

Tror inte den är trasig, är samma för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imax
Hur varma är era XPS? jag börjar bli lite orolig över att min kanske är sönder.

Den högra sidan är mycket varmare än den vänstra, och det tar jätte lång tid för den att kylas ner efter den har varit uppe i varv.

Det är så man bränner sig om man tar på undersidan, och på översidan är det riktigt varmt längst in vid höger

Exakt samma sak här Tror inte att det är någon fara även om det är riktigt jobbigt.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Vilken är de bästa (snabbaste) drivrutinerna till 7950Go för vista?
Nån som har kåll?

Permalänk
Medlem

tjenare, undrar om de e nån som kört FEARXP i vista men xps 1710????
laggar helt sinnessjukt på min burk...

Visa signatur

XPS M1710 Duo Processor T2600 (2.33 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 2048MB 667MHz. 160GB (7,200 rpm) 512MB GeForce Go 7950 GTX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror inte att det är någon fara även om det är riktigt jobbigt.

Skönt på vintern, inte riktigt lika behagligt med 30 grader inomhus

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Skönt på vintern, inte riktigt lika behagligt med 30 grader inomhus

Haha precis, ja kom ihåg när jag hade feber, ingen höjdare att ha den i knät direkt när man ligger med täcket och sånt i soffan

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Avstängd

HET BÄRBAR!

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

ni som kör med Vista (finns det någon?) vilka drivrutiner använder ni till grafikkortet?

är det någon som använder vista eller är det bara slöseri med tid och resurser?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

snotling, jo jag kör Vista (är inte den enda, nej). Jag kör med de drivrutiner Dell lagt ut på sin sida för vista-användare, funkar helt ok.

Personligen tyckte jag det kändes härligt med något nytt till min nya dator. Uppgraderingen från min stationära kändes "större" pga det nya OS'et med lite nytt att upptäcka där med. Trots att inte kompabiliteten är 100% till Vista (än?) så har jag ändå fått det mesta jag vill ha igång att funka så ser inte det som något direkt större problem alls, tänker nog inte återgå till XP.

HUR LÄNGE KOMMER KSMB (oj, caps... *låtsas att det inte var med flit*...) vara avstängd egentligen? dåligt... >:|

Permalänk
Medlem

7950GTX uppgraderingen var inte nådig.. 5000kr .. tveksamma om det är värt det ..

Vafan har dom tagit bort Geforce 7900GS från Inspiron 9400? .. vem fan vill ha en 17" fetingdator med ett kasst GMA 950 ?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

vem va de som stängde av ksmb?
Han var till stor hjälp här för oss användare inom dator forumet.
känns faktist lite tomt utan honhom..

Jag tycker inte att han ska vara anstängd!
Han hjälpte flera hundra tals folk med sina datorer inklusive mig! ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför blev han bannad? Lite OFFTOPIC men ja, vill gärna veta hehe.

ONTOPIC..

Har även en DELL XPS M1710 Mycket nöjd med den!

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Varför blev han bannad? Lite OFFTOPIC men ja, vill gärna veta hehe.

ONTOPIC..

Har även en DELL XPS M1710 Mycket nöjd med den!

Jag är mest förvånad över vad lång stubin våra moderatorer har. Imponerad över att han inte blev det tidigare.
Han kanske skrev i mycket trådar och "hjälpte" folk men det ursäktar inte hans dåliga attityd och oförsiktiga ordval.

Nog om det från mig...

Nu är vi en hel drös människor som haft våra M1710:or i över ett år, har någon något att tillägga när det gäller kvalitén?
Ingen som haft lite tangenter som gått av, börjat blekna, luckor som ramlat av, sprickor i gångjärn, osv?
Själv har jag inget att tillägga när det gäller den typen av wear and tear, den ser likadan ut som när jag fick den.

Permalänk

inget att tilläga än
har haft min i ca 5 månader och är riktig nöjd.
någon som vet vart jag kan hitta dem senaste uppdateringarna till datorn?
alla uppdateringar tack typ till grafik, processor, bios osv..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
inget att tilläga än
har haft min i ca 5 månader och är riktig nöjd.
någon som vet vart jag kan hitta dem senaste uppdateringarna till datorn?
alla uppdateringar tack typ till grafik, processor, bios osv..

Allt det hittar du via Dell.se .
Ska prova att länka, sen borde du kunna hitta rätt genom att välja rätt modell.
http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=s...

Tröttnar du på de officiella drivrutinerna till GPU:n så kan du prova 94.20 versionen från denna sidan: http://www.tweaksrus.com/forums/index.php?showtopic=8130

De är riktigt bra. Grym bildkvalité och shyssta fps

Edit:
Glömde nämna Laptovideo2go, där hittar du också lite nyare drivrutiner.
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=71

Glöm inte att byta ut inf-filen för att få drivrutinerna att fungera på din XPS. De moddade inf-filerna hittar du på samma sida.