Permalänk
Medlem

billig, tyst och bra kylning X2 3800+

Någon som har tips på bra kylning till en 3800+ ?
Kommer på sin höjd ha 1-2 80x80 fläktar i chassit och tänker nog inte överklocka så mycket..

Permalänk
Medlem

Köp scythe infinity. Hade jag på min x2:a. Min temp låt runt 29 idle och 39 load med fläkten på. Körde helt passivt med bara flänsen och hade helt ok temp också.

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SCINF-1...

Visa signatur

Q6600 / Asus P5W DH Deluxe / Corsair XMS2-6400 / Kandalf LCS / ATX 520W / Geforce 7800 GTX / 3x 250 gb sata /

Permalänk
Medlem

måste man betala nästan lika mycket för sin processor som för fläkt till den?
känns dumt..

Permalänk
Medlem

Du får ju en till men vill man ha bättre kylning får man ju lägga till lite extra

Visa signatur

Q6600 / Asus P5W DH Deluxe / Corsair XMS2-6400 / Kandalf LCS / ATX 520W / Geforce 7800 GTX / 3x 250 gb sata /

Permalänk
Medlem

Vill du ha billig och tyst kylning, köp Arctic Cooling Alpine64 (runt hundralappen) elller Arctic Cooling Freezer64 Pro (runt 200kr). De är billiga, de är tysta och de kommer att kyla din processor så det räcker.

Visst, du kan köpa Thermalright Ultra-120 Extreme för 600kr, köpa till en lågvarvig och tyst fläkt för 150kr. Då kommer din processor kanske gå 10 grader svalare. Men den kommer fungera lika bra i båda lägena för det, och det kommer framförallt spara dig runt en femhundralapp.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.