Permalänk
Medlem

Vända håll på fläkt?

Har en 25 cm fläkt som sitter på sidan av mitt chassi som blåser in som ja skulle vilja testa så den blåser suger ut luft istället. Finns det nått sätt att bara ändra rotationshållet då det inte går att vända fläkten?

Visa signatur

Q6600 / Asus P5W DH Deluxe / Corsair XMS2-6400 / Kandalf LCS / ATX 520W / Geforce 7800 GTX / 3x 250 gb sata /

Permalänk
Medlem

Borde väll gå om du byter plats på polerna? (Rätta mig om jag har fel någon) Dock så är bladen på fläkten troligen inte designade för att dra luften åt det hållet.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Avstängd

varför inte bara vända på fläkten

edit: ser det att du kriver inte går ,det borde gå det finns ingen datorleverantör som etsar fast sina fläktar eller limmar fast dom

obs: det ända som händer om du byter polerna är att den inte startar alls ,det felet gjorde jag på en fläkt till nätagregatet

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Är ju somsagt en 25 cm fläkt som fästena sitter monterade på en sida

Visa signatur

Q6600 / Asus P5W DH Deluxe / Corsair XMS2-6400 / Kandalf LCS / ATX 520W / Geforce 7800 GTX / 3x 250 gb sata /

Permalänk
Avstängd

okej då är jag med ,skyller på att det är för tidigt på dan såg nu att du skrev det hehhe

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Haha, lugnt asså. Kan gå och montera den åt andra hållet om man har tur märkte ja nu. Blir fel med fästena men kanske får i skruven iaf

Visa signatur

Permalänk

blev det nån skillnad?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

såga av fästöronen med ett bågfilsblad o limma dit dem på andra sidan annars (om det är en sådan här) http://www.webhallen.com/prod.php?id=70463 ?

Permalänk
Medlem

Då går det ju, men vet inte om det blir bättre så vill bara prova först. Grejen är den att det känns som varmluften stängs inne och inte hittar ut då 25 cm fläktar inåt, hdd inåt plus att jag har två 12cm fläktar på cpu flänsen som fläktar in mot moderkortet. Känns som att man kunde prova att luften tas in från fronten och baksidan och 25 cm fläkten suger ut all varm luft.

Visa signatur

Permalänk

Jag lovar att du inte kan bygga upp något större övertryck i en låda med en massa hål i. Det är ingen risk att du trycker in en massa luft som inte hittar ut så jag tror inte att du behöver vända den för den skull.

Dock är alla lådor olika och det är bra att pröva olika varianter för att se vad som funkar bäst.

Permalänk
Medlem

Precis. Luften hittar ju ut asså men kanske kan bli bättre på nått sätt. Bara prova sig fram

Visa signatur