Permalänk

Nokia E61 Vs E61i

Har läst mkt gott om Nokia E61 och klämde på en E61i i förrgår. Mkt fin. Inte tjock och stor fin skärm.

Är E61i solidare än E61? Har E61 också ett bakhölje i rostfritt stål?

Är operativsystemen identiska? På Nokias hemsida (http://www.nokia.se/phones/models/compare.php?phones=2978043%...) står det att E61i har "S60 3rd Series", medan E61 har "S60".

E61i har kamera, men annars verkar de identiska. Rätt eller fel?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

De har samma operativ och version (3rd edition). Förändringarna som skett är på utsidan om jag inte minns fel (kamera, något tunnare, en programmerbar knapp osv...).

Permalänk
Avstängd

E61-användare! Hur får man fram understreckstecknet ( _ ) om man expempelvis skall skicka e-post till någon som har _ i adressen? Ex. abc_1@abcd.com Någon som vet?

Permalänk
Medlem

chr-knappen.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk

Re: Nokia E61 Vs E61i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbo4ever och Alenko
Är E61i solidare än E61? Har E61 också ett bakhölje i rostfritt stål?
Är operativsystemen identiska? På Nokias hemsida står det att E61i har "S60 3rd Series", medan E61 har "S60".
E61i har kamera, men annars verkar de identiska. Rätt eller fel?
Förändringarna som skett är på utsidan (något tunnare osv...).
Tack på förhand!

De är lika "solida". De har samma material (metall) i bakstycket.
Operativsystemen är identiska: Symbian S60 v3 9.1, och enligt
Nokias hemsida skiljer det 1 (en) millimeter i tjocklek på dem.
Med E61 slipper du (leksaks)kameran, och får dessutom en
klassisk joystick, istället för den nya joypad'en. Den är lite
lättare än E61i, & i mina ögon den mer prisvärda av dem.
Plus att du slipper den gräsliga "mocha" (asg) färgen...

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk

E61 tycker jag har skönare knappar och en bättre joystick.
Visst saknar jag ofta kamera (tvåmegapixelkamera är ändå ok), men det väger inte upp de sämre knapparna och det högre priset.

Visa signatur

#mac - irc.pienet.org

Permalänk
Medlem

Det högre priset? Så mycket dyrare är väl ej 'i' modellen? Hittar E61i för c:a 3800 jämfört med c:a 3200 men då utan kamera. Tycker att kameran tillför en hel del, t.ex till Agile messenger. Ta en video snutt och skicka iväg eller en bild som skickas iväg direkt. Mycket nöjd med min E61i.

Visa signatur

Mvh
janptr