Pagefile.sys/Windows Vista Ultimate

Permalänk

Pagefile.sys/Windows Vista Ultimate

Hur nödvändig är denna fil egentligen? Har 768 i ram! Vet att de är för lite men de funkar fint bara man ändrar en inställning i registret

Permalänk

Hur menar du? Om man inte har en växlingsfil och RAM-minnet tar slut så kan det hända skumma grejor, tror jag. Det är kanske lika bra att ha åtminstone 1-2 GB stor växlingsfil. Vad är det för registerinställning, förresten?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Det är nått värde "3086" som man helst ska höja till "8036" för då funkar explorer snabbare. Ska se om jag hittar sidan med infon

Permalänk

Ja, det låter intressant.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Behöver man överhuvudtaget ha en pagefile när man har 1,50GB i ram minne å när man dessutom inte spelar spel

Jag har 2st fragment i filen som ligger på 3308MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateHook
Det är nått värde "3086" som man helst ska höja till "8036" för då funkar explorer snabbare. Ska se om jag hittar sidan med infon

Om det är storleken på swapen så är det rent nonsens. Den utökas vid behov, och att ställa in ett större värde än vad som behövs gör ingen skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateHook
Behöver man överhuvudtaget ha en pagefile när man har 1,50GB i ram minne å när man dessutom inte spelar spel

Jag har 2st fragment i filen som ligger på 3308MB

Det fungerar hjälpligt utan den, men det är många program som förutsätter att den finns, och finns den då inte där kan vad som helst hända.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Om man inte gör nått viktigt med datorn, och inte har nåt emot att det chrasar lite då och då så kan man ju stänga av swapen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300