Hej nu startar int min dator! behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Hej nu startar int min dator! behöver hjälp.

Hejsan har fått ett problem med min dator problemet är att när jag trycker på startknappen så går alla fläktar igång och mina lysrör inget annat händer det började för några dagar sedan då min dator frös sig (den laggade fast) jag kunde inte göra något det blev så flera gånger irad och nu går det som sagt inte att starta. det där jag menade med siwake.exe är att jag ser ikonen siwake i aktivitetsfältet när det laggar fast vad ska jag göra?

det jag har testat är att byta nätaggregat, byta minnen, clear cmos, köra utan hårddisk och cd enhet vad mer tycker ni jag ska testa ska försöka att få tag i en annan prolle och grafikkort och testa.

Och om ni vet hur man kan göra datorn snabbare utan att överklocka och hur man kan göra datorn tystare så kan ni skriva det.

Hoppas ni förstår vad jag menar nu.

Permalänk

Hmm, lite sluddrigt skrivet? kanske därför du inte får nån hjälp?
Vad exakt var problemet? Var det att datorn låser sig när du kör Siwake.exe?
Kanske du kunde skriva om?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Hedersmedlem

så problemet just nu är att datorn inte startar? Fläktar och neon fungerar. är det så att datorn slutar funka efter ett tag eller står fläktarna och bara snurrar? Hör du pip?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
så problemet just nu är att datorn inte startar? Fläktar och neon fungerar. är det så att datorn slutar funka efter ett tag eller står fläktarna och bara snurrar? Hör du pip?

Ja typ fast jag hör inga pip och datorn stängs inte av eller startar om.

har nu editat hoppas nu förstår nu.

Permalänk
Medlem

Testa att byta ut nätagget?
Kan ju vara det som har gett upp eller något dyligt?

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Testa att byta ut nätagget?
Kan ju vara det som har gett upp eller något dyligt?

Jag har skrivit att jag redan har testat det.

Permalänk
Avstängd

prollen kan vara bränd, låter som det iaf.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej, inget behöver nödvändigtvis vara trasigt (klart att risken finns, men vi ska inte utgå ifrån det)!
Att man inte får någon bild är ju ett väldigt vanligt problem!
Börja med att skriva ner hela ditt system, så ska vi nog kunna lösa detta.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
prollen kan vara bränd, låter som det iaf.

Jag tror inte det efterssom när jag har spelat i några timmar så ligger tempen typ på 45.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Nej, nej, nej, inget behöver nödvändigtvis vara trasigt (klart att risken finns, men vi ska inte utgå ifrån det)!
Att man inte får någon bild är ju ett väldigt vanligt problem!
Börja med att skriva ner hela ditt system, så ska vi nog kunna lösa detta.

//Gorian

Ok mitt system är amd athlon 64 3200+ s939, asus a8r-mvp, ati x1950pro, 4x 512mb ram totalt 2gb, cooler master extreme 500w, samsung spinpoint 250gb sata delad i 2 partitioner, en samsung dvd rw brännare.

Permalänk
Medlem

Okej, har du testat att montera allting utanför chassit? På en påse, eller pappbräda eller vad som helst (sålänge det inte leder ström).
Du har kollat så att alla distanser sitter som de ska i chassit?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

ok ska testa det nånndag det första jag ska testa är en annan prolle och graffekort.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Important: Some malware camouflage themselves as SiWake.exe, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the SiWake.exe process on your pc whether it is pest. We recommend Security Task Manager for verifying your computer's security. It is one of the Top Download Picks of 2005 of The Washington Post and PC World.

http://www.file.net/process/siwake.exe.html

Kan vara värt att se om det är en fuling eller äkta.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
http://www.file.net/process/siwake.exe.html

Kan vara värt att se om det är en fuling eller äkta.

Men jag kan ju inte ens starta datorn. jag har låst på några ställen att den hör till trådlösa nätverk som jag kör på.

Permalänk
Avstängd

Om du inte kan starta datorn, hur vet du då att prollen inte är bränd? Ibland kan man få en strömpeak och då kan den ryka (hände med min).

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Kan vara moderkortet också. Fick själv detta fenomen när det var defekt. Så det är bara fortsätta prova.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Om du inte kan starta datorn, hur vet du då att prollen inte är bränd? Ibland kan man få en strömpeak och då kan den ryka (hände med min).

Jag sa bara att jag inte tror att det är prollen men jag ska testa.

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av robin00
Kan vara moderkortet också. Fick själv detta fenomen när det var defekt. Så det är bara fortsätta prova. [/QUOTE

Ok

Edit: har skickat tillbaka moderkortet och fått ett nytt moderkort det fungerar nu men jag har ett annat litet problem som jag haft långe ibland blir datorn skitseg och laggar fast sen när jag ska starta den igen så när bioset söker efter hårdvara så står det autodetecting 3rd master och stannar då måste jag göra clear cmos, men en sak tycker jag är konstig jag har bara en hårddisk inkopplad ingen dvd-rom. Jag ska försöka uppdatera till ett nytt bios tror ni´det hjälper?