Permalänk

Den är bara på när jag somnar ifrån den... Fast det händer inte sååå ofta...

Allt som behöver köras 24/7 kör jag servern som står i källaren.

Permalänk
Medlem

Både ja och nej
Den i sign stängs av. Den drar ström och sånt. Så jag vill inte ha den på utan anledning.

Sen så har jag en "server dator" som består av 566Mhz Celeron med 256MB SDRAM, 120GB HDD.

Agerar filserver och streamingserver

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Stänger alltid av datorn när jag går och lägger mig, mest för att den är 6 år gammal och låter som en dammsugare, plus att rummet i temperaturväg skulle likna en bastu efter en natt.

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på, vintertid brukar servern rulla dygnet runt och ibland även andradatorn. Arbetsdatorn har jag i princip aldrig på dygnet runt, det händer nån enstaka gång bara. Laptopen är så tyst så den gör det inget om den råkar vara på nån vecka ibland.

Grendosan på mitt skrivbord är förövrigt smått defekt så strömbrytaren har fastnat i on-läget, därför orkar jag sällan stänga av datorerna på nätterna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Inte sagt. Antytt.

En massa snack om grannens ölandssemester men jag ser la inget som kan kopplas till fildelning?

Permalänk
Medlem

Min står alltid igång då jag kör webserver / ftpserver och det är faktiskt jobbigt att starta den varje morgon

Sover inte i samma rum som datorn så spelar ingen roll att den står och brummar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

stationära händer det väl att den går dygnet runt då och då, mer sällan nu dock.
Laptopen ligger väl dock alltid sleep om den inte används.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
En massa snack om grannens ölandssemester men jag ser la inget som kan kopplas till fildelning?

Fildelning är det väl ingen tvekan om. Säger man att man laddar ned torrent:ar hela nätterna kan det väl också tolkas som att man sysslar med legal verksamhet. Om man däremot påstår sig ladda ned "semesterfilmer" skulle jag hävda att man ganska tydligt antyder att piratverksamhet pågår. Man har förvisso inte uttryckligen sagt det, men nu gällde det antydningar.

Nu har vi i och för sig moderatorer i tråden, och då de verkar inte reagera är det väl bara att antyda på.

Permalänk
Medlem

När jag är på lan så brukar datorn vara på så länge lanet varar.. När jag är hemma så stänger jag jämt av datorn när jag lägger mig.

När vi skaffade det första bredbandet så var datorn på 1 vecka i sträck tror jag av, som många andra säger, olika anledningar.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Öppna locket och slänga handflatan på tangentbordet menar du?
Klart att man inte stänger av en laptop helt. Sleep-läge är riktigt trevligt.

Nejrå. Här är vi lyxiga med extern skärm, tangentbord och mus sörru. Så inget lockpillande är inte.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Hur stänger man av datorn?

Hmm i genomsnitt 45dagars uptime på min burk (sedan stör strömavbrott/komponentbyte/formattering/LAN det).

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Den fungerar som väckarklocka, så nej, den stängs inte av.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

I början så hade man lite skit igång men nu kan jag inte stänga av den även om den bara står och inte gör någon nytta, ljudet hjälper mig att sova

"EHEH Jag har en CM stacker med 9x Deltas ;)"

http://www.youtube.com/watch?v=SCGJ42w02EU
haha sket i brallan när jag kolla på detta klippet, råka ha ljudet på max :<

Permalänk
Medlem

Intressant, jag trodde det skulle vara väldigt många fler som sov med datorerna på ^^

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Om någon stänger av datorn så är det tjejen, då lackar jag ... kan ju vara så att man inte hunnit få hem den där sista biten av Semesterpaket 2007.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Vill göra det men jag sover i samma rum och min chipsetfläkt låter förjävligt mycket =/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Vill göra det men jag sover i samma rum och min chipsetfläkt låter förjävligt mycket =/

http://www.ciao.se/ZALMAN_ZM_NB47J__72229
40kr
Passar bara om man har grafikkortet i andra PCI-E-slotten, vet inte om det påverkar prestanda i dagens läge... Det påverkade ingenting med mitt X800XL när det var aktuellt dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Fildelning är det väl ingen tvekan om. Säger man att man laddar ned torrent:ar hela nätterna kan det väl också tolkas som att man sysslar med legal verksamhet. Om man däremot påstår sig ladda ned "semesterfilmer" skulle jag hävda att man ganska tydligt antyder att piratverksamhet pågår. Man har förvisso inte uttryckligen sagt det, men nu gällde det antydningar.

Nu har vi i och för sig moderatorer i tråden, och då de verkar inte reagera är det väl bara att antyda på.

Elgot lägg ner för fan skaffa ett liv! bara för att du inte kan ladda ner

OWNED;)

P.S Har burken på 24/7 haft den så i flera månader:) BTW ska skaffa 4 dvdbrännare snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla vet vad "semesterbilder" står för så du behöver inte antyda något om det.

Sluta lek minimod!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
Alla vet vad "semesterbilder" står för så du behöver inte antyda något om det.

Sluta lek minimod!

WORD AND YOU GOT OWNED AGAIN:D

Permalänk
Medlem

har redan svarat i tråden.

men... El ingår i våran hyra, så visst kan man ha datorn på 24/7... men..som sagt har ingen anledning

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Låter för mycket, även om den är ganska tyst. Men har en NV Silencer 5 som går på fullvarv, den som låter mest tillsammans med diskarna vid aktivitet, det skulle aldrig funka att sova till.

Har datorn i samma rum som ni förstår även om den är långt bort från sängen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Röstade på "ibland".
Om jag tankar någon stor fil så kan jag låta filservern stå på. Denna har dock ljuddämpat chassi, temp. styrd CPU kylare, samt en 120mm fläkt på låga varv. Låter mindre än ett original Xbox gör iaf.
(notera att jag är väldigt petig när det kommer till ljud när jag ska sova. Datorn står ~0,7m ifrån mitt huvud när jag sover)

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 240man
Har den alltid på.

Anledning 1: Jobbigt att behöva starta den igen varje dag.
Anlednign 2: Den används till aktiviteter som vi inte får skriva om här.

samma här

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Nej, jag störs av ljudet. Den är inte högljud, jag är lätt irriterad

Ska snart skaffa en Filserver som ska stå i ett annat rum, den kommer vara på 24/7.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Har den alltid på. Jobbigt att behöva starta den igen varje dag, den används till aktiviteter som vi inte får skriva om här. Kan faktiskt inte sova när när datorn är avstängd har blivit en vana att höra ett svagt sus när man ska sova:)

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Nej, sover bättre utan onödig elektrisk apparatur (läs allt utom väckarklocka och sänglampa) påslaget. Drar även ur kontakter då jag upplever en bättre sömn då. Bra sömn förbättrar livet!

Mvh

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem

Har hela mitt command center på 24/7.

Permalänk
Medlem

Har alltid datorn på 24/7. Nu sover jag inte i samma rum men innan gjorde jag det men körde bara ner fläktarna med fläktkontrollern så det inte lät nåt så var det inget problem.

Katterna väsnas tio gånger mer än datorn och jag kan sova när dom håller igång.

Har datorn igång mest för att köra torremts men även om nån vill nåt så är msn igång med.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

känns som att man ej har nått val.
varje gång jag ska starta datorn så får jag bluescreens.
måste starta om typ 5-8 ggr innan jag kommer förbi bluescreensen och in i windows,lite drygt.
så trots att fläkten från datorn stör en när man ska sova,så ja,jag låter datorn vara på,vägrar tjura på med bluescreensen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer