Permalänk

8800GT Svart Skärm

Hej! har nyss införskaffat ett Gainward 8800gt.

installationen gick galant utan problem!

Installerade nya drivare ( 169.21 ) och allt gick som smort ända tills jag skulle testa lite CoD4, fick upp spelet men när banan hade laddat klart blev skärmen svart, startar om datorn med resett knappen men ingen bild och datorn piper en stund sen är den tyst. Stänger av datorn med power knappen och startar den igen och allting funkar, skulle testa att köra 3dmark06 deep freeze, men när den just har laddat klart och ska visa bilden blir det svart.

Det funkar utmärkt att surfa i windows och se filmer, men när man ska starta ett spel tex så blir skärmen bara svart ( den stänger av sig ungefär som då datorn inte är på ) och när man resettar datorn är bilden fortf svart tills man stänger av med powerknappen och sen slår på igen.

Kan jag ha sån otur att kortet är defekt ?

min hårdvara förövrigt är

AMD Athlon64 X2 3800+ socket 939
4 x 512mb pc3200 Corsair value DDR
Corsair 620w nätagg
Asus A8N-SLI mobo
3 x HDD

Visa signatur

Asus P5Q-R / Core 2 Quad Q6600 / Gainward BLISS 8800gt PCX ( ej fabricksklockat ) / 8Gb DDR2 ( 4 x 2048 corsair XMS2 ) pc 6400 / Corsair 620w

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in någon strömsladd i kortet?

Permalänk

Ja självklart.

Visa signatur

Asus P5Q-R / Core 2 Quad Q6600 / Gainward BLISS 8800gt PCX ( ej fabricksklockat ) / 8Gb DDR2 ( 4 x 2048 corsair XMS2 ) pc 6400 / Corsair 620w

Permalänk
Medlem

Man vet ju aldrig

Då är det nog bara för dig att leta reda på en annan dator med pci-e för att testa kortet i den.

Permalänk
Medlem

Om du kör med äldre drivisar, för som jag läste ditt inlägg fungerade tills du körde på de senaste drivarna? (XPsp2 ?)

Ominstallera genom att först avinstallera och/eller använda drivecleaner.

Visa signatur

Kunskap är makt, vem styr din kunskap?

J.Johansson

Permalänk

när jag bytte så avinstallerade jag drivarna samt tog bort allt med Driver cleaner ... sen stängde jag av datorn och tog bort mitt gammla 7900gtx och satte in det nya... anslöt PCI strömkabeln i kortet och körde sen igång, installerade drivarna jag sade ( använde dom innan också ) och allt fungerar... det är bara när man startar ett spel som skärmen blir svart.

Visa signatur