Snabbaste USB minnet? (ska användas till readyboost)
Ja vilket USB minne är snabbast? Eller är det ingen större skillnad mellan olika modeller och tillverkare kanske...
USB minnet ska användas med Readyboost..
Jag skulle säga att det finns stora skillnader mellan olika modeller och tillverkare. Överföringshastigheten kan skilja så mycket som 20-30x mellan de bästa och de sämsta modellerna, access tiden kan skilja så mycket som 100x mellan de bästa och de sämsta. Överföringshastigheten står oftast angiven på specifikationerna, och med sidor såsom http:///www.prisjakten.nu kan du få dig en enkel översikt över vilka usb-minnen som finns till vilket pris/prestanda, access tiderna brukar vara svårare att få tag på, men möjligt att det finns angivet på tester/reviews på nätet, när du vet vilken modell du är intresserad utav.
Sedan huruvida skillnaden i prestanda märks när man använder minnet som Readyboost låter jag vara osagt.
Att tänka på är att Readyboost bara stöder 4GB, det går visserligen att använda större minnen än så men Readyboost använder i så fall aldrig mer än 4GB. Så det finns ingen mening att köpa större minnen än så, i alla fall om man bara ska ha det för Readyboost.
Hej. Jag har själv letat och läst på nätet om ReadyBoost och har själv en bärbar dator med Win Vista. Följande är att beakta när det gäller R.B och flash-minneskort: För SD gäller att "standard modellen" finns upp till 2Gb. Från och med 4Gb så måste din dator ha en SDHC kompatibel kortläsare, därför att då finns dessa SD kort enbart i HC (High Capacity) standard (4-32Gb). Jag begick misstaget att till min bärbara LG 405SB13V Express köpa ett SD ExtremeIII High Capacity 4Gb kort. Datorns kortläsare är enbart specad för SD standarden och kan följdaktigen inte nyttja detta kort UTOM när jag använder den medföljande Micro Mate adaptern/kortläsaren och ansluter via USB porten. Detta Extreme III kort har dock bara en garaterad överföringshastighet på 6MB/s (Klass 6). Jag har dock upptäckt att datorn och Ready Boost funkar alldelens utmärkt med mitt Memory Stick Pro Duo 4Gb kort med adaptern som förvandlar det till ett Memory Stick Pro, vilket den bärbara datorns inbyggda (4in1) kortläsare klarar. Kortet har en överförings hastighet på svindalande 15MB/s. Jag är kort sagt nöjd