Kontakten som sitter på bandkabeln är för liten (för tätt mellan hålen) men man skulle kunna klippa bort den och försöka få dit någon annan kontakt som passar men det är ju lite jobb med detta, dels hitta kontakt som passar och sedan få ihop den med bandkabeln. Lättast vore ju att byta mot en som passar direkt om det vore möjligt. Lite snålt att inte skicka med parallellportsbracket i revision 2 av moderkortet när man tagit bort parallellporten från baksidan.
Jag har fått ett annat problem nu när jag installerat WindowsXP och det är att det finns ett frågetecken i enhetshanteraren på High definition audio device trots att jag installerat drivrutinerna. Ljudet funkar och jag har redan en Realtek high definition audio device i enhetshanteraren samt två stycken microsoft UAC audio eller vad det nu heter i systemenheter.
Nu har jag i och för sig också satt i ett nytt ASUS HD3450 grafikkort och jag funderar på om det kanske kan finnas någon ljudenhet i grafikkortet för att skicka ljud via HDMI, men i så fall borde den väl tagits hand om med Catalyst 8.2?
Jag ska nog ändå installera om WindowsXP eftersom windows kom på enhetsbeteckningen H på grund av att jag hade kopplat in en minneskortsläsare på en USB-port före installationen så att C blev upptaget. Ska ta bort den och installera om så att XP hamnar på C istället men då vill jag få det rätt med drivrutinerna. Tilläggas kan att jag endast installerat nedladdade drivrutiner och inget från medföljande skivor.
Såg något om att en engelsk version av den där microsoft ljuddrivaren var inbakad i gigabytes ljuddrivrutin och så fanns internationell version som separat nedladdning. Jag gjorde som så att jag körde den svenska versionen ur den internationella drivrutinen först och sedan realteks drivrutins installationsprogram sedan och då kanske det blev dubbelt? Ska nog försöka med att packa upp realtekrutinen och ersätta engelska med svenska versionen i drivrutinsfilerna innan jag installerar något, kan det funka?
EDIT: Det var grafikkortet som hade inbyggt ljud, så med hjälp av medföljande skiva fick jag in in till HD audio enhet från ATI...