Permalänk
Avstängd

8600 överklockning

hur mycket kan jag överklocket mitt 8600 GT utan fläkt

Har hört att 8600 ska vara väldigt klockvänligt men vet inte om det går med bara kylfläns

Kan ni rekomendera några bra klockningsprogram?

Permalänk

rivatuner

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Avstängd

Tack så mycket för ditt helhjärtade inlägg
Nästa gång kanske vi till och med kan kosta på oss tiden att skriva 2 ord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sykes
Tack så mycket för ditt helhjärtade inlägg
Nästa gång kanske vi till och med kan kosta på oss tiden att skriva 2 ord

Skulle inte tro att någon vill göra det när du är så otrevlig, han sa faktiskt det enda som du behöver veta. Att det är rivatuner du behöver.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite. asså hur mycket tycker nån att man ska klocka ett 8800 med orginalfläkt?XD mitt blir 70 grader i load å vill ha liiiite prestanda till så man kan nå ett steg högre i grafikkrav på crysis eller är det processorn som behövs clockas? har en E6750 på orginal clocken (alltså 2.66GHz)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
lånar tråden lite. asså hur mycket tycker nån att man ska klocka ett 8800 med orginalfläkt?XD mitt blir 70 grader i load å vill ha liiiite prestanda till så man kan nå ett steg högre i grafikkrav på crysis eller är det processorn som behövs clockas? har en E6750 på orginal clocken (alltså 2.66GHz)

70 grader låter ganska varmt för ett oklockat grafikkort. Själv ligger jag på ca 60 grader som mest och det är inte fläktkylt

Du får bäst prestandadökning med grafikkortet

Du kan ju alltid testa programet som vår fåordige vän rekomenderade ovan

Permalänk
Medlem

jag har rivatuner redan^^ å vet hur man kommer in i klocke menyn men vågar inte riktigtxD men 8800gt brukar väll vara varmt? den brukar ligga på 73 grader efter nån timme på crysis:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
jag har rivatuner redan^^ å vet hur man kommer in i klocke menyn men vågar inte riktigtxD men 8800gt brukar väll vara varmt? den brukar ligga på 73 grader efter nån timme på crysis:P

Jag vet inte, du kan ju starta en tråd om det i ett forum

HAHA
OOOOO Somebody, stop me!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sykes
Jag vet inte, du kan ju starta en tråd om det i ett forum

HAHA
OOOOO Somebody, stop me!

*stopp*

*Sykes avstängd*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
*stopp*

*Sykes avstängd*

man va f*n e detta

blir jag avstängd för den dåliga
kan jag inte åtminstånde få bli avstängd för denna istället

Sli 8600gt

eller för min kaxiga komentar mot headcleaner här ovanför

Och vem är du, var är kanel