Permalänk

Ni som inte lyckats byta ut era skärmar, var ni i kontakt med den Svenska eller Engelska supporten? Känns som det vore enklare att få igenom det genom den Engelska nämnligen..

Permalänk

Detta kostade 8700 kr. Den ska levereras den 17:e mars, beställde den 27 februari.

Är detta ett bra köp, vill helst inte gå på en blunder, att dom nästa vecka släpper bättre grafik kort och bättre processorer för samma pengar.

Base Intel® Core™ 2 Duo-processorer T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)

Minne 3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]

Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne

Hårddisk 250 GB (5_400 v/min) SATA-hårddisk

Operativsystem Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska

LCD-skärm 15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™

Permalänk
Medlem

svårt att få samma prestanda i en annan burk för samma peng,
jag tog samma spec, fast med 2gb ram, kostade 200kr mindre, lite surt nu när mna ser att man kunde fått 3gb för 200kr haha =P

betalade 8511kr för mitt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När jag köpte min för snart 2veckorsen så köpte jag med 3års bas garanti och 3års olycks försäkring och lite andra förbättringar, och det kostade mig då 15500kr, nu kan jag får samma saker plus bättre cpu för 2000kr mindre, (dock under företag, vilket jag kan beställa i) nu är frågan är det värt att lämna in denna för att beställa en ny?

Permalänk
Medlem

du har bara 14 dagars returätt, samt oftast får du själv bekosta frakten tebax på ca 4-500kr enligt en del.

samt du får vänta 3-4 bank dagar innan pengarna är inne på kontot, sen ca 3 veckor till innan du får din nya leverans, så personlinge hade jag inte varit dumsnål och tänkt så pga det kommer alltid rabatter, så då kan man ju lika gärna bolla tebax datorn varje gång det kommer rabatter.

Jag betalade 8511kr för min 1530 med 2.2 cpu, 1440x900 skärm , 8600GT 250gb 5400rpm.
dock va det me 15% + 5% rabatten föra veckan.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha!
funderar på att lägga in en order, Har valt T7500 (2,2Ghz) och bättre batteri, men har bara en 10% rabatt, är det värt att vänta på nästa, hur lång tid tar det och kommer det att komma någon, i dagsläget blir det ca 10000:- känns tungt om alla andra har lagt 8500 för sina,

å andra sidan är det fortfarande en bra deal tycker jag?

Vad skall jag göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frottan
Jag vill också ha!
funderar på att lägga in en order, Har valt T7500 (2,2Ghz) och bättre batteri, men har bara en 10% rabatt, är det värt att vänta på nästa, hur lång tid tar det och kommer det att komma någon, i dagsläget blir det ca 10000:- känns tungt om alla andra har lagt 8500 för sina,

å andra sidan är det fortfarande en bra deal tycker jag?

Vad skall jag göra?

det finns en 5% rabatt också som du kan kombinera med 10% rabatten

Visa signatur

[Fractal deisgn define R3 ] [ i5 3570K ] [Gigabyte gtx 670 2gb oc] [ 8gb vengeance 1600MHz ] [ Gigabyte z77X UD3H ][ sg 1tb 7200rpm ] [ Ocz ZS 750w ] [ win 7 pro ] [Benq xl2410t ]

[ XPS 1530 ] [ T7500 2.20Ghz ] [ 2gb ram ddr2 ] [ 8600M GT ] [ 250gb 5400rpm ] [ LG 1440x900 ] [ xp-32bit ]

Permalänk
Medlem

Så man ska alltså ta ut sitt laddningsbara batteri om man bara kör ström via eluttaget hemma? Det har jag inte tänkt på tidigare.

Permalänk
Avstängd

jo men grejen är hur ska jag göra?
Jag går med datorn ca 2-3ggr men annars är den alltid kopplad till ström, hur ska jag göra?
Dessutom när jag är hemma och spelar/gör annat ska jag ha både kabeln och batterit inne?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Den största anledningen till att man bör ta ut batterierna är att batteriets livslängd försämras när det exponeras för värme. Jag har läst att det är bra att förvara batterierna i ett kylskåp när de inte används, men det har jag själv inte prövat på så det får ni leta källa på...

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janclaude
Detta kostade 8700 kr. Den ska levereras den 17:e mars, beställde den 27 februari.

Är detta ett bra köp, vill helst inte gå på en blunder, att dom nästa vecka släpper bättre grafik kort och bättre processorer för samma pengar.

Base Intel® Core™ 2 Duo-processorer T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)

Minne 3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]

Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne

Hårddisk 250 GB (5_400 v/min) SATA-hårddisk

Operativsystem Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska

LCD-skärm 15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™

vafan! Jag beställde samma dag exakts samma grejer fast (product) red. Jag betalade 9100:- jag jämförde med en vanlig svart och det skilljde bara 50:- eller nått sånt... 5+15% rabatt... jaja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
vafan! Jag beställde samma dag exakts samma grejer fast (product) red. Jag betalade 9100:- jag jämförde med en vanlig svart och det skilljde bara 50:- eller nått sånt... 5+15% rabatt... jaja

(Product)red har vista ultimate. Vanliga svarta har premium så priset du fick var inte dåligt

Visa signatur

[Fractal deisgn define R3 ] [ i5 3570K ] [Gigabyte gtx 670 2gb oc] [ 8gb vengeance 1600MHz ] [ Gigabyte z77X UD3H ][ sg 1tb 7200rpm ] [ Ocz ZS 750w ] [ win 7 pro ] [Benq xl2410t ]

[ XPS 1530 ] [ T7500 2.20Ghz ] [ 2gb ram ddr2 ] [ 8600M GT ] [ 250gb 5400rpm ] [ LG 1440x900 ] [ xp-32bit ]

Permalänk
Medlem

Ingen som beställer med Penryn ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
du har bara 14 dagars returätt, samt oftast får du själv bekosta frakten tebax på ca 4-500kr enligt en del.

samt du får vänta 3-4 bank dagar innan pengarna är inne på kontot, sen ca 3 veckor till innan du får din nya leverans, så personlinge hade jag inte varit dumsnål och tänkt så pga det kommer alltid rabatter, så då kan man ju lika gärna bolla tebax datorn varje gång det kommer rabatter.

Jag betalade 8511kr för min 1530 med 2.2 cpu, 1440x900 skärm , 8600GT 250gb 5400rpm.
dock va det me 15% + 5% rabatten föra veckan.

Varför snackar du massa skit? Om du läser vad patrik_B skrev så sa jag att det kostade 160 att returnerade, om man inte gjorde en felanmälan innan, för då va det gratis. För er som kan rekommenderar jag att returnera den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdahl
Ni som inte lyckats byta ut era skärmar, var ni i kontakt med den Svenska eller Engelska supporten? Känns som det vore enklare att få igenom det genom den Engelska nämnligen..

Har bara pratat med engelska supporten när det det gäller min XPS 1530. Fick även skärmen bytt efter lite övertalning.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Jag håller med Axy skicka tillbaks om ni kan , sen väntar ni till efter jul och beställer en likadan, då har den säkert sjunkit några tusenlappar.

Herregud det är färskvara det kommer nytt varje vecka ni kommer att köpa fel hur ni är gör...
Det som är nytt idag är gammalt imorrn.
Se efter vad ni skall ha datorn till det är det viktigaste.

Permalänk
Avstängd

mycket fin dator, riktigt fint med 15.4" skärm jämfört mot m1330 xpsen som hade lite mindre skärm...
det som förvånar mig mest är att den är relativt billig, (för den specen d.v.s).

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korak
Jag håller med Axy skicka tillbaks om ni kan , sen väntar ni till efter jul och beställer en likadan, då har den säkert sjunkit några tusenlappar.

Herregud det är färskvara det kommer nytt varje vecka ni kommer att köpa fel hur ni är gör...

Hmm, varför man retunerar 1530.n har nog inte jätte mycket med att göra att "speccen" blir gammal utan snarare att man inte är nöjd med det man fått, tjutande skärm / cpu whine och en fläkt som låter väldigt mycket.

Det är iallafall några av de anledning till varför jag lämnar tillbaka den, att lämna tillbaka den för att man blir avis pga att någon får den några hundralappar billigare är ju bara löjligt och dumt, är du nöjd med dator är det ju bara att hålla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolpopz
(Product)red har vista ultimate. Vanliga svarta har premium så priset du fick var inte dåligt

Jo, jag vet men jag jämförde med en svart 1530 och skilljde inte så mycket... men men jag beställde den 27:e och den 3:e blev den skickad så den är här snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korak

tänker man så , så ska man aldrig köpa nåt pga det kommer alltid nåt nytt å bättre.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

tänker man så , så ska man aldrig köpa nåt pga det kommer alltid nåt nytt å bättre.

Tror det är just vad han menar... i en lite sarkastisk ton. Utvecklingen går så fort fram så kan inte annat är hålla med. Köper man en dator till ett bra pris och med bra prestanda är det bara att hålla tummarna att den är fräsch så länge som möjligt Lycklig som är jag känner jag fortfarande så med min laptop, även om jag skulle köpa en xps om det var dags för inköp idag, 4 mån senare.

//R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
Jo, jag vet men jag jämförde med en svart 1530 och skilljde inte så mycket... men men jag beställde den 27:e och den 3:e blev den skickad så den är här snart

Fan va fort det gick för dig då ! Jag beställde 26:e och min är fortfrande i FAS2

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Fan va fort det gick för dig då ! Jag beställde 26:e och min är fortfrande i FAS2

/ lAlAz0r

Gah! då är det inte bara jag som sitter i klistred
legat i fas 2 sen 28 *suckar*

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Gah! då är det inte bara jag som sitter i klistred
legat i fas 2 sen 28 *suckar*

aa känns fett jobbigt att andra som beställde efter får den före :/

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Har varit i kontakt med den engelska supporten, de bytte inte ut min skärm, deras skäl var att den var tillverkad under en viss tidsperiod då skärmen var, så att säga, tillverkad så, vilket de menar är inget fel.

Dock har jag claim:at min dator och ska få returnera den, vilket var schysst i alla fall.
...får se om jag ombeställer eller kolla på någon annan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalaleif
Har varit i kontakt med den engelska supporten, de bytte inte ut min skärm, deras skäl var att den var tillverkad under en viss tidsperiod då skärmen var, så att säga, tillverkad så, vilket de menar är inget fel.

Dock har jag claim:at min dator och ska få returnera den, vilket var schysst i alla fall.
...får se om jag ombeställer eller kolla på någon annan.

Ok, tack för svaret. Får hoppas att man får en LG (Eller att man kommer fram till någon mycket hjälpsam i supporten)..

Ni som beställde eran under 15+5% kommer nog börja hända lite saker för. Min gick precis in Fas 3 (Beställde den 27'e)..

Permalänk
Medlem

Har nån lyckats få sitt svenska Vista utbytt till engelsk efter datorn har kommit? Utan att skicka tillbaka allting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, tack för svaret. Får hoppas att man får en LG (Eller att man kommer fram till någon mycket hjälpsam i supporten)..

Ni som beställde eran under 15+5% kommer nog börja hända lite saker för. Min gick precis in Fas 3 (Beställde den 27'e)..

Okej min är fortfrande i FAS 2, men beställde du svart eller blått skal ?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Min är också i fas 2, beställde den 25/2 med blått skal... surt om de ska vara de som försenar levereansen? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewound
Min är också i fas 2, beställde den 25/2 med blått skal... surt om de ska vara de som försenar levereansen? :/

Jo jävligt surt om det är de, för då skulle jag lika gärna kunna beställt en svart. Det spelar ingen roll för mig

/ lAlAz0r