Permalänk
Medlem

Program för PDF konvertering

Hej!

Jag behöver ett program för att sammanfoga och konvertar filer till PDF. Jag har en bunt .jpg som jag skulle vilja ordna i en fin radda och sedan konvertera till en samlad .pdf fil.

Nån som har några tips på program? Jag har googlat runt men tycker inte att jag får upp några bra alternativ, antingen konvertarat de bara eller så kan de inte samla ihop filerna till en samlad fil.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Vet inte hur detta kommer att gå men testa http://www.zamzar.com/, bara att uploada det du behöver konvertera

Lägg in alla bilder i ett word dokument eller något liknande och testa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

valfri pdf-skrivare?

Permalänk

Skript-kunskaper + LaTeX + pdflatex

Done!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Skript-kunskaper + LaTeX + pdflatex

Done!

nej
hade jag velat progga hade jag inte frågat om det.

i övrigt var jag mer ute efter ett snyggt grafiskt interface att arbeta i. jag få på känn direkt att macromedia alternativt adobe har nåtgot program i den typen jag söker, det är bara att jag inte vet vad det heter...

nån som har några idéer?

Permalänk
Medlem

med FOP kan man göra egna pdf-er också... scriptat då...

annars kan Openoffice spara filer till PDF...eftersom jag har Ubuntu installerat på min laptop också så byter jag över till det ibland...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saucepan
nej
hade jag velat progga hade jag inte frågat om det.

i övrigt var jag mer ute efter ett snyggt grafiskt interface att arbeta i. jag få på känn direkt att macromedia alternativt adobe har nåtgot program i den typen jag söker, det är bara att jag inte vet vad det heter...

nån som har några idéer?

Ingen har föreslagit dig att börja programmera. Lite scriptning kan knappast kallas för programmering.

Fortfarande tror jag att en pdf-skrivare är bästa alternativet för dig. Då kan du själv välja ett program som passar dig bra att arbeta i och sedan helt enkelt skriva ut till en pdf-fil istället för till en skrivare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
med FOP kan man göra egna pdf-er också... scriptat då...

annars kan Openoffice spara filer till PDF...eftersom jag har Ubuntu installerat på min laptop också så byter jag över till det ibland...

Openoffice finns till windows också

Permalänk
Medlem