Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
ok, tack alla som svarat på vad Lich är kmr nog vara Assassin eller Guardian?

Vad kommer ni vara?

Jag trodde jag skulle vara Ranger men pga. att jag tycker spelkontrollerna är lite krångliga tror jag inte längre att jag vill det. Inte Assassin heller. Så jag vet inte än faktiskt. Kanske en Dark Templar eller Herald of Xotli.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Kommer köra Guardian, eftersom jag tycker om att tanka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -roo-
Kommer köra Guardian, eftersom jag tycker om att tanka

Jag gillar de flesta rollerna bara alla andra runt omkring gör sina delar riktigt också. Kan lika gärna vara healer (särskilt i detta spel då man healing är lite annorlunda), bara det sköts riktigt.

Men när jag kör själv så gillar jag inte att tank, man är så equipment beroende.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag gillar de flesta rollerna bara alla andra runt omkring gör sina delar riktigt också. Kan lika gärna vara healer (särskilt i detta spel då man healing är lite annorlund), bara det sköts riktigt.

Men när jag kär själv så gillar jag inte att tank, man är så equipment beroende.

Hur menar du att det är lite annorlunda? har inte läst på så mycket men har lite funderingar på att köra healer vad är det som skiljer sig mot healers i andra mmos?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Hur menar du att det är lite annorlunda? har inte läst på så mycket men har lite funderingar på att köra healer vad är det som skiljer sig mot healers i andra mmos?

Att man kan inte stå vart som helst i rummet och hela, du måste stå vänd mot dina vänner som du ska hela, det finns en "spell cone" som man kan slå på, då får man se ett mönster som liknar en kon som börjar vid spelarens fötter och stöter ut några meter fram, typ innom detta områda kan du hela..
Hoppas du förstår vad jag menar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson

En healer helar bättre om han gör skada. Så en healer kan inte bara stå vid sidan och heala om han vill vara riktigt effektiv. Utan han måste göra lite skada för att få ut det mesta av sina healingspells.

+ eftersom karaktärer inte kan passera egenom varandra så skyddas en healer bäst om han nästan är precis på frontlinjen bakom en blockerande tank. Tanks i det här spelet får ett mkt lättare jobb än tex. i WoW gissar jag, samtidigt får healers lite mer att göra än att klicka på en spell och sen på ett porträtt av de som finns i sitt party/guild/grupp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kommer förevigt vara kluven när det gäller klassval, får se om man kommer förbi character creation ens.

Skämt åsido, tror det blir Demonologist eller Necromancer, beror på vad polarn väljer. Kanske Herald of Xotli, gillar touchen av Cthulhu på designen av demonformen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Jag kommer förevigt vara kluven när det gäller klassval, får se om man kommer förbi character creation ens.

Skämt åsido, tror det blir Demonologist eller Necromancer, beror på vad polarn väljer. Kanske Herald of Xotli, gillar touchen av Cthulhu på designen av demonformen.http://images1.wikia.nocookie.net/aoc/images//thumb/f/ff/Hera...

Aah demonen ser cool ut men det är ingen skillnad i utseendet mellan män och kvinnor i spelet vilket jag tycker är synd. Och Demonen ser ut som den går på bola oxå. Designen kunde de gjort mkt bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aah demonen ser cool ut men det är ingen skillnad i utseendet mellan män och kvinnor i spelet vilket jag tycker är synd. Och Demonen ser ut som den går på bola oxå. Designen kunde de gjort mkt bättre.

Har för mig att man kunde göra småjusteringar för demonens utseende. Vad för nåt vet jag inte, lär väl gälla huvudet bara - masken, tentaklernas former, färg och så vidare.

Detta läste jag iofs skitlänge sedan på någon spelsida, kanske det har skrotats?

Visa signatur

.

Permalänk

Fy fabian vad najs spelet verkar! Slänger iväg en förhandsbokning på collectors edition när pengarna ramlar in Har slutat spela WoW sedan 1½ månad tillbaka och saknar det inte ett dugg.

Permalänk
Medlem

själv så blir det en conq för mig, 2h yxa conq om jag ska vara specifik

Permalänk

Jag tänker ha en assassin som main, verkar bli riktigt kul att spela i alla fall
För övrigt, om ni inte har läst böckerna så gör det.
Sedan vill jag tipsa om en guild (igen), http://yggdrasil.jam.nu/
Vi söker medlemmar just nu, inga fasta krav men 18+ och mogen är det som är oskrivet i sten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Har för mig att man kunde göra småjusteringar för demonens utseende. Vad för nåt vet jag inte, lär väl gälla huvudet bara - masken, tentaklernas former, färg och så vidare.

Detta läste jag iofs skitlänge sedan på någon spelsida, kanske det har skrotats?

Allt jag vet är att nu i betan så får man inte göra det. Man får just skillen att bli demon ganska tidigt (lvl4-5 tror jag). Men hoppas det du säger stämmer, inte kul när alla ser likdana ut.

Nizor Såg att nni främst var ett PVE guild, betyder det att om Conan kommer att erbjuda PVE servers så spelar ni på en sån?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Just nu ser det ut som att det kommer bli PVE PVP och RP-PVP server(s)
enligt deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Det bli helt klart Conqueror för mig, fett med både möjlighet till dualwield och värsta yxan. Heavy armor men ändå bra DPS. Man gör desutom hela gruppen bättre med sina auror, bästa klassen helt enkelt.... enligt mig

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk

Själv lutar det åt Ranger här!:) Har alltid gillat Ranger klass i spel, och i AoC verkar dom klockrena! Perfekt klass att springa runt och kör lite RP med och även Exploring/PvE är kul med Ranger klass i övriga spel, hoppas det blir även så i AoC:)

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket det kommer kosta typ per månad för att få lira detta smaskiga spel?

För er som spelar betan - Någon annan som tycker ranger verkar Gryyyymmmmt överlägsen??

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddeeaa
Någon som vet hur mycket det kommer kosta typ per månad för att få lira detta smaskiga spel?

För er som spelar betan - Någon annan som tycker ranger verkar Gryyyymmmmt överlägsen??

Kostnad ligger runt 125kr per månad för ett mmorpg, dvs standard avgift.

Och angående Ranger så får inte betatestarna säga nått utanför deras beta-forum om spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kostnad ligger runt 125kr per månad för ett mmorpg, dvs standard avgift.

Hmm, får väl bli pasta och nudlar ett tag nu då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Och angående Ranger så får inte betatestarna säga nått utanför deras beta-forum om spelet.

Hehe, det känner jag mycket väl till, men antog att det fanns någon här som gjort samma observation som jag och ville diskutera det lite löst...

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Medlem

Är också inne på ranger. Tycker det verkar ballt att kunna skjuta i first person, samt skönt att köra med svärd + sköld också om man tycker det blir enformigt med bara båge.
Men känns inte som rangern passar in i partyn. Vet inte varför jag tänker så, och jag har inte testat betan eller något, men det är bara en känsla. Hoppas verkligen att jag har fel

Permalänk
Citat:

Nizor Såg att nni främst var ett PVE guild, betyder det att om Conan kommer att erbjuda PVE servers så spelar ni på en sån?

Stämmer, även om vi inte har något definitivt bestämt om hur vi ska göra. Allt lutar mot det dock då vi inte vill tvinga alla att vara med i PvP-events 24/7.

Permalänk
Medlem

Grabbar & grabbinnor! Funcom har skickat ut mail och valt ut lite aktiva buggrapporterare från techbetan samt de som varit aktiva på forumet att flyttas till generalbeta Jag fick inget mail, but guess who's in

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Grabbar & grabbinnor! Funcom har skickat ut mail och valt ut lite aktiva buggrapporterare från techbetan samt de som varit aktiva på forumet att flyttas till generalbeta Jag fick inget mail, but guess who's in

Carl XVI Gust(a)f?
Bill Gates?
nä, vänta.. Anna-Greta Leijon?
äsch, jag ger upp.. vem är det?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Carl XVI Gust(a)f?
Bill Gates?
nä, vänta.. Anna-Greta Leijon?
äsch, jag ger upp.. vem är det?

Jack Thompson.

Anyway, jag hörde rykten om att AoC ska försenas ytterligare 4 månader (Alltså till september) och att hela combat systemet ska göras om. Stämmer detta?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

står inget om det på hemsidan iallafal.

Visa signatur

amd 6400x2 @ 3.2 ghz | leadtek 8800 gts 512 @ 770 / 1130 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AMD 770 | 4gb corsair pc6400| 450w x2 | xp 32

Permalänk
Medlem

Tror knappast att de kommer försena allt med fyra månader nu när det är så nära.

Btw har det släppts några bilder på hurvida grafikskillnad det blir på DX9/10?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Anyway, jag hörde rykten om att AoC ska försenas ytterligare 4 månader (Alltså till september) och att hela combat systemet ska göras om. Stämmer detta?

Vad jag vet är det bara ett missförstånd. Spelet har redan försenats 4 månader för att combat systemet skulle göras om (AoC skulle släppas okt 07 från början).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Btw har det släppts några bilder på hurvida grafikskillnad det blir på DX9/10?

bara de här
DX9
DX10

DX9
DX10

är iofs över ett år gamla

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Im in!

Fyra månader låter ganska troligt, massa buggar kvar. Men att de ska göra om combat systemet vette fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Im in!

Fyra månader låter ganska troligt, massa buggar kvar. Men att de ska göra om combat systemet vette fan..

Tycker jag med. Det rykte jag hörde sa att (OBS! RYKTEN!) combat systemet var för mycket "button mashing" och att det skulle göras om till något mer likt traditionella MMOn. Jag vet inte om det stämmer... det hela låter väldigt skumt eftersom det nya combat systemet ju är Age of Conans selling point number uno. Kanske det bara är något som lämnar kvar från delayn oktober->mars.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Skulle bara vara dumt att dem väljer att göra om combatsystemet nu, det skulle dem ha gjort för längesen annars. Försenar dem det med fyra månader kan du kyssa sig själv i röven helt enkelt, spelet kommer att floppa då. Spelarantalmässigttalat då.

Combatsystemet fungerar ju ändå bra så varför ändra på det?