iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Vi letar förnuvarande medarbetare till vår iPhonesida (växer som fan): http://www.iphoneinfo.se

Har du en iPhone, datorvana och gillar att skriva?

Skulle vara väldigt kul med folk som vill hjälpa till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt iPhone på tradera?
Funderar på en... om inte auktionen springer iväg i pris.. http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=60856343
Vill helst åka å hämta den själv så man inte får en tegelsten med posten.. hehe..
Skit att inte lönen kommer förren tisdag...

Permalänk
Inaktiv

xarph hjälper gärna till, drog iväg ett pm till dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Vi letar förnuvarande medarbetare till vår iPhonesida (växer som fan): http://www.iphoneinfo.se

Har du en iPhone, datorvana och gillar att skriva?

Skulle vara väldigt kul med folk som vill hjälpa till.

Det finns ju redan en sida om iPhone i Sverige, www.ifun.se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LuddeM
Det finns ju redan en sida om iPhone i Sverige, www.ifun.se.

Som jag har skrivit tidgare i tråden så inriktar vi oss på olika grejer.

iFun skriver mest om SwePhone (såklart) och upplåsningsmetoder kring iPhone...

Vi skriver mer generellt om iPhone...

tlx06: Du har PM!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jahapp.. då har jag fixat mig en Iphone jag med..

Dock har jag problem med wifi, det kopplar ifrån imellan åt och då står det att safari inte kan koppla upp sig. Likadant med Youtube, wifi kopplar ifrån och sökningen funkar inte.

Edit: Kom även på att jag inte kan använda mail funktionen, trots att jag ställer in rätt inställningar.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan

Dock har jag problem med wifi, det kopplar ifrån imellan åt och då står det att safari inte kan koppla upp sig. Likadant med Youtube, wifi kopplar ifrån och sökningen funkar inte.

Edit: Kom även på att jag inte kan använda mail funktionen, trots att jag ställer in rätt inställningar.

Kopplar det ifrån när du har den igång och har bra mottagning? Det är ju... FW:?

Är du säker på att du är rätt inställningar på mail? Testa med 'standard', dvs välj Gmail eller whatever.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Var har du för FW?
Vilket program använde du för jailbreak/activation/unlock?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Var har du för FW?
Vilket program använde du för jailbreak/activation/unlock?

Det är 1.1.4. Vad som användes för att låsa upp den vet jag inte, köpte den så här.
Kanske är lättast att köra en restore via itunes för att sedan låsa upp den?

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Mest troligen upplåst med ZiPhone då.
Ja gör en restore to 1.1.4 och lås sedan själv upp den med iPlus2.0 istället (http://modmyifone.com/wiki/index.php/IPlus , för Mac men det som skiljer sig för windows versionen är väll att man använder cmd.exe istället för terminal och aktivitetshanteraren istället för Activit Monitor).
Ladda ner här ifrån: http://www.ipluspwns.com/?q=node/2

Edit: Dock inte säker på att det hjälper vid närmare eftertanke, men annars kommer iLiberty+ inom en snar framtid som skall fixa sådant via ett fint GUI.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På tal om något annat.. Finns det något bra skydd för iphonen? Vill ju inte repa den osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

På tal om något annat.. Finns det något bra skydd för iphonen? Vill ju inte repa den osv.

Är väldigt svårt att repa glaset på iphone, men det är möjligt...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Är väldigt svårt att repa glaset på iphone, men det är möjligt...

Trodde det också när jag hade min Ipod touch, men efter en natt med den i sängen (lyssna på musik), så blev det en ganska märkbar repa. Så nu på min Iphone han jag knappt öppna den innan jag satt på en "invisible shield". Så.....kör aldrig oskyddat grabbar

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snook
Trodde det också när jag hade min Ipod touch, men efter en natt med den i sängen (lyssna på musik), så blev det en ganska märkbar repa. Så nu på min Iphone han jag knappt öppna den innan jag satt på en "invisible shield". Så.....kör aldrig oskyddat grabbar

Har själv dragit skalpell över glaset utan att det hänt nåt, när syrran lånade den lyckdes hon repa den typ 3-4mm lång repa vet inte hur hon lyckades.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Baksidan har jag fått några repor på men inte på framsidan "glaset".
Har köpt sådan därna cristal clear case för typ 70:- på tradera.

Edit:
Ingen som vet hur man kan ha den kopplad till flera datorer?
Elak begränsning att man bara kan ha en huvud burk kopplad, vill man flytta över nya saker från ens annan burk så måste man blåsa bort allt.
Vill kunna ha den kopplad till alla mina burkar och kunna trycka in filmer osv.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Har haft min sen i början på november eller nåt sånt och har varken några report på baksidan, kromet eller glaset

Använder min iPhone väldigt mycket!

OTTO: Det finns att ladda ner från Installer, swap***-nånting heter det.

Permalänk
Medlem

Har nån liten repa på baksidan, några på framsidan, hade den upp och ner på stengolvet och orkade inte gå ett steg extra så ja la foten på den och drog den mot mig. Blev en liten repa

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Mest troligen upplåst med ZiPhone då.
Ja gör en restore to 1.1.4 och lås sedan själv upp den med iPlus2.0 istället (http://modmyifone.com/wiki/index.php/IPlus , för Mac men det som skiljer sig för windows versionen är väll att man använder cmd.exe istället för terminal och aktivitetshanteraren istället för Activit Monitor).
Ladda ner här ifrån: http://www.ipluspwns.com/?q=node/2

Edit: Dock inte säker på att det hjälper vid närmare eftertanke, men annars kommer iLiberty+ inom en snar framtid som skall fixa sådant via ett fint GUI.

Damn, om jag har fattat det rätt så är det ziphone som har ställt till det? Baseband är iaf 3.9_M3S2, går det inte alls i daxläget att återställa till orginal baseband för att sedan använda Iplus och lägga in 3.9FB?

Annars: Någon ETA på iLiberty+ ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror inte på displayskydd för iPhone.. Om man kommer åt displayen med något så pass hårt som det faktiskt behövs för att repa glaset, så hjälper knappast en plastfilm mot det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag tror inte på displayskydd för iPhone.. Om man kommer åt displayen med något så pass hårt som det faktiskt behövs för att repa glaset, så hjälper knappast en plastfilm mot det.

Plastfilm kan mycket väl vara bra på att skydda skärmen, plasten fördelar ut kraften på en större yta innan glaset träffas och tar ner kraften en del.

Det ger kanske ingen gigantisk skillnad men det är klart bättre än ingenting.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Plastfilm kan mycket väl vara bra på att skydda skärmen, plasten fördelar ut kraften på en större yta innan glaset träffas och tar ner kraften en del.

Det krävs ett rätt spetsigt/vasst föremål för att repa glaset, och ett sådan skär genom den tunna plasten direkt.

Tror att den positiva effekten av en skyddsfilm helt är försumbar. Dock är nackdelarna uppenbara. Har svårt att se hur man skulle kunna placera filmen utan att några kanter syns, och förstör estetiken.

Men tror ni att de skyddar så är det bara att smeta på, de kostar väl inte så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Damn, om jag har fattat det rätt så är det ziphone som har ställt till det? Baseband är iaf 3.9_M3S2, går det inte alls i daxläget att återställa till orginal baseband för att sedan använda Iplus och lägga in 3.9FB?

Annars: Någon ETA på iLiberty+ ?

iLiberty+ (Windows) available later today!

Nej det går inte att återställa/uppgradera bootloader (idag) efter att man kör ZiPhones "Do it all!" tyvärr :/
Men någon finurlig liten person kommer säkert att fixa det så småningom. Men iLiberty+ kan ju i alla fall fixa dina problem, så det är bara att hålla ut ett par timmar till

Guiden för att fixa WiFi/EDGE/Bluetooth: http://www.ipluspwns.com/?q=node/90

Edit:
xarph: Ni kanske borde rekommendera folk att inte använda ZiPhone utan att istället använda iPlus2.0 eller iLiberty+ (så fort det släppts) i fortsättningen. Så slipper så många personer få sin bootloader nedgraderat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

iLiberty+ (Windows) available later today!

Nej det går inte att återställa/uppgradera baseband (idag) efter att man kör ZiPhones "Do it all!" tyvärr :/
Men någon finurlig liten person kommer säkert att fixa det så småningom. Men iLiberty+ kan ju i alla fall fixa dina problem, så det är bara att hålla ut ett par timmar till

Guiden för att fixa WiFi/EDGE/Bluetooth: http://www.ipluspwns.com/?q=node/90

Edit:
xarph: Ni kanske borde rekommendera folk att inte använda ZiPhone utan att istället använda iPlus2.0 eller iLiberty+ (så fort det släppts) i fortsättningen. Så slipper så många personer få sitt baseband nedgraderat.

Perfa. Men "EDGE/WIFI/Bluetooth Fix" finns inte att välja i windows versionen, fixas detta endå? Eller måste jag göra något mer tro?

Windows Guide: http://www.ipluspwns.com/?q=node/139

Visa signatur

Permalänk

Ingen aning om du behöver göra något mer, inte använt det. Kör heller inte Windows samt att jag inte äger en egen iPhone ännu (även om det håller på att lösas..).
Så testa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Si så dära.. Nu har jag gjort en reset till 1.1.4 via itunes, för att sedan använda iLiberty+. Riktigt smidigt program det där.. Wifi verkar fungera bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går det att använda vanliga hörlurar med 3.5mm kontakt till en ihphone? Tex Creative EP 630.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rilloo
Går det att använda vanliga hörlurar med 3.5mm kontakt till en ihphone? Tex Creative EP 630.

Inte utan en adapter, eller utan att tälja bort en massa plast runt kontakten på dina hörlurar.

Helt bizzart, men tanke på att detta ska vara "den bästa iPod de någonsin har gjort".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Creative EP-630 går väl att använda utan adapter? Det beror på hur sladden ser ut ju.

Permalänk

Vadå, kan man inte använda vilka hörlurar man vill?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Vadå, kan man inte använda vilka hörlurar man vill?

Nej, ty utgången sitter så pass långt in att anslutningen på hörlurarna inte får vara för tjock (bör vara som Apples luraras tjocklek). Men det finns adaptrar för ~40kr.

Visa signatur