Permalänk
Medlem

Alltså, nu är jag lite förvirrad om vad som är vad i servertyperna: pvp.

Det finns: Fury; Wildsoul -> free for all PVP, ja?
Det finns : Aquilonian RP-PVP - rp:ande uppmuntrat men fortfarande free for all, ja?
Det finns: Twilight - 'cultural PvP' - kan ej döda spelare av samma ras som en själv, ja?

Inte så lättelätt att ta reda på genom officiella sidan för tillfället..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ja, katten... precis så är det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Lite bilder

Permalänk
Medlem

Hittade en eventuell fix för Black Screen: http://gamezig.com/mmo/age-of-conan-black-screen-problem

Vet inte om det fungerar, tog bort betan ett bra tag sedan. Får vänta tills någon vänlig själ skickar en friend-key så man kan testa om det fungerar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Lite bilder

Du behöver inte ha pet ikonerna på actionbaren så där, de finns som små ikoner brevid health baren.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Du behöver inte ha pet ikonerna på actionbaren så där, de finns som små ikoner brevid health baren.

Jag vet det, men det blev automatiskt så som demonologist när jag levlade 10 så jag har låtit det vara än så länge. Tack ändå mate!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Lite bilder

Lite väl mycket bloom där va? Jag menar, wtf ska det föreställa i den översta bilden, ser ju bara skumt ut.

Visa signatur

Ungos

Permalänk

Hej!

Jag har en 3400+ AMD med 1024mb ram och ett 6800GT 256mb kort.

Någon som har en liknande dator och som spelar AoC? Skulle vilja vet hur bra det fungerar, har inget emot att spela på 1024x768 med allt på med/low.

Är bara ute efter en "flytande" spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hej!

Jag har en 3400+ AMD med 1024mb ram och ett 6800GT 256mb kort.

Någon som har en liknande dator och som spelar AoC? Skulle vilja vet hur bra det fungerar, har inget emot att spela på 1024x768 med allt på med/low.

Är bara ute efter en "flytande" spel.

Det grafikkortet kommer dra ner dig i skiten :/

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Kan man beställa CE någonstans? Där det inte är fullbokat dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Kan man beställa CE någonstans? Där det inte är fullbokat dvs.

min polare beställde vanliga igår och enda stället han hitta på var onoff och siba så pröva där.

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Jag som har spelat WoW sedan det kom ut och fastnade för PVE undrar så klart om det finns något för oss PVE nördar att se fram emot i AoC ?

Permalänk
Medlem

Om man nu spelar På en PVE server Blir det inte mycket till PVE alls då ? För hatar verkligen att bli gankad.

Permalänk
Medlem

RP-servern kommer aldrig fungera. Man såg hur det blev med RP på WoW och andra spel så det känns lite löjligt att kalla något som det aldrig kommer att bli.

Finns gillen med namn som Manchester United på en RP server och folk döper sina karaktär till allt möjligt som är tagna antingen av idrottsmän eller andra idoler.

Man levlar utan problem till 25 på ett dygn på en pvp server men tydligen på en pve fanns det några som var 40 redan igår.

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ja, katten... precis så är det.

Jaha.. men hur går det med 'mångkulturella' gillen som slåss mot varandra? För sådana gillen lär vara tillåtna, eller?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Hehe.... bra fråga. Det står att rulesetet är typ "under development" så det kan komma att ske förändringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu blir de knivigt i spelet, alla quest är oranga och de är helt omöjliga, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fan va crap att dom inte fått tummen ur röven o kirrat DX10 till release :S

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Hej !
Jag undrar om datorn i min signatur kommer klara av Age of Conan och ifall det finns nått liknande 10dagars test som Wow har.

Permalänk

Tjena alla, för oss som inte har tjackat EA, så kommer vårat äventyr att starta först på fredag, men är det någon som vet vilken tid servrarna kommer att öppnas? Lönt o ta ledigt från jobbet eller ej ?

Permalänk

Tjena alla, för oss som inte har tjackat EA, så kommer vårat äventyr att starta först på fredag, men är det någon som vet vilken tid servrarna kommer att öppnas? Lönt o ta ledigt från jobbet eller ej ?

EDIT: Oj det blev två musklick, sorry

Permalänk
Medlem

Verkar ju skit om dom inte har dx10 än i spelet, hur fan ska man göra då om man vill ha dx10 då? Ska man behöva köpa en dx10 version sen eller kommer det en patch som fixar det? För jag trodde fan att det var båda och man fick välja när man ska installera. Aja, hoppas dom löser det innan fredag när man får spelet.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Verkar ju skit om dom inte har dx10 än i spelet, hur fan ska man göra då om man vill ha dx10 då? Ska man behöva köpa en dx10 version sen eller kommer det en patch som fixar det? För jag trodde fan att det var båda och man fick välja när man ska installera. Aja, hoppas dom löser det innan fredag när man får spelet.

Du lär inte behöva köpa en ny version.

Någon som vet hur man kontaktar en GM?
Min char är fast och jag kan inte ens logga in på den atm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk

Men det låter ju galet, att du ska betala för en dx10 version också, nej du behöver nog inte oroa dig, de kommer troligen lägga in dx10 som en patch.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar caster klasserna här?
Undrar bara ifall det bara är spamma "fireball" eller ifall det finns något liknande de alla mellee har. Är spellweaving i spelet ännu och isåfall hur funkar det?

^^

Permalänk
Medlem

Casters har inga combo's per se (förutom HoX), men de har, som du skrev, spellweaving. Med den kan de blanda ihop spells från olika skolor, t.ex. att en Shadow-spell även ska göra Cold damage, eller andra effekter. Finns en video några sidor tillbaks där de förklarar lite.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=K8yMNmhChOY

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att Funcom har verkligen lyckats att göra ett kanon MMORPG.

Jag gillar AOC mycket och det blir bara bättre och bättre ju mer man lirar. Jag har lirat mycket WOW innan men slutade för ett år sedan för jag fick mig en son.Men nu har sonen vuxit till sig och dom jobbiga nätterna försvunnit och nu kan man börja lira lite på kvällar igen ;).Så AOC kom verkligen i rätt tidpunkt.

Saken är att WoW är inget dåligt MMORPG men jag måste bara säga att AOC verkligen slår WoW på fingrarna nu.

Grafiken är ju bara gudomlig i AOC och det gör inte spelupplevelsen sämre,bara att göra sig en karaktär med alla möjliga inställningar är kanon.Jämfört med WoW så är det stor skillnad där.

Redan nu i starten så visar AOC att det verkligen har potensial att bli något stort.Redan nu flyter det kanon,visst är där buggar att fixa.Men det får man räkna med i MMORPG.Blizzard släpper fortfarande patchar till WoW.

Skönt att äntligen ett MMORPG släpps som är riktat lite till den äldre skalan av spelare.

Jag hoppas att folk kommer lira AOC och stötta Funcom,för vad jag ser så kommer AOC att leva länge.

Vid EA launchen så var jag som en gammal tjurig gubbe,klagade en del.Men jag tar tillbaks det nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Ville bara säga att Funcom har verkligen lyckats att göra ett kanon MMORPG.

Jag gillar AOC mycket och det blir bara bättre och bättre ju mer man lirar. Jag har lirat mycket WOW innan men slutade för ett år sedan för jag fick mig en son.Men nu har sonen vuxit till sig och dom jobbiga nätterna försvunnit och nu kan man börja lira lite på kvällar igen ;).Så AOC kom verkligen i rätt tidpunkt.

Saken är att WoW är inget dåligt MMORPG men jag måste bara säga att AOC verkligen slår WoW på fingrarna nu.

Grafiken är ju bara gudomlig i AOC och det gör inte spelupplevelsen sämre,bara att göra sig en karaktär med alla möjliga inställningar är kanon.Jämfört med WoW så är det stor skillnad där.

Redan nu i starten så visar AOC att det verkligen har potensial att bli något stort.Redan nu flyter det kanon,visst är där buggar att fixa.Men det får man räkna med i MMORPG.Blizzard släpper fortfarande patchar till WoW.

Skönt att äntligen ett MMORPG släpps som är riktat lite till den äldre skalan av spelare.

Jag hoppas att folk kommer lira AOC och stötta Funcom,för vad jag ser så kommer AOC att leva länge.

Vid EA launchen så var jag som en gammal tjurig gubbe,klagade en del.Men jag tar tillbaks det nu

Håller med dig..

Bara dom hade gjort de tydligare hur man kontaktar GM's vid fel, då jag hittar de ej och min main är helt fast, går ej att ens logga in på den :'(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Håller med dig..

Bara dom hade gjort de tydligare hur man kontaktar GM's vid fel, då jag hittar de ej och min main är helt fast, går ej att ens logga in på den :'(

Har inte råkat ut för det än,som tur är.Men jag kan hålla med dig om GM's,det verkar inte finnas nåt sätt ingame som gör att man kan kontakta dom.Dom kan ju sno lite från WOW där tycker man.

WoW har ju faktiskt ett sjukt bra ingame support system.Men det kommer förmodligen bli lite ändringar med kontakt och support i AOC också inom kort tid.