Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Jag är lite orolig över att Ambulation kommer ge upphov till att folk som blir incampade i stationer kommer få roligt samtidigt som de kan vara dockade i evigheter medan vi som campar in dom får vänta utanför och stirra på en station...

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Jo, för redan idag verkar folk (läs: måltavlor) kunna hålla sig sysselsatta i stationerna..

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
BoB borde inte räknas som en av dom stora allianserna längre. Dom var herrar av EvE ett längre tag och nu är dom krossade, men kommer nog aldrig att bli utsparkade från 0.0.

12 timmar efter inlägget var 20 goon caps döda.
Långt ifrån störst till antalet medlemmar eller ytan de håller, men en av de starkaste - kanske den starkaste alliansen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
12 timmar efter inlägget var 20 goon caps döda.
Långt ifrån störst till antalet medlemmar eller ytan de håller, men en av de starkaste - kanske den starkaste alliansen.

Nice. BoB satsar stenhårt på defense och har gjort deras gränser nästa ogenomträngliga med Cyno-jammers m.m.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Finns det något svenskt corp som är pirater i low sec - high sec men också har tillgång till 0.0 rattande?
Jag har rattande som största inkomstkälla även om jag försöker bygga upp mina missons till lvl 4.

Om nån vet så får ni gärna höra av er till Flavia Macbeth ingame.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Tjosan hejsan!
Tänkte höra om någon är med i ett corp som kan tänka sig rekrytera 2st piloter? Mest för att ha trevligt folk att snacka med men även köra lite missions och så.
Vi lirar på väldigt låg nivå (polarn kör BC och jag tuffar i en cruiser alt. inty).
Vi båda är gallente-nissar om det påverkar något.

// Nalta

Om ni fortfarande letar så är ni jätte välkommna till ett nystartat (för tillfället svenskt) företag vid namn Starcrest Industries, vet dock inte hur aktivt det är just nu. Vi kör uppdrag (lvl 4) men gräver även på stenar ibland så har ni lite mining skills är det ett plus. Min main heter Tryggve Grov och min alt heter Sunne Battina men jag är "offline" ett tag framåt så hör gärna av er till Simon Skedgrav eller Fislisa så löser sig allt.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Finns det något svenskt corp som är pirater i low sec - high sec men också har tillgång till 0.0 rattande?
Jag har rattande som största inkomstkälla även om jag försöker bygga upp mina missons till lvl 4.

Om nån vet så får ni gärna höra av er till Flavia Macbeth ingame.

Låter som The Movement vore något för dig, de är riktigt duktiga PVP:are och har riktigt sjuk humor.

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

Visa signatur

WTF?!

Permalänk

Kul att man ligger -168 mille i_I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Kul att man ligger -168 mille i_I

Brukar inte det vara ett straff för att man köpt ISK?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Brukar inte det vara ett straff för att man köpt ISK?

Jopp Dom tar tillbaka ISK från köparna när dom lokaliserat säljaren om jag inte är helt ute, alltså med bevis att dom säljer då.

EDIT: Å andra sidan var det över 1.5 år sen, nu går det "köpa" på laglig väg genom GTC traden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Har en liten fråga angående vad för hårdvara rekommenderas om man ska köra flera eve klienter samtidigt. Sitter flaskhalsen hos processorn eller grafikkortet om man kör 3-4 st klienter? Är quad core att rekommendera över dual core. Är fler grafikkort, t.ex. två st 9600 gt bättre än ett 8800 GTS. Min fråga gäller bara att köra fler eve-klienter. Antar att man får köra classic då det kräver mindre prestanda.

Jag kör med två klienter på min AMD X2, en dedikerad kärna per klient, sen kör jag med två grafikort, en per klient, ett 8800GTS för ena, som kör på premium gfx, den andra får köra på en mindre skärm med ett ATI HD2400Pro och classic gfx, flyter på riktigt fint, får lite lägre fps på den på 8800-kortet när jag kör båda, men inte farligt mycket. Körde båda klienterna på 8800-kortet tidigare, men det blev nästan ospelbart då.

Båda klienterna körs i fullscreen windowed mode mha. EVELauncher

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Inaktiv

Tänkte att jag kunde länka till en EVE online relaterad tråd som jag skrev i Apple forumet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att börja spela EVE, är det någon som har några tips till en nybörjare?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du är ute efter i eve.
pve? pvp? bygga? mina?

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte spelat är det svårt att veta Men förmodligen en blandning av det mesta

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk
Medlem

Gå med EVE-University så får du lära dig om allt.

Efter ett par månader där så borde du få en bättre bild om vad du vill göra

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Jag kör med två klienter på min AMD X2, en dedikerad kärna per klient, sen kör jag med två grafikort, en per klient, ett 8800GTS för ena, som kör på premium gfx, den andra får köra på en mindre skärm med ett ATI HD2400Pro och classic gfx, flyter på riktigt fint, får lite lägre fps på den på 8800-kortet när jag kör båda, men inte farligt mycket. Körde båda klienterna på 8800-kortet tidigare, men det blev nästan ospelbart då.

Båda klienterna körs i fullscreen windowed mode mha. EVELauncher

du nämner att du kör en processor kärna per klient, något speciellt du ställer in för att det skall funka eller är det bara något du antar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
du nämner att du kör en processor kärna per klient, något speciellt du ställer in för att det skall funka eller är det bara något du antar?

Aktivitetshanteraren -> Processer -> Ange processortilldelning. Lås en kärna till respektive process.
Sedan finns det självklart program som fixar det där automatiskt.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
du nämner att du kör en processor kärna per klient, något speciellt du ställer in för att det skall funka eller är det bara något du antar?

Ställer in själv via Process explorer, märks ganska snabbt i ett mission om jag glömt, segar ner ganska hårt om båda klienter får köra på samma kärna en stund eller hoppa mellan de båda

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

nice, tackar. det skall jag pröva.
kan nog hjälpa en del när jag kör flera klienter.

Permalänk

Är Empyrean Age ute ännu?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

ja det har kommit, verkar vara i full gång med FW... har dock inte kunnat spela på ett tag så jag vet inte hur det funkar och vad folk tycker om det... någon här kanske har något najs att berätta

Permalänk
Medlem

Har aktiverat mina två konton igen för att undersöka FW lite närmare. Just nu väntar jag dock på att gå ur mitt corp (12h kvar...) för att sedan gå med i Caldari Milisen... vet dock ej vilken av dom än, men det vet vi efter helgen Återkommer med berättelser när det väl hänt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Du kan väl bara signa upp i milisen utan att gå ur ditt gamla corp eller? Det ska väl inte spela nån roll??

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

måste säga upp eventuella roles först, tar 24h

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra sammanfattning på vad som är nytt nu?

Spelar lite oaktivt med att skilla och trade:a när jag känner för det. Har funderat på att börja PvPa med en crow eller någon annan inty. Men först måste jag hitta ett trevligt corp igen, någon här som recruitar?

Permalänk

www.rsp-enterprises.com

kontakta oss ingame om du är intresserad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
måste säga upp eventuella roles först, tar 24h

Ko det vet jag, men man måste väl inte lämna sitt corp för att vara med i FW? Man kan ju signa upp för tex Caldari/Amarr och fortfarande vara med i sitt gamla corp, eller ta med hela corpet om man vill det.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/