Fästa 120mm fläkt på Accelero S1 Rev.2

Permalänk
Medlem

Fästa 120mm fläkt på Accelero S1 Rev.2

Hej, mitt gamla grafikkort gick åt fanders (8800gts 320mb), var garanti kvar på det och skickade in det till Komplett. Får ett 8800GT 512mb tillbaka (trevligt som fan).

Har köpt en Accelero S1 Rev.2 och en 120mm fläkt (Nexus Real Silent 120mm). Har buntat fast den i plasten som sitter på Accelero kylaren. Det jag undrar över är vikten. Skruvarna som man monterar flänsen med ser riktigt klena ut.

Ska man försöka att "hänga" fläkten i grafikkortets PCB istället?

Tacksam för svar eller förslag

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

om det går så vore det nog bättre ja, varför använda fläkt?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
om det går så vore det nog bättre ja, varför använda fläkt?

Ordentligt med kylning?
Mitt förra kort gick sönder pga överhettning misstänker jag, så jag tänkte slå på stort denna gången.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

jag hängde min fläkt i ett par buntband i s1:an. funkade kanon

Visa signatur

Macbook - Intel Core 2 Duo 2.4ghz

Permalänk
Hedersmedlem

Använder du dom små svarta plast-clipsen ska det inte vara några problem att den hänger i flänsen.

Permalänk
Medlem

Just det, tänkte inte på clipsen

Edit:
Har monterat kylaren nu, gick smärtfritt men det tog sin lilla tid
Gjorde rent ordentligt, satte på Zalman kylflänsar på VRM modulerna. Dock vart det lite extra meckande med VRM närmast PCIE-kontakten. Där sitter dom nämligen 3 på rad. Så jag sågade itu en av Zalman flänsarna så jag kunde montera dom

Sitter på jobbet och har fixat det här, vill hem och testa nu!

Visa signatur