Någon som har sett ONOFF´s datorreklam?

Permalänk
Medlem

Någon som har sett ONOFF´s datorreklam?

Andra gången jag ser denna reklam nu.

En säljare berättar om en bärbar dator med mobilt bredband för två kunder.
Anledningen till att jag skapar tråden är för att när jag såg denna reklam första gången så trodde jag det var något skämt som jag missat.

Säljaren låter ju seriöst efterbliven. Jag ser reklamen som en parodi på affärssäljare.
Hur tänker de som gjorde reklamen? Är det otroligt inriktad på långsamma icke-datorkunniga människor?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Någon som har sett ONOFF´s datorreklam?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Säljaren låter ju seriöst efterbliven.

Kan man snabbt beskriva vad han gör, eller måste det ses?

Permalänk
Medlem

Antar det är den här du menar http://www.youtube.com/watch?v=_hce9bvlDBU

Fast jag tror att det mer handlar om att kunderna är seriöst efterblivna, fast jag håller med om att han inte precis säljer in produkten så bra

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Håller med först trodde jag att det var reklam för någon annan butik och de ville visa hur dåliga onoff var.

Här är den
http://www.youtube.com/watch?v=_hce9bvlDBU
några andra i samma stil
http://www.youtube.com/watch?v=9RrMgMJ6H0c
http://www.youtube.com/watch?v=HI5i987lBn8

BorN var visst före aja.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Jag tror den riktar sig till Svenssons, inte geeks på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Jag tror den riktar sig till Svenssons, inte geeks på Sweclockers

Precis.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk

haha! "den har innbyggd dvd-spelare "

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av logitechacer
haha! "den har innbyggd dvd-spelare "

Följt av: ", alltså full-HD"

Vad menar dem?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Jag såg den reklamen idag och min första tanke var precis samma som din.
Tänkte ungefär :
Det här är något slags skämt och förlöjligande av Onoff och snart dyker det upp något budskap i stilen "Köp hos oss på NetonNet på nätet istället"

Fast jag tyckte då att det var konstigt att de nämnde Onoff med namn. Så får man ju inte göra tänkte jag..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag såg den reklamen idag och min första tanke var precis samma som din.
Tänkte ungefär :
Det här är något slags skämt och förlöjligande av Onoff och snart dyker det upp något budskap i stilen "Köp hos oss på NetonNet på nätet istället"

Fast jag tyckte då att det var konstigt att de nämnde Onoff med namn. Så får man ju inte göra tänkte jag..

Haha, jag tänkte precis likadant... men sen va reklamen bara slut

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Finns det ens 16,4" laptops med full-hd skärmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

Mellan 14,8" och 16,7" så hittar prisjakt 28 st bärbara med 1920x1080 eller högre skärmupplösning.
Jag tror det betyder ja.

Permalänk
Medlem

Han är ju en idiot..?

Permalänk
Medlem

Tänkte precis samma sak. Trodde det var en reklam som visade en dålig försäljare, ett skämt ungefär. Jag förväntade mig nånting i stil med "Kom till XXXX istället", där vi har kunnig personal", i slutet.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Läskigt

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Blev också lite road av denna reklam. Har själv jobba mycket med sälj i liknande situationer och får väl tyvärr säga att det han säger är typ sådant som fungerar på en genomsnittlig svensk. Är nog överdrivet i reklamen för att göra det lite roligt men ofta förvirrar man bara folk om man går in på mer detaljer än han gör

Enkelt, låter bra = folk köper

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att de gör parodi på sig själva.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Haha, ni måste ha missat/inte tänkt på elgigantens reklam som gick för några månader sen.
Reklamen utspelar sig i ett bollhav, av någon anledning.

"Här är baksidan av datorn"

Fan, hittar inte klippet, om någon annan vill leta så varsågod.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Följt av: ", alltså full-HD"

Vad menar dem?

Jo exakt Hans slutledningsförmåga måste slutat fungera. Vad har DVDläsare med full HD att göra?

'Film-datorn, om vi får kalla den det' hahaha. Men hur kul kan det vara att vara säljare då? Klart man måste känna sig lite oseriös ibland?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

Jag och polaren var i en onoff butik häromveckan och såg då att nästan alla laptopar hade Klistermärket FULL-HD 1080 på dom. Man tittade på skärmarna men inte fanns det en enda över 1440*x i butiken.

Vi konfronterade en säljare och frågade :
Limmar ni på klistermärken själv eller?
-Nä, dom kommer så från tillverkaren, vi gör inget med datorerna.
Jaha, men det står FullHD på varenda laptop ni säljer, men ingen skärm överstiger 1440*x?
-Nä, det är sant, men laptoparna är utrustade med HDMI så dom är FullHD!

Dvs... detta klistermärket borde suttit på alla datorer som någonsin haft VGA, alltså på min 486a? Hur bra det fungerar kan väl kvitta? Sålänge det finns stöd för det? (ja, 486 var lite överdrivet)

Alltså, är det bara ännu ett "Sälja till svensson trick, hör svensson HD så måste det vara bra!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Mellan 14,8" och 16,7" så hittar prisjakt 28 st bärbara med 1920x1080 eller högre skärmupplösning.
Jag tror det betyder ja.

I min mening oanvärtbart med så hög upplösning till vanligt användande.
Har en bärbar dator på jobbet med 15,4-skärm och 1920x1200 och har fått ställa ner upplösningen för allt var så smått och suddigt. Nu är det bara suddigt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
I min mening oanvärtbart med så hög upplösning till vanligt användande.
Har en bärbar dator på jobbet med 15,4-skärm och 1920x1200 och har fått ställa ner upplösningen för allt var så smått och suddigt. Nu är det bara suddigt

Jag har inte sagt något om att det är vettigt eller ej. Bara att det existerar.

Reklamen är ju uppenbart riktad till OnOff's kundgrupp. Som förmodligen vill ha den typen av förklaring av datorns egenskaper.
Har ni någon gång funderat på att köpa en dator på OnOff? Om inte så är ni nog inte målgruppen för reklamen heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Jo exakt Hans slutledningsförmåga måste slutat fungera. Vad har DVDläsare med full HD att göra?

'Film-datorn, om vi får kalla den det' hahaha. Men hur kul kan det vara att vara säljare då? Klart man måste känna sig lite oseriös ibland?

ARGHH, skulle hellre dö än att stå och prata som han, pinsamt om någon geek kommer och man står och pratar som om man förde konversation med en bebis.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Haha, ni måste ha missat/inte tänkt på elgigantens reklam som gick för några månader sen.
Reklamen utspelar sig i ett bollhav, av någon anledning.

"Här är baksidan av datorn"

Fan, hittar inte klippet, om någon annan vill leta så varsågod.

Men den reklamen var ju kul.
-Ska vi inte ha ett sketstort bollhav för att locka kunder?
Sen scenen med bollhavet.
-Nja tror du inte kunder är mer intresserade av de låga priserna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Men den reklamen var ju kul.
-Ska vi inte ha ett sketstort bollhav för att locka kunder?
Sen scenen med bollhavet.
-Nja tror du inte kunder är mer intresserade av de låga priserna.

Det är ju dock sibareklamen men den är dock kung .. Roligt att dom kan driva lite istället, Onoffs reklam gör bara att jag aldrig kommer sätta min fot där tills dom anställt kompetent personal, ett + är ju att åtminstone ha kompetent personal i reklamen

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Både ser ut och låter som Peter Magnusson när han spelar säljare http://www.youtube.com/watch?v=ELMmPmj0jp0

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Både ser ut och låter som Peter Magnusson när han spelar säljare http://www.youtube.com/watch?v=ELMmPmj0jp0

Haha, bland det roligaste jag sett. När han snackar laptop blir det ju skitroligt.

Sen lite kul att han fick 6000 i månaden i 35 år till totalsumma på 560 000.

Permalänk
Musikälskare

*ryser*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hur många har jobbat i en liknande butik? Typ Siba/Mediamarkt/Elgiganten?
Jag jobbade på elgiganten i ett år ungefär och detta är vardagen. Man måste vara SUPERTYDLIG med varendra grej på datornerna då 90% av alla kunder är mer eller mindre helt okunniga.

När jag började var jag som de flesta här, det är lite pinsamt att prata som med en bäbis. Fast det är så man måste prata med kunder för att de ska förstå. Jag hade ett par folk som inte ville köpa av mig i början då jag "var för teknisk" och de tyckte det verkade komplicerat.

Citat:

Dvs... detta klistermärket borde suttit på alla datorer som någonsin haft VGA, alltså på min 486a? Hur bra det fungerar kan väl kvitta? Sålänge det finns stöd för det? (ja, 486 var lite överdrivet)

Alltså, är det bara ännu ett "Sälja till svensson trick, hör svensson HD så måste det vara bra!"

Klisterlapparna som sitter på datorerna är ju oftast för att datorn klarar att skicka full-hd till extern skärm/tv genom HDMI.
Långt ifrån alla LCD/plasma apparater har vga-ingångar idag, och full-hd loggan ska ju stå för att man får full-hd genom HDMI från datorn. Det är ju inte att luras, det är för att förenkla för konsument. Vet inte hur många gånger folk har köpt laptops med vga sen insett att deras tv inte har vgaingångar.

Sen att grabben i reklamen verkar så lam och seg är en annan sak.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr