vad är detta för brud?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Datorspelare inte data. Är hon världsmästare i information?

Vad då världsmästare i information. Data och information är inte samma sak.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Counterstrike? Är det nån mod till wolfenstein eller?

Nej, men ett tilläggspaket till red alert.

Permalänk

Är det inte en mod till half life?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

hon är en tjej som är rätt så bra på CS och spelar för klanen: "Les Seules".
förutom att hon är duktig på CS så är hon fruktansvärt dryg och kan inte ta en förlust över internet alls, ingame så försöker hon göra motståndarna förbannade genom att dryga sig endast för att dom ska tappa fokus "hud_saytext 0" är det som gäller när man möter Les Seules.

detta är då min uppfattning.

Permalänk
Medlem

Tjejscenen är skicklighetsmässigt sett ett skämt, iaf när det gäller cs.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nej, men ett tilläggspaket till red alert.

Yep, utan tvekan.
Fösta spelet jag köpte till min egna PC... andra var C&C red alert av någon anledning (hitta dock bara collectors ed.)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Vad då världsmästare i information. Data och information är inte samma sak.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Data

Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
http://sv.wikipedia.org/wiki/Data

Gör om, gör rätt.

Gör om själv slog upp data på Lexin

Svenskt uppslagsord
data datan subst.
dator, datamaskin (vardagligt)

Engelsk översättning
computer

Exempel

* lägga upp på data---put it on the computer

Sammansättningar/avledningar

* data|central---data-processing centre
* data|spel---computer game
* data|språk---computer language
* data|åldern---computer age

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Gör om själv slog upp data på Lexin

"The LEXIN dictionaries are the first web-based dictionaries that are made especially for immigrants in Norway"

Efter lite letandes hittas en svensk version

Primär betydelse
"Svenskt uppslagsord
data subst.
plural fakta, uppgifter"

Ytterligare betydelse
"Svenskt uppslagsord
data datan subst.
dator, datamaskin (vardagligt)"

Att data av lättja får ersätta dator är ett oskick som tack och lov har minskat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Data användes förut för att nämna det vi idag kallar för dator, typ data kurs, data körkort bla bla.

Så ordet data används nog uteslutet av n00bs idag.

Jag använder endast ordet dator när jag syftar på just dator, på jobbet har vi instruktionsblad som vi använder vid maskinställ, det kallas alltid datablad eller kuggdatablad.
Dom har bara "rå data" som t ex = vertygs nummer, växel, matning, varvtal, fixtur nummer, modul på kugg/splines, antal kugg/splines och färdig mått (pinmått eller kuggvid)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Svenskar är grymt bra i FPS-spel, så är det Titta på fojji/fox, toxic etc. Var själv med i världens bästa RtCW-klan när det begav sig.

Permalänk
Medlem

Jo jag ägde med mitt lag i UT när jag spelade för många år sen, medans noobsen satt med sitt fjantiga counter-strike. Det var dock bara på en ladder hehe. Det är konstigt att counter-strike inte dött ut än, det är fortfarande lika stelt och sugigt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
hon är en tjej som är rätt så bra på CS och spelar för klanen: "Les Seules".
förutom att hon är duktig på CS så är hon fruktansvärt dryg och kan inte ta en förlust över internet alls, ingame så försöker hon göra motståndarna förbannade genom att dryga sig endast för att dom ska tappa fokus "hud_saytext 0" är det som gäller när man möter Les Seules.

detta är då min uppfattning.

hon är då knappast inte ensam med den attityden

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Data användes förut för att nämna det vi idag kallar för dator, typ data kurs, data körkort bla bla.

Jag använder endast ordet dator när jag syftar på just dator, på jobbet har vi instruktionsblad som vi använder vid maskinställ, det kallas alltid datablad eller kuggdatablad.
Dom har bara "rå data" som t ex = vertygs nummer, växel, matning, varvtal, fixtur nummer, modul på kugg/splines, antal kugg/splines och färdig mått (pinmått eller kuggvid)

Man kan vara petig och korrekt. Man kan också vara tolerant och förstående.
Det är la inte direkt rymdforskning att förstå varandra eller hur?
Här är det ju bara ett krig mellan dum och smart och det är bara löjligt alltihop.
Data eller dator, va spelar det för roll? Så länge man förstår va personen i fråga menar. Om inte så kan man ju fråga va han/hon menade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Uhm, varför behövs damklasser? Det finns ju inga fysiska attribut som skulle fungera som argument för att tjejer inte är lika bra som killar på spel.

Jag tror det är killarna som är rädda för att få smisk av tjejerna

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Jag tror det är killarna som är rädda för att få smisk av tjejerna

mjo det är ju också ett sätt att se på saken

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

det är tjejjerna själva som inte kommit upp i killarnas nivå inom E-sport ännu, det är dom som alltid velat ha en "egen" serie då dom andra lagen är fullsatta av killar. i framtiden skulle jag tro att det kommer blandas en hel del.

Permalänk
Avstängd

Såg ett repotage på täve med henne, tyckte dom sa att hon tjäna en miljon om året på att spela! vilket är jäkligt bra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Jo jag ägde med mitt lag i UT när jag spelade för många år sen, medans noobsen satt med sitt fjantiga counter-strike. Det var dock bara på en ladder hehe. Det är konstigt att counter-strike inte dött ut än, det är fortfarande lika stelt och sugigt.

vilken klan?

har ganska stor koll på norrlandsklanerna från förr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Såg ett repotage på täve med henne, tyckte dom sa att hon tjäna en miljon om året på att spela! vilket är jäkligt bra!

Hon har nog fått ett förbannat uppsving med sponsorer efter tv-programet "play us" som går på MTV nu.
Nog därför hon tjänar så bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Skrev du precis det där? Då kanske jag kan göra dig informerad om att du har använt kommatecken felaktigt och en del andra språkliga missar. Tillåt mig ändra lite.

Data användes förut för att benämna det vi idag kallar för dator, t.ex. datakurs, datakörkort etc.

Ordet data används nog uteslutande av n00bs idag.

Jag använder endast ordet dator när jag syftar på just en dator. På jobbet har vi instruktionsblad som vi använder vid maskinställ, dessa kallas alltid datablad eller kuggdatablad. De har bara "rå data" som t.ex. verktygsnummer, växel, matning, varvtal, fixturnummer, modul på kuggar/splines, antal kuggar/splines och färdigmått (pinmått eller kuggvidd).

Jag skulle nog gå igenom de grundläggande delarna innan du gör dig besvär att påpeka hårklyverier som alla ändå förstår utifrån sammanhanget. Jag trodde särskrivningar uteslutande användes av n00bs idag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
n00bs

Ett annat otyg är dessa anglicismer, "n00b" är knappast ett accepterat ord och -s ger ej en svensk pluralform.

Permalänk
Citat:

Man kan vara petig och korrekt. Man kan också vara tolerant och förstående.
Det är la inte direkt rymdforskning att förstå varandra eller hur?
Här är det ju bara ett krig mellan dum och smart och det är bara löjligt alltihop.
Data eller dator, va spelar det för roll? Så länge man förstår va personen i fråga menar. Om inte så kan man ju fråga va han/hon menade.

För att återigen påminna folk om det verkliga problemen läs ovanstående.
Förbannat löjligt när folk leker språkpolis på ett forum. Blir ju bara att trådarna spårar ut i OT >.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ett annat otyg är dessa anglicismer, "n00b" är knappast ett accepterat ord och -s ger ej en svensk pluralform.

Du förstår säkert att jag bara använde det ordet för att personen jag citerade gjorde det. Jag tycker det är sjukt larvigt att kalla folk för "n00b".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
För att återigen påminna folk om det verkliga problemen läs ovanstående.
Förbannat löjligt när folk leker språkpolis på ett forum. Blir ju bara att trådarna spårar ut i OT >.<

Jag tror att det isf är viktigare att vi undviker trådar om WoW och CS om vi vill undvika att trådar spårar ur. När man dessutom blandar in tjejer i bilden är det ju inga tvivel om hur det kommer att sluta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
men det är ju en brud, vi vet ju alla att de inte kan spela :S

Min syster hade nog ägt dig i D2 LoD å cod4 ;), grymt bra e hon

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Är det inte en mod till half life?

vad är ett halvt liv ?

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Citat:

Jag tror att det isf är viktigare att vi undviker trådar om WoW och CS om vi vill undvika att trådar spårar ur. När man dessutom blandar in tjejer i bilden är det ju inga tvivel om hur det kommer att sluta.

Okej. Så du tar det för skitsnack då eller?
WoW-tråden ser allmänt bra ut och nån tråd om CS har jag inte sett på år och dar.
Jag förstår va det är du vill säga, men det rättfärdigar väl inte att skapa mer käbb bara för att det finns?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keefa
vad är ett halvt liv ?

Cirka 40 år med dagens mått. Om du ska klaga på att han inte satte ett bindestreck mellan kan jag passa på att peka ut för dig att meningar börjar med stor bokstav och att man inte sätter mellanrum innan frågetecken.

Dalhedaren: Nej det gör det inte, men det finns inget som sticker så mycket i ögonen som när folk kastar sten i glashus.

Permalänk
Citat:

Cirka 40 år med dagens mått. Om du ska klaga på att han inte satte ett bindestreck mellan kan jag passa på att peka ut för dig att meningar börjar med stor bokstav och att man inte sätter mellanrum innan frågetecken.

Dalhedaren: Nej det gör det inte, men det finns inget som sticker så mycket i ögonen som när folk kastar sten i glashus.

Du menar när någon rättar en annan med lika mycket fel själv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Dator är också fel benämning. ;P Det heter faktiskt PC. Men vem bryr sig?

Data, dator... PC... de flesta vet vad man menar.

Så att om man spelar på en Mac så är man ingen "datorspelare"?