ny forumsdel, studio/egenskapad musik

Permalänk
Medlem

ny forumsdel, studio/egenskapad musik

Hejsan!

Tycker att det är lite rörigt ibland det med egenskapad musik, för ibland ligger det i digitalskapande och ibland i ÖÄ/media delen där. väldigt rörigt, förr i tiden fanns det en egen musikdel. hade varit skönt med det eller rent av en studio del, där man kan diskutera mastering/mixning/inspelning/låt skapande, kritik på swecarnas egna låtar och band.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej E_maN!

Kika i denna tråden. Mina svar gäller din fråga också.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7930...

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

låter kanon *hoppas hoppas hoppas*

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Kika i denna tråden. Mina svar gäller din fråga också.

Du skriver: "Vi föredrar att avvakta lite och kontrollera om behovet verkligen finns innan vi spikar en förändring."

Men det här tycker jag är helt fel. Forumdelen "Programmering och digitalt skapande" behöver delas upp i musik/studio och programmering/webbdesign/grafik. Då skulle ni locka musicerande besökare till forumet, istället för att vänta på att så många musiker/producenter känner sig malplacerade att de är tillräckligt många för en egen forumdel. Det kommer antagligen aldrig att ske. Först om ni skulle öppna en sådan här forumdel ett år och sedan slå ihop den med programmeringen/webbdesign/grafik (som är så långt ifrån musik man kan komma), skulle ni få tillräckligt med klagomål för att göra denna förändring.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Du skriver: "Vi föredrar att avvakta lite och kontrollera om behovet verkligen finns innan vi spikar en förändring."

Men det här tycker jag är helt fel. Forumdelen "Programmering och digitalt skapande" behöver delas upp i musik/studio och programmering/webbdesign/grafik. Då skulle ni locka musicerande besökare till forumet, istället för att vänta på att så många musiker/producenter känner sig malplacerade att de är tillräckligt många för en egen forumdel. Det kommer antagligen aldrig att ske. Först om ni skulle öppna en sådan här forumdel ett år och sedan slå ihop den med programmeringen/webbdesign/grafik (som är så långt ifrån musik man kan komma), skulle ni få tillräckligt med klagomål för att göra denna förändring.

Det är lite hönan och ägget över dedär. Vi ska ta upp musikdelen till diskussion och se vad vi kommer fram till.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det är lite hönan och ägget över dedär. Vi ska ta upp musikdelen till diskussion och se vad vi kommer fram till.

Ja helt sant, fast ur min synvinkel vill ni se en höna innan ni går med på att värpa något ägg Tack för feedback på detta iaf.