Permalänk
Medlem

Kan bara ha väldigt låga upplösningar då dom högre inte verkar fungera. Men spelet är hitils lite underhållande grafiken är verkligen inte allt.

Permalänk
Medlem

Kommer ta en jävla tid att få förstöra planeter lasern ><

Behöver erövra 22 planeter till

Otroligt tröttsamt med konstanta attacker, och sjuka kossor som ska avlivas, och att allt är så fruktansvärt dyrt

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
När jag ser en screenshot på spelet och tänker att vissa faktiskt gillar spelet så får jag rysningar.
Typ samma sak med TF2, jäkla skräp..

VI som gillar Spore har en bra smak så är det. Tänkt vad tråkig världen skulle vara om alla tycker som du.

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk

Galaxens kärna var intressant

Permalänk
Medlem

Lol satt och spelade i typ 2,5 timmar i dålig upplösing tills jag insåg att starta om spelet fixade det. Är inte det lite bevis på underhållningen?

Permalänk

gahh blir galen! Jag suger på det här spelet, är i stadiet då man tagit sig upp på land och man ska charma eller döda andra djur - men det går ju inte!

Hur fungerar charm-saken? Jag har 3 på sång, 5 på dans och 3 på charm säger vi, och 2 på pose

och så har de andra djuren 1 på sång och 2 på dans, och så dansar det andra djuret, och så dansar jag, och ändå åker hans mätare upp bra mycket mer än min, så jag inte hinner till mitten av mätaren innan han gör det, och då får jag ingen ny DNA för att expa -- Hur är det meningen att man ska göra?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjohansson
gahh blir galen! Jag suger på det här spelet, är i stadiet då man tagit sig upp på land och man ska charma eller döda andra djur - men det går ju inte!

Hur fungerar charm-saken? Jag har 3 på sång, 5 på dans och 3 på charm säger vi, och 2 på pose

och så har de andra djuren 1 på sång och 2 på dans, och så dansar det andra djuret, och så dansar jag, och ändå åker hans mätare upp bra mycket mer än min, så jag inte hinner till mitten av mätaren innan han gör det, och då får jag ingen ny DNA för att expa -- Hur är det meningen att man ska göra?

Du måste ha flera i din flock, då går det
Har du inga allierade kan du lägga till dina egna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, upplever exakt samma sak, fast jag är köttätare så jag dödar alla istället. På hela den fasen lyckades jag bara alliera mig med en enda ras, trots att jag försökte på alla jag kunde, med full flock och 3 i dans och sång...

för övrigt tycker jag att det är för lite bilder i denna tråd:

Tribal:

Space:

Permalänk
Avstängd

Måste säga att spelet är alldeles för lätt.
Drog igång på "Hard" direkt första gången och lyckades med många faser utan några som helst problem. "Tribe"-delen tog långt under en timme.
"Creature"-delen var också den rätt lätt, dra på lite vingar och en massa bra skadande delar så var det lätt som en plätt.

Har inte hunnit så långt i "Space"-delen, kanske kommer de riktiga utmaningarna där.
Kanske är det svårare om man väljer att inte vara så ond som jag har varit, militär och död all the way för min del än så länge.

EDIT: De talade om (och visade bilder på) att man skulle kunna fortsätta under vatten och aldrig gå upp på land, något av detta har jag inte sett. Kan man ens simma under vattnet efter den första delen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Du måste ha flera i din flock, då går det
Har du inga allierade kan du lägga till dina egna.

haha, min hjärna avancerade inte lika snabbt i verkligheten som i Spore, nu gick det bra mycket bättre

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
EDIT: De talade om (och visade bilder på) att man skulle kunna fortsätta under vatten och aldrig gå upp på land, något av detta har jag inte sett. Kan man ens simma under vattnet efter den första delen?

Jo, du måste ju trycka själv för att gå vidare?
Och vad jag vet så går det inte att komma tillbaks under vattnet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jo, du måste ju trycka själv för att gå vidare?
Och vad jag vet så går det inte att komma tillbaks under vattnet.

Men man slutar ju få poäng när man blivit stor, eller?
Blir hjärnan större ändå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Men man slutar ju få poäng när man blivit stor, eller?
Blir hjärnan större ändå?

Civilisationer under vatten tog de bort ur spelet, samma med att man skall kunna göra egna växter. Antagligen för att EA vill ha det som expansioner.

Permalänk

Måste ha akut hjälp!

Jag råkade spara mitt spel i stamfasen precis innan min sista stam-medlem dog, och spelet startar bara om från den sparningen och repeteras?

Vad ska jag göra? köra om hela spelet?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Citat:

Enkelt sagt... man ska ha samma nivå som motståndarna. Då är det barnsligt enkelt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Suck... jag är i Tribal-stadiet, och allt går som smort... men min chieftain har buggat sönder och går inte att flytta, attackera med, social med eller nåt annat. Bara att börja om, ojoj...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Ingen som vet vad jag kan göra?, läs 2 inlägg ovan.

Fan om man måste göra om allt.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

tror tyvärr du får lov att göra om det.
Dock så är det ju inte så jätte långt in i spelet, du kommer nog dit hyffsat snabbt om du vill.

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

yes är i rymden nu då efter några timmars spelande
skitlätt om man bara klubbar ihjäl allt
men finns inga poäng med spelet längre då det bara är tråkig repetition nu...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Ingen som vet vad jag kan göra?, läs 2 inlägg ovan.

Fan om man måste göra om allt.

Du kan ju starta om på Tribe-stadiet på en ny planet.

EDIT: Med samma snubbar då dvs.

Permalänk
Medlem

Äntligen, vilken jvla pina det var att komma till galaxens mitt, och nu kommer jag aldrig tillbaks till mitt hem :S. Nu känns det mesta som repetition, och vad lätt det blev att terraforma med livets stav...

Btw, vet nån var groxernas hemplanet är? köpte en planetförstörare bara för den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Äntligen, vilken jvla pina det var att komma till galaxens mitt, och nu kommer jag aldrig tillbaks till mitt hem :S. Nu känns det mesta som repetition, och vad lätt det blev att terraforma med livets stav...

Btw, vet nån var groxernas hemplanet är? köpte en planetförstörare bara för den...

Ligger nånstans runt galaxens mitt, flög runt lite här och var med hjälp av maskhål och hittade dem när jag fått uppdraget att hitta

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

E:\DOCUME~1\Nicke\LOKALA~1\Temp\8e4e_appcompat.txt

ingår i en felrapport som gör att jag inte kan starta spore mer...

"spore har utfört en förbjuden åtgärd bla bla" det klassiska.
Fungerade igår men inte idag, har installerat om men vet inte vad jag ska göra. någon som vet?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
E:\DOCUME~1\Nicke\LOKALA~1\Temp\8e4e_appcompat.txt

ingår i en felrapport som gör att jag inte kan starta spore mer...

"spore har utfört en förbjuden åtgärd bla bla" det klassiska.
Fungerade igår men inte idag, har installerat om men vet inte vad jag ska göra. någon som vet?

Den filen blir svår för oss att nå.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Hej, har läst kanske 5 inlägg i tråden,

ni som har spelat spelet, på ungefär vilka grafikinställningar kan jag spela Spore på med datorn i min signatur?

tack!

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars

ni som har spelat spelet, på ungefär vilka grafikinställningar kan jag spela Spore på med datorn i min signatur?

tack!

bästa sättet är väl att du testar dig fram och känner vilken som flyter på bäst ?´

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars

tack!

Tror du ska kunna spela på rätt högt ändå. Så krävande verkar/är det inte.
Tycker jag

Väldigt kul spel må jag säga:D Fastnar lätt.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

charma var tok enkelt jag kör en aggresiv snubbe men charmade 2st stammar snabbt i spelet sen såg jag en unik varelse med 250hp så då charmade jag han med sen var spelet cake resten av stam fasen.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk

spore online

Hur fungerar spore online egentligen?

Har man möjlighet att resa till en kompisens värld och hälsa på?
vilka möjligheter har man online jämfört med singleplayer?