Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt påläst om just db's läge, men varför dröjer alla ordrar?
Min order har varit "leveransklar" bra länge nu, men skickas inte.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

dom har gått över till extern logistik etc, ordrar skickas väl inte från deras lager det mesta..

Permalänk
Medlem

Är utförsäljningsdelen avskaffad eller har den blivit undangömd?

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Permalänk

vad menas med "Avvaktar leveransdatum, tidigast 2008-10-xx.", min order har legat så i en vecka nu, alla saker har funnits i lager, och varje dag flyttas datumet fram med en dag.

Permalänk

omigosh - Då vi lagt logistiken externt är det krångligare att hantera udda-prylar, vi har därför valt att sälja dessa främst via Mobiliabutiken i Malmö.

Evil-Bosse - Om det står "Avvaktar leveransdatum" kan det inte vara så att alla prylarna finns i lager, maila mig med ordernummer så återkommer jag..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Ordern har gått vidare till under behandling nu, så problemet finns inte kvar längre

Men ett annat mail skickat.

Permalänk
Inaktiv

Så här i efterhand, var det inte en ganska dum idé att gå ihop med JME?

Permalänk
Inaktiv

Hur lång tid tar det från det att datorn är skickad till det att jag kan hämta ut den?

Min beställning kommer tidigast levereras på måndag (den 20), och jag skulle verkligen behöva den senast fredag (den 24). Är det en möjlighet?

Kommer den inte innan den 24 så avbeställer jag datorn, då det är anledningen till att jag beställt den.

EDIT:
För övrigt; mitt grafikkort som jag först beställt utgick (MSI 4870). Därefter tog det tre (!) arbeetsdagar innan min order bekräftades. Så lång tid ska det väl inte ta att bara bekräfta ordern?

Permalänk
Medlem

Hej DBmannen.

Igår beställde jag diverse datordelar med bl.a ett Antec Sonata.
På eran webshop så står det att det finns i lager för omedelbar leverans, men på order bekräftelsen står det att det inkommer tidigast den 28/11.

1.5 månad nästan.

Samma med dvdbrännaren som jag beställde, står att den finns hemma men inte på order bekräftelsen
Jag ångrar mej att jag har betalt med kort.

Varför stämmer inte ert lagersaldo med verkligheten.

MvH Kabben

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk

Kabben - Maila mig ditt ordernummer tillsammans med referens till ditt inlägg, står det att en vara skall finnas i lager skall det också vara så i dagsläget.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Kabben- Jag fick samma på alla mina artiklar när jag beställde den 12/10.
Leverans tidigast 28/11 stod det.

Nu har det försvunnit och det står leveransklar på alla artiklar och har
stått så sedan Tisdag eftermiddag tror jag det var...
Verkar vara lite vilda västern...

/Jonas

Permalänk

Hej DB mannen,

jag har en fråga angående RMA ärenden hos er. Jag har en defekt 4870x2 hos er så min fråga är hur långt tid ska jag förvänta mig att det kommer ta?

/xerxes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasti
Hej!

Kabben- Jag fick samma på alla mina artiklar när jag beställde den 12/10.
Leverans tidigast 28/11 stod det.

Nu har det försvunnit och det står leveransklar på alla artiklar och har
stått så sedan Tisdag eftermiddag tror jag det var...
Verkar vara lite vilda västern...

/Jonas

Jag trodde det skulle gå bra att beställa delar som det stod fanns i lagret.
Jag ger det lite tid, har inte så bråttom.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Om man beställer ett helt datorsystem från db.com och skulle få problem med något fast man inte kan lokalisera felet, kan man då gå till en db-butik i närmaste stad, i mitt fall malmö och lämna in datorn etc där?

*Förövrigt är jag ganska nöjd med datorbutiken.com, visserligen kunde väntetiden varit kortare men ändå, jag litar mer på datorbutiken än på t.ex. komplett eller inet.se.

Permalänk

har ej läst genom hela tråden men inser att förslag till eran sida nu upphört att trilla in men här kommer ett förslag: gör det möjligt att vi från finland kan beställa från eran sida, då era priser e ibland billigare och ni har ofta saker som vi i finland inte får in till våra datorbutiker.
jag vet att priserna på frakten skulle vara höga men vid stor beställning (många pers ) så skulle det inte vara ett problem

tack på förhand

Visa signatur

[E4600 @ 3,20Ghz][Abit ip35-e][club3d 3870 oc @902/1339 24/7 @ 800/1170][Corsair 2gb 800 mhz ram cl5 ][Corsair hx550][WD 250GB][Antec p180]

Permalänk

tycker att leveranstiden var sjuktlång....min order hade legat "leveransklar" i över 2 veckor...jag ringde flera gånger för att få svar på min fråga "varför skickas inte min order?"...jag fick aldrig något riktigt svar...till slut ringde jag och "ljög" om att jag skulle åka till norge på fredag (jag ringde på tisdagen)´jag sa att jag skulle bli tvungen att avbeställa om den inte skickades "idag tisdag"...några minuter efter samtalet´loggade jag in igen och kollade status, då hade det plötsligt skickats....DÅLIG SERVICE"!! var mitt sista köp på db.com...

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flambingo
tycker att leveranstiden var sjuktlång....min order hade legat "leveransklar" i över 2 veckor...jag ringde flera gånger för att få svar på min fråga "varför skickas inte min order?"...jag fick aldrig något riktigt svar...till slut ringde jag och "ljög" om att jag skulle åka till norge på fredag (jag ringde på tisdagen)´jag sa att jag skulle bli tvungen att avbeställa om den inte skickades "idag tisdag"...några minuter efter samtalet´loggade jag in igen och kollade status, då hade det plötsligt skickats....DÅLIG SERVICE"!! var mitt sista köp på db.com...

Som sagt så har de ju stora problem nu, men tycker ändå det vart rätt shysst iaf att de skyndade på det iom att du skulle bort. Lite goodwill har de allt kvar

Synd å andra sidan att det gått så långt som till det stadiet att man ska behöva ringa o ha sig.

Permalänk
Medlem

precis, loggade in på mitt konto , väntar på en pryl. å den ligger leverans klar sen 3 veckor tbx å nu skickade jag ett mail pga orkar fan inte vänta. får se vad som sker i stugan hos dom

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har avbeställt ordern och testade göra en ny order, samma visa med den, leverans i november trotts att det skulle finnas inne.

Beställde från annat ställe i fredags, minne, moderkort, prolle, dvd finns nu på mitt utlämningsställe,

Visa signatur

//Kabben

Permalänk
Inaktiv

Nä, nu överväger jag att beställa mitt paket för 11500. Ville ha det till på fredag men nu blev det framskjutet.

Beställde den 7 oktober (för 13 dagar sen) och idag skulle det skickats. Loggar in för att kolla om det skickats, och då står det att det blivit framskjutet en månad (till den 20 november).

Iochmed att jag bara beställde det för att ha till fredag kommer jag nu avbeställa det, då det tar tre arbetsdagar (!) att endast BEKRÄFTA min beställning.

Ni kunde väl ändå skrivit ut när det skickats till mig, så kunde jag beställt något annat, istället för att vänta på den 20 bara för att se att andra ligger före mig i kön och får chassit!

Permalänk
Medlem

Har också en order med ett par artiklar, när den ena har kommit in så är det nästa artikel som inte finns på lager, har visserligen bara väntat sen förra torsdagen men om det är så att inget av det jag beställt reserveras så lär jag aldrig få ordern. Äntligen kom blu-ray spelaren i lager, men då försvann minnena istället och moderkortet verkar det som:-D

Jag gillar ändå datorbutiken, dom är oftast billiga och har en bra kundtjänst. Fast leveranstiderna är ju rena katastrofen:P

Visa signatur

ABIT KN9S nForce 550 | Hiper 580W | AMD Athlon 64 X2 5200+ | Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB | HIS Radeon X1950XT 256MB | Seagate Barracuda 250GB | Samsung Syncmaster 206BW | Win XP Home SP2

Permalänk
Medlem

har fortfarande inte fått en av grejerna som jag beställde för 4 veckor sen.
Den har funnits i lager, sen inte funnits, sen funnits igen.
Men ändå har den inte kommit iväg.

Tycket db har blivit rena skämtet faktiskt.
tråkigt nog.
prioriterar leveranser före priset.
Så nej tack till db.com igen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Min saga från förra inlägget fortsätter, har börjat med något jag kallar för 'det dagliga samtalet'.. brukar ringa upp db nån gång efter lunch och fråga väldigt vänligt hur det går för dem.. ungefär samma svar varje gång: nä men vi ligger lite efter just nu blabla..

undra om dom märker att jag ringer nån gång om dagen sådär eller om jag ska börja bli lite hårdare, har fan gått en månad sen jag beställde allt. Verkar som jag kan namnen på dom i kundetjänst nu iaf, dom borde börja känna igen mig också

Ajja, beställde av grafikkortet för att det har utgått ur sortimentet, ett leadteak 260, för 2300 kr, det närmsta kortet är ett asus 260 för 2650~ kr.

Nu verkar dom ha fått in allt i lager+reserverat det för min dator vilket är ett stort plus, och vad jag får ut av det hela är att det tar nu ca 10 arbetsdagar för dom att klistra på processorn på moderkortet, och sen ca 5-10 arbetsdagar till innan dom skickar ordern.

Dvs totalt 2 månader, vill helst inte avbeställa för jag har köpt via ett företag och det är massa krångel med sånt, annars skulle jag ha avbeställt första veckan.

Kommer tillbaka med en fullständig rapport när hela historien är över, 2 månader för en dator utan grafikkort, när allt skulle finnas i lager/1-3 dagars beställningsvara.. hmm

kan bara säga, negativt betyg.

Permalänk
Medlem

fan skickade 10 papp till dem och det verkar bara ta en jäkla tid att få grejjerna så jag ringde igår och bad dem skicka tillbaka pengarna. "Joo men skriv in kontonumret till oss så skickar vi pengarna tillbaka"... Skrev kontonumret men får väl vänta ett jävla tag innan man får tillbaka pengarna :/

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem

Hur går det egentligen för datorbutiken? Borde de inte ha fått ordning på verksamheten nu? Trodde det skulle börja stabilisera sig snart. Förut kunde man förstå att det var mycket att göra eftersom de gjorde om lagersystemet.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Har beställt en dator i delar med montering av cpu+fläkt. Alla grejer fanns på plats för två och en halv vecka sen. Idag skickades paketen från Göteborg. Kanske börjar den nya logistiken ta form för db.
Julafton i morgon...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wondR
Min saga från förra inlägget fortsätter, har börjat med något jag kallar för 'det dagliga samtalet'.. brukar ringa upp db nån gång efter lunch och fråga väldigt vänligt hur det går för dem.. ungefär samma svar varje gång: nä men vi ligger lite efter just nu blabla..

undra om dom märker att jag ringer nån gång om dagen sådär eller om jag ska börja bli lite hårdare, har fan gått en månad sen jag beställde allt. Verkar som jag kan namnen på dom i kundetjänst nu iaf, dom borde börja känna igen mig också

Ajja, beställde av grafikkortet för att det har utgått ur sortimentet, ett leadteak 260, för 2300 kr, det närmsta kortet är ett asus 260 för 2650~ kr.

Nu verkar dom ha fått in allt i lager+reserverat det för min dator vilket är ett stort plus, och vad jag får ut av det hela är att det tar nu ca 10 arbetsdagar för dom att klistra på processorn på moderkortet, och sen ca 5-10 arbetsdagar till innan dom skickar ordern.

Dvs totalt 2 månader, vill helst inte avbeställa för jag har köpt via ett företag och det är massa krångel med sånt, annars skulle jag ha avbeställt första veckan.

Kommer tillbaka med en fullständig rapport när hela historien är över, 2 månader för en dator utan grafikkort, när allt skulle finnas i lager/1-3 dagars beställningsvara.. hmm

kan bara säga, negativt betyg.

Leveranstiden på db.com ftw!
Jag ringde och hotade med att jag skulle avbeställa ordern o köpa från ett annat ställe om dom inte skickade grejjorna drirekt...efter 5min loggade jag in och grejjerna var skickad...

verkar som ända sättet att få sina grejjer är att hota att man avbeställer

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flambingo
Leveranstiden på db.com ftw!
Jag ringde och hotade med att jag skulle avbeställa ordern o köpa från ett annat ställe om dom inte skickade grejjorna drirekt...efter 5min loggade jag in och grejjerna var skickad...

verkar som ända sättet att få sina grejjer är att hota att man avbeställer

Nej, det fungerar inte alltid!

Hej, Fredrik.

Då kan du vara så snäll att avbeställa hela ordern, och göra en utbetalning
av pengarna till samma Visa kort dom kom ifrån.

Mvh
Niklas
----- Original Message -----
From: "Kundtjänst/datorbutiken.com" <sverige@datorbutiken.com>
To: <skanova@gmail.com>
Sent: Thursday, October 30, 2008 2:33 PM
Subject: Re: Leveransbekr?ftelse fr?n datorbutiken.com /home [z
RMEThreadId=F48ED0B136354A18B5DC4843969DC0BB@bajskorven]
[zRMEThreadId="8963101ED8E746F1BF583CD76001CFFA@bajskorven"]

>
> Hej
>
> Aj då, det måste jag ha missat. Som det ser ut nu kan din order skickas
> från lagret nästa vecka.
> Önskar du avbeställa pga detta så går det bra genom att du mailar hit igen
> och ger besked. Pengarna återbetalas då till ditt kort vilket tar några
> bankdagar.
>
> Med vänlig hälsning
> Fredrik/Kundservice
> _________________________________
> Behåll gärna kedjan av svar i svarsbrevet.
>
>
> ---------------------------
> Hej, Fredrik.
>
> Hade varit ett bättre svar om det faktiskt fanns text i ditt mail.
>
>
> Mvh
> Niklas
>
> ----- Original Message -----
> From: "Kundtjänst/datorbutiken.com"
> To:
> Sent: Thursday, October 30, 2008 2:12 PM
> Subject: Re: Leveransbekr?ftelse fr?n datorbutiken.com /home [z
> RMEThreadId=F48ED0B136354A18B5DC4843969DC0BB@bajskorven]
> [zRMEThreadId="8963101ED8E746F1BF583CD76001CFFA@bajskorven"]
>
>
>>
>> Hej
>>
>>
>>
>> Med vänlig hälsning
>> Fredrik/Kundservice
>> _________________________________
>> Behåll gärna kedjan av svar i svarsbrevet.
>>
>>
>> ---------------------------
>> Hur gör jag för att avbeställa en order? Jag kan inte göra det via
>> "mitt konto" längre!
>>
>> Och hur lång tid innan jag får tillbaka mina pengar?
>> Om ordern skickas idag så ämnar jag inte avbeställa.
>>
>>
>>
>> 29 okt 2008 kl. 16.47 skrev "Kundtj?nst/datorbutiken.com" :
>>
>>>
>>> Hej
>>>
>>> Kan ej svara på det tyvärr.
>>>
>>> Med vänlig hälsning
>>> Fredrik/Kundservice
>>> _________________________________
>>> Behåll gärna kedjan av svar i svarsbrevet.
>>>
>>>
>>> ---------------------------
>>> Hej,
>>>
>>> Stort tack för att ni svarade med en mall. Det besvararde ju precis
>>> min
>>> fråga.
>>>
>>> Eller.
>>>
>>> Jag vill veta när min order kommer att skickas, inte att ni har prob
>>> lem, det
>>> vet jag redan.
>>> Om min order ej skickas idag eller imorgon så att jag har den på fre
>>> dag så
>>> kommer jag avbeställa den.
>>>
>>> Så frågan är enkel, när skickar ni min order?
>>>
>>> Mvh
>>> Niklas
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Kundtjänst/datorbutiken.com"
>>> To:
>>> Sent: Wednesday, October 29, 2008 3:03 PM
>>> Subject: Re: Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home
>>> [zRMEThreadId="F48ED0B136354A18B5DC4843969DC0BB@bajskorven"]
>>>
>>>
>>>>
>>>> Hej
>>>>
>>>>
>>>> Tack för ditt mail!
>>>>
>>>> Det är fortfarande en del förseningar på lagret varför ordern ej
>>>> lämnat
>>>> lagret än. Det ser dock ljusare och ljusare ut för varje dag främs
>>>> t pga
>>>> att lagerpersonalen jobbat på hårt och börjar komma ikapp. Vi har
>>>> senaste
>>>> tiden gjort stora omställningar vilket för framtiden är
>>>> nödvändigt men
>>>> under en period skapar det också problem med försenade leveranser.
>>>> Det vi
>>>> gjort är att flytta lagret och byta logistiklösning, allt detta ha
>>>> r också
>>>> inneburit att vårt gamla IT-system behövde göras om. Det som
>>>> hänt rent
>>>> praktiskt är att leveranser under en tid ej gått i tidsordning som
>>>> tidigare. Vi har dock fullt fokus på detta och lagerpersonalen job
>>>> bar nu
>>>> på att skicka ut de äldsta beställningarna först och främst.
>>>> Som det ser
>>>> ut nu tar det någon vecka till innan logistiken är i fas, tidigare
>>>> låg
>>>> lagret ca 2 veckor back så det har blivit bättre om än inte bra. G
>>>> e det
>>>> någon vecka till så skall levereranserna vara i fas.
>>>>
>>>> Ber om överseende.
>>>>
>>>>
>>>> Med vänlig hälsning
>>>> Fredrik/Kundservice
>>>> _________________________________
>>>> Behåll gärna kedjan av svar i svarsbrevet.
>>>>
>>>>
>>>> ---------------------------
>>>> Hej,
>>>>
>>>> När ämnar ni att skickar denna ordern? Om jag ej kommer få delarna
>>>> denna
>>>> vecka så kommer jag tyvärr behöva avbeställa, och köpa från
>>>> ett annat
>>>> ställe.
>>>>
>>>> Mvh
>>>> Niklas

Permalänk
Medlem

Fick ett mail 14:43 idag om att min order gått till packning. Vad är sannolikheten för att man får paketet imorgon?